Skrevet 28. april 2008 16 år Gear som har låst seg.Og da må en belly landing til. Flott at det gikk bra med pilot og passasjer. klipp fra youtube
Skrevet 28. april 2008 16 år Rart at han ikke stoppet propellen og evt. feathered den hvis det er mulig på Mustangen.
Skrevet 28. april 2008 16 år Rart at han ikke stoppet propellen og evt. feathered den hvis det er mulig på Mustangen. For da har man lagt egget om man må gå rundt.
Skrevet 28. april 2008 16 år På en klar og fin dag og med masse plass så burde man vel ha tid til å gjøre det, så fort man er etablert nok til å vite at man ikke vil trenge en G/A. Har ihvertfall sett det har blitt gjort på andre slike hendelser, dog aldri med en P51.
Skrevet 28. april 2008 16 år Forfatter Regner med at denne rutinerte piloten gjorde alle prosedyrer riktig her jeg. Kan tenke meg det var en ekkel følelse og disse fra side til side,da det store luftintaket under tok tak i bakken. Sikkert en ekkel følelse av og gå rundt.
Skrevet 28. april 2008 16 år Why didnt he shut down and feather the propeller before bellylanding it? (if thats even possible in a Mustang) Hvar det din kommentar på youtube Rolf Arne? Flink pilot som klarte å lande et "ulykkesrammet" fly da
Skrevet 28. april 2008 16 år Så da ut til å være strøkent gjort. Synd med Mustangen, men de får den nok på vingene igjen.
Skrevet 28. april 2008 16 år Ved å slå av motoren før landing reduserer man jo faren for brann betydelig.
Skrevet 28. april 2008 16 år Ved å slå av motoren før landing reduserer man jo faren for brann betydelig. Han gjorde det nok etter læreboka og kuttet fueltilførselen straks han var nede nettopp for å redusere faren for brann.
Skrevet 28. april 2008 16 år Det er dokumentert at å la motoren kjøle seg ned, selv bare noen få sekunder, reduserer faren dramatisk. Det var vel ved krasj når jeg tenker om, der er det vel en viss forskjell.
Skrevet 28. april 2008 16 år Dette var en helt utrolig bra utført nødlanding! Jeg tror nok dette flyet kommer på vingene igjen, det er ikke akkurat så mange av disse klassikerne lengre og det fikk jo tilsynelatende "lettere" skader. Dette kunne endt så utrolig mye værre
Skrevet 30. april 2008 16 år Flyet forsvinner vel ikke. Hørtes ut på slutten der som at eieren har tenkt å få det på vingene igjen. Ellers tror jeg kanskje piloten, med førti års erfaring på flytypen, har noe mer kunnskap om hvordan en slik landing skal foretas enn "ekspertisen" her innen ...
Skrevet 30. april 2008 16 år Det kan godt vaere han stoppet motoren foer han landet (slo av bensinen). Paa de fleste stempelmotor-fly saa vil propellen fortsatt gaa rundt selv om motoren er slatt av. Det er pga luften drar den rundt. Man kan ikke "feather" en propell paa en stempelmotor.
Skrevet 30. april 2008 16 år Man kan ikke "feather" en propell paa en stempelmotor. Seneca kan ihvertfall feathre, men du mente kanskje single engine?
Skrevet 30. april 2008 16 år Man kan ikke "feather" en propell paa en stempelmotor. Seneca kan ihvertfall feathre' date=' men du mente kanskje single engine? [/quote'] Takk, det var det jeg mente.
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.