David Gabrielsen Skrevet 8. mai 2008 Skrevet 8. mai 2008 Satan, dette er helt utrolig! Vi slo Tyskland og endte opp som nummer to i gruppa. Dette trur jeg vi aldri har klart før, gratulerer til alle norkse hockey-fans, nå er det på tide å legge seg! (Vi møter Latvia, Canada og USA i mellomspillet, og blir garantert rævkjørt, men vi slipper i det minste å spille nedrykkskamper til B-VM ) god natt. Siter
Michael A B Skrevet 8. mai 2008 Skrevet 8. mai 2008 Satan' date=' dette er helt utrolig! Vi slo Tyskland og endte opp som nummer to i gruppa. Dette trur jeg vi aldri har klart før, gratulerer til alle norkse hockey-fans, nå er det på tide å legge seg![/quote']Jeg er nok ingen hockey-fan, har ikke sett en match på mange år (type OL på Lillehammer-lenge siden,) men hadde kampen gående i bakgrunnen. Jeg endte etter hvert opp med å følge mer med på matchen, og hevet til og med armene i været da Norge banket inn 3-2 :grin: Utrolig tøft, og moro å se at det norske laget igjen kan kjempe i noe annet enn B-VM Grattis! Siter
Johan Luiggi Skrevet 8. mai 2008 Skrevet 8. mai 2008 Canada og USA? Da er det rett ut med oss! Men dette blir spennede, visste ikke engang qt det var kamp i gâr. Siter
Martin Flikkeshaug Skrevet 8. mai 2008 Skrevet 8. mai 2008 Visste ikke at VM hadde startet engang jeg.. Gratz Noreg! Siter
Audun Braastad Skrevet 8. mai 2008 Skrevet 8. mai 2008 Etter 2. periode står det 1-1 mellom Canada og Norge. 3.periode begynner snart. Blir liksom ikke så morsomt når Canada nesten er et B-lag da men... Siter
Audun Braastad Skrevet 8. mai 2008 Skrevet 8. mai 2008 Det endte 2-1 til Canada etter at de scorte i sluttminuttene. Dommern var jo ikke akkurat rettferdig, men det er vel heller ikke å forvente når det ene laget heter Canada og det andre Norge... I følge eksperten i studio er det visst sånn i ishockey. Siter
K J Skrevet 9. mai 2008 Skrevet 9. mai 2008 Flot af Norge alligevel! 1-2 til Canada og 2-3 til Finland er jo bestemt ikke dårlige resultater. Ikke sammenlignet med Danmark i hvert fald, der tabte med 1-8 til Sverige... :crazy: Siter
David Gabrielsen Skrevet 13. mai 2008 Forfatter Skrevet 13. mai 2008 Og takket være Tysklands seier over Latvia, så er vi videre til kvartfinalen mot hjemmefavoritt Canada! Vi kommer til å få grisejuling, men dette er gøy!!! Selv om vi spilte en jevn kamp på papiret mot dem i gruppespillet, så vil de nok nå vise Norge hva de er lagd av.. Siter
K J Skrevet 13. mai 2008 Skrevet 13. mai 2008 Er det bare mig, eller bliver der spillet kampe i NHL samtidig med VM? Det virker som om at de fleste lande ikke stiller i stærkeste opstilling. Siter
Audun Braastad Skrevet 13. mai 2008 Skrevet 13. mai 2008 Det er sant det. Lag som Canada og USA er jo nesten B-lag fordi NHL-spillerne må spille kamper i NHL istedenfor på landslaget. Siter
