Espen Søderstrøm Skrevet 27. oktober 2001 Skrevet 27. oktober 2001 Jeg har lest et sted at det finnes et program/driver til GeForce1/2/3 kort som øker hastigheten med 50%. Men husker ikke hvor.. [image]images/icons/mad.gif" border="0[/image] [image]images/icons/blush.gif" border="0[/image] [image]images/icons/mad.gif" border="0[/image] Noen vennlige sjeler der ute som hadde giddet å gi meg en link eller noe? [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] Siter
Thomas Olafsen Skrevet 27. oktober 2001 Skrevet 27. oktober 2001 Heisann.. Mulig du tenker på Detonator XP driverne som ble sluppet for ca. en måned siden.. Disse hadde en ny kjernemodul, + endel annet snacks, som på GeForce 2 PRO, og GeForce 3 - kortene ga en ytelsesøkning på inntil 50% i enkelte spill. (OpenGL hovedsaklig.) Ellers så finnes det mange verktøy på nettet for å justere skjulte innstillinger, noe som kan gi både bedre ytelse, samt finere grafikk.. Ett slikt er NvMax som er meget bra + har intuitivt grensesnitt. Håper dette var til hjelp. God helg! Mvh, Kay-Thomas. [ 27-10-2001: Endret av: Kay-Thomas Olafsen ] Siter
Espen Søderstrøm Skrevet 27. oktober 2001 Forfatter Skrevet 27. oktober 2001 TUSEN TAKK for svaret Kay-Thomas Olafsen, det var det programmet jeg hadde sett. Et par spm til deg (eller kanskje noen andre) her... Intuitivt grensesnitt ? Kan noe bli ødelagt hvis man tar Core Speed og Memory Speed opp så lenge det står Stable (på overclocking) ? Siter
Thomas Olafsen Skrevet 27. oktober 2001 Skrevet 27. oktober 2001 Hei igjen Espen.. Tja.. Intuitivt.. Kan vel kanskje diskuteres, men i forhold til mange andre programmer i den sjangeren vil jeg påstå det.. [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] Om ting går "istykker" ... Kommer ann på mange ting, men hovedsaklig temperatur. Bruk fornuften, så går det nok bra. [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] Det viktigste er å passe på å ha god luftgjennomstrømming gjennom maskinen, passe på at alle deksler er satt riktig på, monter "blind-deksler" hvor man ikke har utvidelseskort, og lignende. Mange hovedkort har en oversikt i BIOS hvor man kan se temperatur på hovedkort, cpu + strømstyrker og slikt.. Cpu temperaturen bør ikke ligge over 50grader, og hovedkortet bør holde seg under 70 grader. Mvh, Kay-Thomas. Siter
Espen Søderstrøm Skrevet 27. oktober 2001 Forfatter Skrevet 27. oktober 2001 Sorry, litt dårlig spm, mente egentlig: hva betyr Intuitivt? Ellers TUSEN TAKK for svar.. God Helg til deg også! Siter
Karl R Pettersen Skrevet 27. oktober 2001 Skrevet 27. oktober 2001 quote: Sorry, litt dårlig spm, mente egentlig: hva betyr Intuitivt? Hehe. Betyr vel noe sånt som 'selvforklarende'. [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.