Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Emil-André Gundersen
Skrevet

Haha, Glad SAS pilotene ikke Driver sånn når jeg er på Besøk i cockpit :grin:

Skrevet
Snakket han med tårnet på 10 000 meter? Hehe.. :grin:

 

 

Håper seriøst det var ironi...

 

 

Forstår heller ikke helt den overskrifta som er brukt.. Han har jo neppe gjort noe som er å sette sikkerheten til passasjerene i fare uansett, for journalister og folk som opplever ting som ikke er vant.. Klarer å vri ting til noe som egentlig ikke har skjedd..

 

 

 

KD

Skrevet

Vel de brukte nok ordet tårnet, for det er alt av flyledere folk kjenner til. Og jeg tror nok ikke det var så dramatisk, men kan nok fint forestille meg at hvis cockpit døren sto åpen og folk hørte alt av alarmer og bjeller som kommer når man kobler ut autopiloten, samtidig som flyet banket, at folk opplever det som mye mer dramatisk enn det det er.

Skrevet

Viss det er en del av passasjererne som klager til selskapet, så har ikke selskapet noe annet valg enn å si til passasjererne at de skal etterforske piloten.

Jeg vet selvsagt ikke hva som skjedde og tror ikke akkurat på det som står i aviser angående slikt.

Men kan si at jeg hadde selv blitt litt nervøs viss jeg hadde hørt "TRAFFIC TRAFFIC" eller et par alarmer fra cockpit fulgt av en krapp sving og stigning. Selv om jeg har PPL og flyr mye flysim tror jeg det er en ubehagelig opplevelse å høre masse pipelyder fra cockpit.

Skrevet

Trur nok dei fleste av oss hadde reagert om me var i deiras stad. DVS, me hadde ingen kunnskap om flygning, og ikkje forstår kva som skjer. Då trur egn ok dei fleste av oss hadde tenkt på dei heime og forberedt oss på slutten.

Skrevet

UK Department for Transport (DfT) forbyr engelske selskaper å tillate besøk i cockpit. Så for engelske selskaper blir det ikke mulig (for en tid tilbake ble en skipper i MyTravel oppsagt på grunn av det).

 

Men hva andre selskaper gjør, er opptil dem. Innenfor engelsk luftrom gjelder fortsatt forbudet fra DfT uavhengig av selskap (men det er kanskje vanskelig for andre selskaper å vite det). De vil neppe bli fornøyde om de får nyssen i at selskaper tillater det, men hvordan dette skal følges opp er jo en annen sak.

 

 

Hilsen T

Skrevet

Jepp, du har nok rett i dette Torbjørn. Skal ikke irettesette deg der. De turene jeg satt på klapp har vært med norske selskaper, kanskje ikke skippen har hatt kontroll på reglene som gjelder for UK? Uansett, morro var det vertfall å lande på Heatrow :)

 

--thomas

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...