Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leste dette på en tråd på flightsim. Nå har det klikket helt for USA!

"Next time you fly into the US you could have data on your phone and laptop downloaded and stored by the US immigration authorities. (Is that not pirating?)

"Tourists visiting the US face even tougher security checks now airport officials can search through mobile phones and laptops.

Guards can download any details contained in the items and keep them indefinitely, following a new court ruling.

The latest legislation could mean lengthier queues as security copy photos, emails and phone records. Visitors already face hour-long waits while armed officers take fingerprints and photos.

Travel agents' group Abta stormed: "It's another ratcheting up of Fortress America. It's certainly not a good thing for passengers - it is rather Big Brother."

Advertisement

Click here to find out more!

There are also fears immigration staff may mistakenly corrupt or erase vital computer details. Abta added: "We'd like to know if they're going to be properly trained to check computers and conduct many spot checks they plan to carry out."

Dr Guy Bunker, of UK-based IT security experts Symantec, said: "Hopefully, they won't search everybody's data - or we may wait in line for weeks. There's also the chance of data being compromised.""

More @ http://www.mirror.co.uk/news/topstor...le-phones-searched-89520-20405885/ "

Går det ann?!?

Gjest Børge Litangen
Skrevet

Lenken fører dessverre ingensteds. Du må kopiere inn hele lenken, ikke den trimmede versjonen i innlegget.

Skrevet

USA er ikke et land jeg vil dra til uansett, de har blitt helt indoktrinerte av sine myndigheter, latterlig at landets president tror at krigen i Irak er vunnet!

synd at usa som var et land som ville kjempe for demokrati og menneske rettigheter i 40 og 50 årene har blitt et land som IKKe bryr seg om netopp disse samme rettighetene de var villige til å dø for før.....

Skrevet

Dette var litt merkelig, men det går jo an å forstå det også.. personlig har jeg stått veldig mange ganger i immigrationkø inn i USA, og man ser mye rart som er på ferde. Der og da forstår man hvorfor det er så strengt. Uansett, jeg tror de bare vil sjekke laptop/mobil på folk dem tar som ikke har papirene i orden fra før av. Tenk hvis Norge hadde hatt så mange "fiender" som USA har, da hadde vi satt pris på litt ekstra sikkerhet på dem som kommer inn :)

Gjest Geir-Finstad
Skrevet

Dette er for drøyt. Skjønner at de har noija men det for da være grenser...grrr.

Skrevet

Sikkehet meg i r@va.. Det USA ikke helt fatter er at de som vil inn å finne på noe pøk..

*For det første inn sammen med alle andre.

*For det andre har de alternativ identitet som ikke viser hvem de egentlig er, sansynligvis vil vedkommende ha amerikansk pass og være amerikansk statsborger for å vekke minst mulig oppsikt.

*For det tredje har kontakter over alt bokstavlig talt.

*For det fjerde er minst like paranoide som sikkerhetsvaktene, følger alle regler til pungt og prikke,samt er garantert er de som ser minst mulig mistenklig ut.

Jeg føler meg ikke mer sikker når jeg er på reise nå,en det jeg gjore før. Det er bare mer pes..

Gjest Jon Ola Gisnås
Skrevet

Vrøvvel, jeg var i Junited Staits of fricking america i Oktober, og om den grensevakta lenses på mer arbeid enn å ta fingeravtrykk og iris photo (met et Logitech web kamera) så kollapser hele skiten, Maken til vrøvvel har jeg aldri sett. Skjema må man fylle ut allerede, f.eks å må man godta at man ikke kan konspirerer eller er delaktik i en konspirasjon for å utøve umoralsk handling så lenge man er i det jævla landet (seksuelle, eller andre umoralske handlinger). Eller konspierer til å delta i et terror angrep mot USA.. Jeg har alltid svart med trygghet, "Nei jeg tenker ikke å konspirere i en terror aksjon". Det rar er alltid når vi kommer dit, så blir vi hvite europeere sent til "US Only" skranken for innskjekking, og møter sjelden problemer.. De flotte arkene vi er bedt om å fylle ut blir stort sett kastet.. USA er fan meg et flott land å besøke, og er du norsk får du royal treatmeant. Men jeg tror ikke jeg ville arbeidet der i IT bransjen...

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...