Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Heisann! Til de av dere som ikke har XBOX osv og venter på at GTA IV skal komme til PC, så dere holder dere til GTA San Andreas;

Jeg vil virkelig anbefale å prøve San Andreas online. Jeg spiller fast på en server som heter GL-RP (Gangsta Life Roleplay).

For å spille San Andreas online, må du laste ned SA-MP

Deretter innstalerer du denne. Serveren jeg spiller på er en RolePlay server. Med andre ord, ikke noe dreping osv uten "grunn".

Her kan du bli med i gjenger, være Drug Dealer og Arms Dealer, Politi, EMT+++

IP adressen til serveren er;

83.133.126.57:5400

Siden dette er en RP server vil jeg anbefale at du bruker ett "Skikkelig" navn. Altså Fornavn_Etternavn. Når du kommer inn på serveren må du registrere deg. Dette gjør du ved å skrive /register (passord). Deretter følger du bare det som kommer opp på skjermen.

Jeg vil også anbefale at du registrerer deg på serverens nettside

Jeg vil anbefale alle som spiller GTA San Andreas til å prøve dette.

Og gjerne si fra her hva du kaller deg ingame.

Mitt navn ingame er Kris_Jackson. Jeg er Løytnant og Recruting Officer i San Andreas Police Department på serveren. Det kan også nevnes at det allerede er en god del norsker på serveren. Foreløpig vet jeg om disse:

Kris Jackson (meg)

Dozer (Magnus Meese fra forumet)

Vic_M (Vet ikke hva han heter men han er Underboss i Patricia Familla gjengen).

Vet det er flere men husker ikke navnet. Si fra her da hva du heter ingame og når du spiller så kan vi jo møtes. Serveren har forøvrig også en Ventrillo server så hvis det er interesse for det kan jeg jo spørre Admin om han kan lage en Norsk kanal der.

Skulle det være noe mer kan du gjerne sende PM til meg.

Skrevet
Ville nok ikke regnet med det:

Tror du skal ta den artikkelen med en klype salt, det har jo vært så mange tullete rykter om GTA4 (PS3 ikke fikk multiplayer osv.) De vil nok melke consol markedet en stund til, også kommer PC versjonen etter 6-9 mnd. Jeg kjøpte GTA:SA til PS2 først, også til PC etter et halvt år; så her er det penger å tjene! :D

Skrevet

Jeg ønsker også reklamere litt for en annen server som heter Los Santos Roleplay, det er litt vanskeligere å bli medlem der, for man må skrive en historie om den personen man skal roleplaye med, men deretter flere gode spillere inne på serveren.

Her har man også samme som GF, politi, ambulanse, mafia, gjenger osv. Men man kan også ha vanlige jobber, kjøre drosje, være mekaniker, bonde, avis gutt for å nevne noen.

www.ls-rp.com

Skrevet
Ville nok ikke regnet med det:

Tror du skal ta den artikkelen med en klype salt' date=' det har jo vært så mange tullete rykter om GTA4 (PS3 ikke fikk multiplayer osv.) De vil nok melke consol markedet en stund til, også kommer PC versjonen etter 6-9 mnd. Jeg kjøpte GTA:SA til PS2 først, også til PC etter et halvt år; så her er det penger å tjene! :D [/quote']

Ja, det står nå vel ganske nøyaktig det samme på den siden?:P Men når det kommer ut til pc, og til noen her har råd til en pc som i det hele tatt skal klare å kjøre menyen i gta IV så er det kommet 5'a til xbox og ps3 :P

Skrevet
Men når det kommer ut til pc, og til noen her har råd til en pc som i det hele tatt skal klare å kjøre menyen i gta IV så er det kommet 5'a til xbox og ps3

Tror nok PC'er klarer det meste: klarer de Flighsim X, så klarer de GTA4.

Skrevet

Ingen fare! Dette er et nærmest forventet PR/salgs-triks fra

Rockstar sin side, selv om det ikke er "planlagt" noen PC-utgave

AKKURAT nå - kan man nok nesten garantere at saken er en HELT

annet om ett års tid. Dette spillet er såpass etterlengtet, at

nå skal de selvsagt melke markedet for alt det er verdt på

konsollmarkedet - og dette er SVÆRT gode penger! Dersom mange nå

blir redd for at det ikke kommer til PC, er det derfor en del som

kjøper sin første konsoll med GTA IV. Er ikke første gangen at

ryktene gikk om at en PC-versjon kanskje ikke kom til nyeste

spill i GTA-serien.

Men når det kommer ut til pc' date=' og til noen her har råd til en pc som i det hele tatt skal klare å kjøre menyen i gta IV så er det kommet 5'a til xbox og ps3 :P [/quote']

Det er jo bare tull, jeg regner med du tulla nå?

En PC har forutsetninger for å kunne klare av

mye mer intensiv grafikk og langt mer krevende spill, enn hva

faktisk GTA IV byr på. Crysis til PC som jeg selv har, blir trolig

mer krevende på mange områder enn hva kommende GTA IV blir til

PC - så dette er ikke noe tema i det hele tatt.