Tommy Hansen Skrevet 13. mai 2008 Skrevet 13. mai 2008 Audun.. vel,vet ikke hvor godt du følger med i NHL men.. Canada B-lag? Neppe!! ROY Derek STAAL Eric HEATLEY Dany CHIMERA Jason SPEZZA Jason DOAN Shane NASH Rick GETZLAF Ryan ST. LOUIS Martin I tillegg har de både JOVANOVSKI Ed og BOUWMEESTER Jay på backplass. Om du får noen av de løperrekkene der til å være noe i nærheten av et B-lag så må du nok se noen NHL kamper for å oppdatere deg gutt. Selvfølgelig vil det alltid være noen spillere som kunne forsterket ALLE lagene i VM,men Canada har da virkelig fått med seg mange av de ALLER beste. En annen ting,reglene i VM er tilpasset NHL sitt kampsjema slik at man kan fylle på med spillere mens VM pågår. Er bare 4 av 30 lag som fortsatt spiller kamper i NHL nå. Detroit-Dallas og Pittsburgh-Philadelphia. Første gang siden 1990 at Norge er blant de 8 beste forresten. Ikke værst,selv om vi hadde max flaks med at Tyskland gjorde jobben vi ikke klarte selv. Siter
Audun Braastad Skrevet 13. mai 2008 Skrevet 13. mai 2008 Sorry, jeg kan ingenting om hockey Hørte bare at pappa hadde lest det på nettet :whistle: Burde nok sjekke fakta litt bedre neste gang Siter
David Gabrielsen Skrevet 13. mai 2008 Forfatter Skrevet 13. mai 2008 Av 30 lag i NHL, så er det kun 4 lag igjen i sluttspillet (Stanley Cup) hvor USA og Canada (og resten av verden, inkludert Norge med Patrick Thoresen) ikke kan hente spillere fra. Så vi kan trygt si at alle nasjonene stiller med så godt lag som det nesten er mulig å oppdrive. Siter
David Gabrielsen Skrevet 14. mai 2008 Forfatter Skrevet 14. mai 2008 JESS, ca. 5 min i 2. periode og vi utligna til 2-2, Mats Trygg! Dette er sinnsykt spennende!! Siter
Audun Braastad Skrevet 14. mai 2008 Skrevet 14. mai 2008 Og brått var det 2-5, hehe. Uansett en kjempegod innsats av det norske laget! Siter
David Gabrielsen Skrevet 14. mai 2008 Forfatter Skrevet 14. mai 2008 Dommerne er feige, vi skulle hatt straffe... sukk Siter
Audun Braastad Skrevet 14. mai 2008 Skrevet 14. mai 2008 Noen som vet hva den sangen heter de spiller på hockeybanen nå rett før 3.periode starter? Siter
David Gabrielsen Skrevet 14. mai 2008 Forfatter Skrevet 14. mai 2008 Snipp snapp snute, og eventyret var ute.. 8-2 til Canada ble det til slutt. Irriterende at våre desidert mest erfarne spillere (Myrvold og Jacobsen) drar på seg desidert mest utvisninger. Siter
Audun Braastad Skrevet 14. mai 2008 Skrevet 14. mai 2008 Men var det det desidert beste mesterskapet det norske hockeylandslaget har gjennomført? Siter
Alexander Storvig Skrevet 14. mai 2008 Skrevet 14. mai 2008 Bedre lykke neste gang sier jeg. En vakker dag kommer Norge seg til finalen og vinner hele greia, forhåpentligvis. This is only the beginning. Siter
Tommy Hansen Skrevet 14. mai 2008 Skrevet 14. mai 2008 Som forventet dette,det var aldri spennende. Spilte 9-2 på oddsen,søren assa Audun,tja.. første gang vi er i kvartfinale siden antall lag økte fra 8 som det var i A-VM før. Norge har derimot vært i A-gruppa før når det var 8 lag. Så plasseringsmessig er 8. plass det beste vi har oppnådd.Men.. om man ser på det med veeeeldig norske øyne kan du jo si at vi nå får en delt 5.plass. Siden det ikke spilles plasseringskamper i VM. :grin: Alexander: Det skjer aldri.Garantert! Siter
K J Skrevet 15. mai 2008 Skrevet 15. mai 2008 Antal ishockey-spillere i alt Canada: 550.000 Rusland: 82.000 Finland: 63.000 . . . . . . . . Norge: 6.500 Danmark: 4.000 Så sandsynligheden for en norsk (eller dansk) podieplads er ved første øjekast ikke så stor . Det kræver i hvert fald en ret seriøs talentudvikling. Jeg kan i øvrigt informere om, at det danske landslag består af intet mindre end 0 NHL-spillere :grin: Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.