Alexander Storvig Skrevet 6. mai 2008 Skrevet 6. mai 2008 E tænkt å lag en trå korr vi kain skriv på dialækten vårres. Sånn at vi kain sjå korsn dæm ainner snakka i virkeligheita. E snakka no dialækten som e i Sømna kommune like utafør Brønnøysund. Dein her dialækta har e holdt me me sjøl om e har bodd i Spania i mange år. Siter
Fredrik Edvardsen Skrevet 6. mai 2008 Skrevet 6. mai 2008 Det burde helt seriøst lovfestes et forbud mot å skrive på dialekt! Siter
Alexander Storvig Skrevet 6. mai 2008 Forfatter Skrevet 6. mai 2008 Så dæ e sånn du snakka Fredrik? E litt enig me d, e må tænk skikkelig gått om før e skriv nåkkå på dialækt, d e slitsomt. Mæn så trur e at dæ hadd vårri artig å hatt ein trå korr ail skriv på dæmmers dialækt. Siter
Fredrik Edvardsen Skrevet 6. mai 2008 Skrevet 6. mai 2008 Ja, det er mer eller mindre sånn jeg snakker Siter
TOS Skrevet 7. mai 2008 Skrevet 7. mai 2008 Ja ditta herane va no ein sveert kjerkåmen trå. Har hatt lysst te å skriva på dialekt lengje. Men kvar gong eg har prøvd, så har eg vortn trua me allslags merkjelege geie. Ikkje veit eg koffor. Syns da e sveert at folk kan skriva dialekt eg. Så kanskje me får lov te da herifrå Dag? hehe. Fekk nestn hug i å starta dialektterror på nette no. Men trurkje at da e så sunnt får helso eller anna kroppslikt. Ha ein hortigt sver kveld. Siter
Lars B. Frostad Skrevet 7. mai 2008 Skrevet 7. mai 2008 He he, jeg vil nok påstå at dialekten til Fredrik og meg selv - definitivt egner seg best som skriftspråk ja. Har tidligere fått noen durable sms'er skrevet på virkelig dialekt, som var nærmest umulig å forstå - kunne like gjerne vært på gresk! :crazy: Siter
Roger Johannessen Skrevet 7. mai 2008 Skrevet 7. mai 2008 Kult at dæ hær blei tatt opp. Ja e veit no ikkje om eg ska skriv på mi eiga dialækt eller skriv på pur rogalenning her. Men sian eg e frå Sandnessjøen, så må eg vell held på dialækta mi her å. :grin: Etter e fløtta ned hit t Stavanger området, så va dæ mange i familien t samboern min som meint at eg mått legg om dialekta mi. Nei pokker heller, ha man fått ein dialekt, så må maijn jo held på dein så godt man kain uansett kor i værdn du befinn d. Siter
Eirik - C Varvik Skrevet 7. mai 2008 Skrevet 7. mai 2008 Ja, koffer ska vikje få lov t å skrive på dialekt egentlig? E har ingenting imot at folk gjør det, så gjør ka dokker vil. Skriv korsen dokker vil Torstein si dialekt fatte egkje mange setninge av, men det kan så vær! Siter
Gjest Emil-André Gundersen Skrevet 7. mai 2008 Skrevet 7. mai 2008 Skriver på Dialekt hele tiden :grin: Siter
Gert Andreas Barring Skrevet 7. mai 2008 Skrevet 7. mai 2008 Tja, å skrive på dialekt er noe jeg også gjør hele tiden Siter
Kim Jørgen Brenna Skrevet 7. mai 2008 Skrevet 7. mai 2008 Æ skrivår vældi skjælden på dialækt, men æ snakkår nå iallefall sånn hær. Ikke vanskelig å fatte hvor æ kommår ifra? Siter
Audun Braastad Skrevet 7. mai 2008 Skrevet 7. mai 2008 Ja' date=' koffer ska vikje få lov t å skrive på dialekt egentlig?[/b']E har ingenting imot at folk gjør det, så gjør ka dokker vil. Skriv korsen dokker vil Torstein si dialekt fatte egkje mange setninge av, men det kan så vær! Hehe, der svarte du på ditt eget spørsmål Siter
Sten Arne Bryde Skrevet 7. mai 2008 Skrevet 7. mai 2008 Æ skrivår vældi skjælden på dialækt' date=' men æ snakkår nå iallefall sånn hær. Ikke vanskelig å fatte hvor æ kommår ifra? [/quote'] Ville gjette på kristiansand/vest-agder traktene en plass. Siter
Daniel Eik Bruserud Skrevet 7. mai 2008 Skrevet 7. mai 2008 Æ skrivår vældi skjælden på dialækt' date=' men æ snakkår nå iallefall sånn hær. Ikke vanskelig å fatte hvor æ kommår ifra? [/quote'] Ville gjette på kristiansand/vest-agder traktene en plass. Tvilær på at ru har rett... Siter