Skrevet

Noen som kan finne ut om det går med nettverk til Xboxen via en bærbar PC med trådløs ?

Skrevet

Hmm.. Har lastet ned og fått programmet du linket til til å fungere. Har også registrert meg på nettsiden til den serveren. Men når jeg trykker load game i SA får jeg feilmelding om at "programmet har utført en ulovlig operasjon, osv..."

Hva kan dette komme av?

Skrevet
  • Forfatter

Du må starte SA-MP, trykke på den Oransje boksen med en hvit V i, skrive inn IPen som er nevnt tidligere, Skirve navnet du ønsker at Personen din skal ha, så klikker du bare på serveren og velger connect. Så vil den laste resten selv.

Skrevet

Altså, når du har startet spillet via SA:MP så vil den laste hele saken av seg selv, det du må gjøre når det er ferdig å "loade" nettverket og de andre spillerne er å trykke "t" /login passord Alt kommer opp på skjermen hva du skal gjøre.

Merk deg at du MÅ starte gta via SAMP, du kan ikke starte gta med gtasa.exe også loade deg inn i mp.

Her kan du finne andre servere, såkalte DM - deathmatch servere, er stort sett helt uten noe som helst regler

Skrevet
Prøv å sette en kabel mellom xboxen din og pcen' date=' så finner du det lett ut. [/quote']

Gjort det ,men Xboxen får ikke Nettverk da

Skrevet
Altså' date=' når du har startet spillet via SA:MP så vil den laste hele saken av seg selv, det du må gjøre når det er ferdig å "loade" nettverket og de andre spillerne er å trykke "t" /login passord Alt kommer opp på skjermen hva du skal gjøre.

Merk deg at du MÅ starte gta via SAMP, du kan ikke starte gta med gtasa.exe også loade deg inn i mp. [/quote']

Jeg får bare opp den vanlige menyen med Load Game, Options osv når jeg har trykket Connect i multiplayer-programmet :crazy:

Skrevet
  • Forfatter

Ikke noe problem ;) Forresten så kan du få markert på kartet hvor du får forskjellige jobber, ved å skirve /info og videre bruke kommandoene der.

Kjipt at omvisningen ble avbrutt av en tullig med M4 på ett tak da :crazy:

Skrevet

Det var det som skjedde ja.. skjønte ikke helt hvor de skuddene kom fra :/

Må vel skaffe meg en jobb snart. Er det vanskelig å bli politi? Hadde vært kult med enda flere fra forumet på serveren :)

Skrevet

Her kan du finne andre servere' date=' såkalte DM - deathmatch servere, er stort sett helt uten noe som helst regler [/quote']

Takker så mye Eirik! Dette blir spennende å sette seg inn i,

en helt "ny" verden åpner seg innenfor GTA:SA nå ja! :D

Skrevet
  • Forfatter

Neida Audun er ikke så vanskelig. Jeg er Kaptein i San Andreas Police Department (SAPD), Magnus Meese er med i Politiet, og Mathias Moberg fra forumet har lagt inn en søknad for å bli med. Er egentlig ganske artig å være politi her.

For å legge inn en søknad må du registrere deg på dette forumet.

Når du har lagt inn søknaden vil den bli vurdert av en Recruiting Officer.

Kravene er vel at Personen din er Level 2 eller høyere, at du har Ventrillo og en Mikrofon, samt at du er god på Role Play. Er det noe mer, er det bare å ta kontakt med meg på PM eller MSN.

Skrevet

He he, interessant! Ja ja, får se om ikke jeg også

klarer å få "joinet" denne GTA-virituelle verden sammen

med dere en dag - kan snart bli litt av et "FS.no-møte"

til slutt! :cool:

Skrevet

Skal bli morsomt å stifte nærmere bekjentskap med mulitplayer-

mulighetene i GTA:SA ja. Har jo trålet rundt i San Andreas-verdenen

rimelig mye fra før, gjennomført to-tre ganger - og så moddet spillet

for harde livet (kun ekte biler osv. i gatene osv osv.) :grin:

Skrevet

angående moddingen, jeg vet ikke om det er bare min maskin eller ikke, men hvis du opplever mye lagg i sa-mp så bør du ta backup av den orginale moddede gta3-filen (jeg håper at du tok backup før du satte i gang med modding ;)), og sette in den orginale. Men som sagt, dette trengs bare hvis du opplever mye lagg (slik som jeg gjorde)

Skrevet

Ja da, no problemo! Jeg har allerede kopiert tilbake alle

originale filer, slik at alt skal være som en "clean install" -

slik at det forhåpentligvis går som smertefritt som mulig. Men når

jeg startet opp vanlig singel-player i stad, ble det veldig trist

med alle de "ordinære" bilene ja - he he.. vant med plenty av

Mercedes, Audi, BMW, Volvo osv osv.. som triller rundt.. :cool:

Skrevet

haha, ja det pleier å bli sånn, jeg så meg nødt til å fjerne alle mine mods, og våpnene, enkelte biler og en god del andre ting ble plutselig veldig trist å se på ;)

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …