Andreas Grindvoll Skrevet 11. mai 2008 Skrevet 11. mai 2008 Overskriften sier vel sitt. Etter å ha testet litt med forstørrelsesglass og brilleglass for å danne bilder på veggen tenkte jeg å prøve med en 75-300mm jeg har liggende. Kopierte bildet på veggen og justerte slik at det ble synlig rett vei slik vi oppfatter det Samme utsnitt tatt fra samme sted mot samme retning. Det er vel mulig å kjenne igjen uteområdet fra bildet på veggen... Alt for å ikke begynne med oppgaver og slik som må skrives på denne tiden av året Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 11. mai 2008 Forfatter Skrevet 11. mai 2008 Prøvde 100-400mm som brennglass i går, men fikk aldri antent te-lyset Det skal sies at det ble mye røyk i alle fall. Hva er trikset med halogenlampa, annet enn at lyset kan lyse opp veggen såpass at bildet ikke synes lenger... Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 11. mai 2008 Skrevet 11. mai 2008 Stilig! De av dere som bor i Trondheim, eller skal innom der i sommer etc. Ta turen ned til havna, på andre siden av elven for Solsiden. Der er ett ett lite bytt som er litt siralformet ut.. Ved hjelp av ett bittelite hull i døren, kombinert med ett mørkt rom gjør at man kan se omgivelsene på utsiden som ett bilde på veggen der, uten at det er noe linse imellom! Koster ingenting, og tar ca. 5-10 minutter. Anbefales! Siter
Magnus Wiik Skrevet 11. mai 2008 Skrevet 11. mai 2008 Der er ett ett lite bytt som er litt siralformet ut.. Det der skjønte jeg ikke noe som helst av. Kanskje du kunne utdypa litt? Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 11. mai 2008 Forfatter Skrevet 11. mai 2008 Ei bu hvor veggene ikke er vannrette og rette... http://www.arkitektnytt.no/page/page/preview/10831/news-4-1674.html Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 11. mai 2008 Forfatter Skrevet 11. mai 2008 Åja... projisering AV lyset ja Lurte på om det skulle finnes en effekt når du gjorde alt dette under halogenbelysning Det er også "morsomt" å holde brilleglass med tilstrekkelig styrke foran en vegg slik at stearinlysene tegnes levende på veggen. Og nei, det tar ikke fyr Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 11. mai 2008 Skrevet 11. mai 2008 Der er ett ett lite bytt som er litt siralformet ut.. Det der skjønte jeg ikke noe som helst av. Kanskje du kunne utdypa litt? Haha, brutalt og voldelig! :grin: Siter
Magnus Wiik Skrevet 12. mai 2008 Skrevet 12. mai 2008 Ja, jeg har en tendens til å bli litt voldelig utpå kvelden :whistle: Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.