Skrevet 11. mai 2008 16 år Har fått et rart problem den siste tiden. Hver gang jeg starter opp datamaskinen min kommer diskkontrollen.. Noen som vet hva som har skjedd/hva jeg kan gjøre?
Skrevet 11. mai 2008 16 år Forfatter Når du sier det, så skjedde det etter jeg defragmenterte :confused:
Skrevet 11. mai 2008 16 år Åh. Vel, da er jeg vel egentlig ganske blank på forslag Men, det er nok andre her inne som ordner det skal du se
Skrevet 11. mai 2008 16 år Forfatter Ser nå at det er ikke disken jeg defragmenterte som har diskkontroll, men /F. Prøver å defragmentere F, men da får jeg beskjed om at det ikke går siden disken skal ha diskkontroll neste gang den starter..
Skrevet 11. mai 2008 16 år Stasjonen er merket skitten, og xp/vista fikser det ikke. Kjør cmd.exe. Skriv f: trykk enter(om det er stasjon f det er snakk om). Skriv chkdsk /f. Du får spørsmål om du vil kjøre denne under neste oppstart, velg ja. Eller går du i utforskeren, høyreklikker stasjonen/egenskaper/verktøy/feilsøking/kontroller/(merk av, reparer feil i filsystemet automatisk)start/planlegg diskkontroll. Velg ja.
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.