Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det der er vel ikke skogkatt, Ole? Grunnen til at jeg ikke tror det er kort pels og runde ører med lite hår. Men det er vel en krysning mellom huskatt og skogkatt kanskje?

Navn:Rampoline

Rase:Blanding av skogkatt og sånn normal type

Alder:7 år i dag, 15.mai!

img0455r2stor2litentb8.jpg

Navn:Raptus

Rase:Hellig Birma

Alder:5 år

img0496rstor3litenvw2.jpg

Skrevet

Kan bekrefte at katten litt lengre opp, ikke er noen skogskatt -

mangler alle de de kjente "tegnene" på at det er rasekatt av

denne typen - men kan sikkert være litt "blandings" av noe

slag. Uansett er vel typen "bakgårdsmix" den vanligste.. :cool:

Skrevet
Bakgårdsmix :D

Mange flotte hunder her' date=' noen hund som er spesielt god å ha med seg på fjellturer? Og kan brukes til jakt samt familiehund? [/quote']

Er du seriøst ute etter en hund, ville jeg ha spurt forumet på canis.no, der er det mange som har mye erfaring. Men den rasen jeg har er jo egentlig en jakthund, men som de senere åra har blitt mer og mer en familiehund. Er egnet til rådyrjakt o.l. Er det fuglejakt er kanskje en gordon/irsk/engeksj setter et godt alternativ, men den rasen krever LANGT mer mosjon enn en dachs :)

Men det finnes en haug av raser, og en milion preferanser ;)

Skrevet

Jeg kan i hvertfall anbefale Kleiner Münsterlander, farfar har en som han tar med på rypejakt, pluss at den er en veldig fin familiehund. Kanskje den mest barnevennlige hunden jeg noen gang har sett. Men det kan jo variere litt fra bikkje til bikkje da. :P

Gjest Emil-André Gundersen
Skrevet

Her har vi mine:

Navn: Figaro

Rase: lat soffa katt

alder: 6 mnd

IMG_0030.jpg[/img]

P1010001.jpg[/img]

Og jerry, broren.

Rase: ikke fult så lat, men soffa katt

IMG_0034.jpg[/img]

Gjest Aleksander Milde
Skrevet

Har de navn da Andreas? :crazy:

Skrevet

Vel, på det første bildet... øverst til venstre kan vi jo kalle Aleksander for min del, men den andre fisken med orange farge burde vel nesten hete Lynx etter halen... http://www1.airpics.com/showimgsmall.php?imgid=118387

Faktisk har ingen av de navn, men da jeg var liten hadde vi akvarium hjemme. Jeg hadde to fisker, den ene vet jeg ikke hva var men han het CHARLIE. Skalare'n min het MIKE. Dette var i den tiden jeg lærte meg det fonetiske alfabet og skulle lese bokstaver på bilskilt fonetisk. (5.klasse?).

Skrevet

Så ut som en Gæren katt. :grin: Masse flotte Dyr og bilder her. :)

Skrevet

Tror det bare er vinkelen bildet er tatt ifra. Har ikke noen indikasjoner på at ho sliter med synet.

Men ho ser litt slem ut på det bildet ihvertfall :grin:. Egentlig så e ho kjempesnill og veldig kosen :)

Skrevet

Denne katten er en Norsk skogkatt tror jeg, med navnet Adam.

IMG_0332.jpg

IMG_0343.jpg

Vi har egentlig to norske skogkatter, men desverre i morgen skal hun avlives på grunn av en lang tid med kreft. I vår var den siste operasjonen mot brystkreft fredig, men det var tydeligvis for sent. I dag har hun kreft over hele kroppen og på grunn av pustevansker på grunn av kreft i lungene blir hennes 13 år lange liv avsluttet... :(

Skrevet

sikkelig data katt ola. :)

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...