Stig Harald Ådland Skrevet 22. oktober 2001 Skrevet 22. oktober 2001 Det har nettopp blitt oppdaget et nytt virus, klassifisert av Microsoft som det verste som noen gang har flotert. I går ettermiddag oppdaget McAfee (antivirusprogram som man benytter c/o SSGRR) dette viruset, og man har enda ingen "vaksine" for å blokkere viruset. Viruset ødelegger den såkalte "sektor null" på harddisken, informasjonshjertet på PC'n. Her er hva som skjer: Alle kontaktene i mailboxen mottar automatisk viruset med tittelen "A Virtual Card for You". Med en gang det blir åpnet, blokkerer PC'n seg, og normalt vil man forsøke å restarte maskinen. Med en gang man presser Ctrl+Alt+Del, eller reset-knappen på PC'n, angriper viruset og ødelegger Sektor 0, og konsekvensen er permanent ødelagt harddisk. Iflg CNN har dette allerede ødelagt et stort antall PC'r i USA på få timer. Derfor - ikke åpne mail som har denne beskjeden "A Virtual Card for You". Om du skulle motta den, slett den umiddelbart, uten å åpne den. Vennligst videresend denne mailen til alle du kjenner. Det er bedre å motta den 25 ganger for mye enn ikke å vite om det og få hele PC'n ødelagt. I tillegg, om dere mottar en mail som heter "An Internet Flower for You" må også slettes umiddelbart, da den ødelegger deres dynamic link libraries (.dll files) og PC'n vil ikke lenger fungere! Siter
Tom Jonny Pettersen Skrevet 22. oktober 2001 Skrevet 22. oktober 2001 Dette er en HOAX les dette Hoax 2 Hoax [ 22-10-2001: Endret av: Tom Jonny Pettersen ] Siter
Åke Lindberg Skrevet 22. oktober 2001 Skrevet 22. oktober 2001 En sak jag lurat på mer än en gång. Hur gör man för att inte öppna ett mail? Får jag in ett mail är det ju redan öppet!??? (Outlook Express) Åke Siter
Thomas Olafsen Skrevet 22. oktober 2001 Skrevet 22. oktober 2001 Hei.. For å deaktivere forhåndsvisning av epost, gjør følgende: 1. Klikk "View" 2. Klikk "Layout" 3. Ta vekk krysset i "Show preview pane" 4. Trykk "Ok". Dette burde hjelpe litt, men de slueste virusene benytter seg av Outlook sin "Virus-plug-in modul". Mvh, Kay-Thomas. Siter
Vegar Mikalsen Skrevet 23. oktober 2001 Skrevet 23. oktober 2001 Hei! Dette blir jo litt annet enn flysnakk, men det er jo tross alt viktig. For det er jo vår kjære maskin som fs 2002 skal ligge på. Jeg prøvde å brenne en lydfil fra dataen på cden i stad. Da jeg var ferdig skulle jeg høre på den. Det var absolutt ingen ting lyd, og navnet på filen var forandret til en spansk tittel, som jeg aldri har hatt på dataen. Lyden var blank. Jeg prøvde å brenne en gang til. Men da fikk jeg samme resultat! [image]images/icons/mad.gif" border="0[/image] [image]images/icons/confused.gif" border="0[/image] [image]images/icons/frown.gif" border="0[/image] Noen som kan hjelpe meg??? please Siter
Jakob Jakobsen Skrevet 23. oktober 2001 Skrevet 23. oktober 2001 er det ikke litt drastisk å slette meldinger før du har lest dem? det KAN jo hende at noen for eksempel prøvde å si deg at du hadde vunnet i lotto, og at du måtte hente premien FØR kl12 på fredag.... litt kjipern da hvis noen skøyere har forandra et kjent virus til å inneholde ordet "lotto" eller "premie".... bare et eksempel (kanskje til og med ikke det beste), men det illustrerer ihvertfall poenget mitt [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] Siter
Baard C Skrevet 23. oktober 2001 Skrevet 23. oktober 2001 Dette er alså en hoax dvs at det er en fake melding så ingen grunn til uro! Og vennligst ikke distribuer denne videre til andre , det er utrolig irriterende å motta masse falske meldinger. Mvh Baard Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.