Gert Andreas Barring Skrevet 7. mai 2008 Skrevet 7. mai 2008 Kim er vel fra Krisitansand... Var hvert fall det i 2007 Siter
Thomas Gundersen Skrevet 7. mai 2008 Skrevet 7. mai 2008 Det som e løye e å se alle de som skrive bogmål og påstår at de skrive dialekt når de komme fra for eksempel Sandefjord. Det e nemlig ikkje mange på østlandet som snakke reint bokmål! Siter
Stian Lingås Skrevet 7. mai 2008 Skrevet 7. mai 2008 Je kommer itte fra Tot'n. Men Trånhjæm, shø :blush: Siter
Roger Johannessen Skrevet 7. mai 2008 Skrevet 7. mai 2008 Dæ hær blei jo ein løyle post. :grin: Flott teltak Alex Siter
Filip Gundersen Skrevet 7. mai 2008 Skrevet 7. mai 2008 Dæven steike ta ja, shitkult me eijn dialækttrå :grin: Siter
Kim Jørgen Brenna Skrevet 7. mai 2008 Skrevet 7. mai 2008 Kim er vel fra Krisitansand...Var hvert fall det i 2007 Stæmmår bra det! Siter
Vegard Mardahl Skrevet 7. mai 2008 Skrevet 7. mai 2008 Dialækt e hæle shø bortsætt fra at annjeran hær på forume itj helt hæng me ættekvart. Æ kjæm da forøvri itj fra byn (Trondheim) men litt ut i marka i følge som annja trøndera hær på forume. D e da Orkdaln meen lik væll så snakk itj æ lik brettj som en ækt nord-trønder. Æ tru æ avslutte d hær innlægge med paragraf 8 å 95 fra trønderloven. § 8. Du e' itj' kvass ut'n Adidas. §95. Grer du rævhåret kvar kveill, da har du saker'n på stellj Siter
Harald Strand Skrevet 7. mai 2008 Skrevet 7. mai 2008 vis alle ska snakka sånn varte dæ ett fælt rodl mæ og konna læsa kæ folk he skreve. Får sei så han jærbuen seie: Daue saue mæ raue aue og attpå te har de finje binje au! Siter
Audun Braastad Skrevet 7. mai 2008 Skrevet 7. mai 2008 Jøss.. Tenk om alle på internett hadde skrevet på dialekt :crazy: Måtte jo sittet med 20 forskjellige ordbøker og lett etter ord :grin: Siter
Fredrik Edvardsen Skrevet 7. mai 2008 Skrevet 7. mai 2008 Ta deg en tur innom Nettby eller lignende Audun, så ser du marerittet utspille seg rett foran øynene dine Siter
Magnus Wiik Skrevet 7. mai 2008 Skrevet 7. mai 2008 Da e no bærre di hær søringan så slit mæ dialækta. E skjønna te og me det han Torstein skriv over hær, og e ha bærre såvidt vært på Væstlanje. E trur dæ va næssn sånn her e prata når e va litn, men dialekta ha no bidd nåkka utvatna sia denj gången. Helsikes bykukonga som kjem og riv ner de fine dialæktan så vi dræg mæ oss inn. Nydeli trå dæ her, e sku ønsk vi kunnj skriv sånn på heile han der Internættn. Siter
Werner Rafteseth Skrevet 7. mai 2008 Skrevet 7. mai 2008 Ja, ditte va no arti Ka i allverden dokke slit me Torstein si dialekt for då? Det må jo være den artigaste dialekta i Norge Uansett, dialektskriving he egentli vårte et "problem" her på Sunnmøre. He hatt lærara som he klaga på eleva so he begynt å skrive dialekt i stilane sine også. SMS- og internettungdommen asso. *riste på haude* Siter
Marius Helstad Skrevet 7. mai 2008 Skrevet 7. mai 2008 Endeli en tråd kor manj kanj snakk sin dialækt utn at manj bli kjæfta på . Siter
Arild Oldervoll Skrevet 7. mai 2008 Skrevet 7. mai 2008 D e mange som e forvirra ovar kor eg kommar fra når eg snakkar, folk flest syns d høres ut som bergensk, men eg kommar egentli fra Os, men eg snakkar ikkje osamål (dessverre, e veldi fin dialekt). Og bergensarne syns sellfølgeli ikkje d høres ut som bergensk. E heller ingen som snakkar bokmål eller nynorsk, for d e skriftspråk, men du kan si at du snakkar tilnærmet bokmål eller nynorsk. Siter
Kai Dreyer Skrevet 7. mai 2008 Skrevet 7. mai 2008 Ikke verst.. Det er ikke akkurat like enkelt å lese hva dere mener, når dere skriver på dialekt, i stedet for bokmål Men fin tråd.. D skull bare mangel.. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.