Ivar Skaugstad Skrevet 1. mai 2008 Skrevet 1. mai 2008 Heisann! Jeg skal forsikre en Volvo 2.0 S40, 1996 mod. Har gjort litt research og kommet fram til hvilket selskap som har best løsning for en ung sjåfør på 22 år. Men fortsatt er det noen punkter jeg lurer på som dere kanskje kan besvare like godt som en kunderådgiver. Iht. kalkulatorene jeg har benyttet meg av kom prisforskjellen på ansvar forsikring og delkasko på rundt 1000,- Kan dette stemme? Synes forskjellen var litt liten.. Hva er hovedpoengene jeg bør tenke på ved kjøp av forsikring? Siter
Nicklas Winger Skrevet 1. mai 2008 Skrevet 1. mai 2008 Kan gi deg et lite hendig tips Ivar Det har kommet en ny regel som sier at dersom du bytter selskap en gang i halvåret, vil du tjene opp 20% bonus i året Siter
David Gabrielsen Skrevet 1. mai 2008 Skrevet 1. mai 2008 Det er en del variabler du må tenke på. Om du ikke har lån vil jeg anbefale deg å kjøre forsiktig, og kun gå for ansvarsforsikring (altså det som er påkrevd). Hvor mye egenandel "tåler" du? Jeg har nettopp kjøpt meg en Volvo V50, 2006-modell, men da med full kasko da jeg av åpenbare grunner ikke hadde råd til å cashe ut 330.000 blanke kroner. Jeg valgte If, av den enkle grunn at de var billigst (rundt 6000 i året for 20000 km). Nå er jeg 30 år og har heller ikke vært skyldig i noen crash enda (bank i bordet), derfor vil jeg nok anta at det vil bli dyrere for en 22-åring, men hvis du ikke har lån på den, ville jeg gått for kun ansvarforsikring og da lander du på muligens noe av det samme? Blei mye prat her, men rådet mitt : Gå for det billigste, kjør forsiktig, og sats på at du ikke er skyldig i en eventuell kræsj/bulk (knock on wood). Kan nok stemme at differansen mellom ansvar og delkasko ligger på rundt 1000 kroner, men det er jo ingen vits i å "gi" bort 1000 kroner til et forsikringsselskap, er det? ;-) Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 2. mai 2008 Forfatter Skrevet 2. mai 2008 Takker for gode tips. Men det er en ting jeg ikke forstår, som jeg håper noen av dere kanskje vet; hvorfor blir forsikringen billigere hvis man har aircontition installert? Mindre irriterte sjåfører i sommervarmen? :grin: Siter
Nicklas Winger Skrevet 2. mai 2008 Skrevet 2. mai 2008 Ivar: Wild guess.. jeg tipper det er fordi et el. klimaanlegg er mer avansert og koster mer penger i prod. Siter
David Gabrielsen Skrevet 2. mai 2008 Skrevet 2. mai 2008 Ivar: Wild guess.. jeg tipper det er fordi et el. klimaanlegg er mer avansert og koster mer penger i prod. jeg forstod ikke argumentet ditt.. Grunnen er, Ivar, som du sier, at undersøkelser viser at risikoen for ulykker blir redusert om du sitter i en bil med klimaanlegg. Siter
Agnor Bertheussen Skrevet 2. mai 2008 Skrevet 2. mai 2008 Gjelder det også for de som bor i Nord Norge?? Siter
Nicklas Winger Skrevet 3. mai 2008 Skrevet 3. mai 2008 jeg forstod ikke argumentet ditt.. Grunnen er, Ivar, som du sier, at undersøkelser viser at risikoen for ulykker blir redusert om du sitter i en bil med klimaanlegg. Hehe.. Jeg føler deres ressonement var en del klokere enn mitt Det jeg tenkte meg frem til er at et el. klimaanlegg er dyrere vare enn standard aircon ergo, dyrere bil og dyrere forsikring. Kanskje ikke den mest riktige tenkemåten men Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 3. mai 2008 Forfatter Skrevet 3. mai 2008 Ivar: Wild guess.. jeg tipper det er fordi et el. klimaanlegg er mer avansert og koster mer penger i prod. jeg forstod ikke argumentet ditt.. Grunnen er' date=' Ivar, som du sier, at undersøkelser viser at risikoen for ulykker blir redusert om du sitter i en bil med klimaanlegg. [/quote'] Det jeg tenkte meg, "skrekk" eksemplet man bruker i reklame er jo bilferie, to unger og kone. Langt å kjøre, masse sol og trang bil.. Hvor ofte ser vi at Pappa er happy? :grin: Trodde først at det ville være dyrere med aircontition da det kunne være en større brannfare ved feil på denne. Men så feil kan man ta. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.