Skrevet 26. april 2008 16 år Heisann! Har nå installert Linux på PCen her, i tillegg til Vista. Det funker jo kjempe bra! Men... Hva kan jeg bruke det til? Noen andre "Ubuntu"-brukere her? Noen "må ha"-programmer? Alle tips og gøyale ting til Ubuntu mottas med en takk.
Skrevet 26. april 2008 16 år Du har installert linux uten å vite hva du skal bruke det til? sløsing av plass vel? Hehe.. Mulighetene er uendelige, så bare å lese seg til og snappe om det man kan ;D
Skrevet 26. april 2008 16 år Som du forhåpentligvis allerede har skjønt, er Linux et operativsystem på linje med Windows Vista. Ergo bruker du det til (omtrent) akkurat de samme tingene, med litt andre hjelpemidler. Har du lagt det inn uten å ha det klart for deg hvorfor du la det inn, har du i grunn ikke bruk for det. Det er ikke en magisk duppedings som gjøre livet automatisk rosenrødt. Skal du bruke datamaskinen til noe fornuftig, hadde det ikke vært dumt å lære seg å programmere den, imho .
Skrevet 27. april 2008 16 år Heisann! Har nå installert Linux på PCen her' date=' i tillegg til Vista. Det funker jo kjempe bra! Men... Hva kan jeg bruke det til? Noen andre "Ubuntu"-brukere her? Noen "må ha"-programmer? Alle tips og gøyale ting til Ubuntu mottas med en takk. [/quote'] Har Ubuntu 7.10 pâ skolepcen, noe som mâ skaffes er vel Compiz og gDesklets! Skaff deg ogsâ Wine hvis du vil emulere Windows programmer i Ubuntu!
Skrevet 27. april 2008 16 år Så kjedelig og fornuftig du skal være, Børge! Det å bruke linux handler om å være litt rebelsk og kul, og om å ha en masse dingsbomser og gadgets å vise fram, og nå er jeg faktisk ikke ironisk. Det er skikkelig digg. For meg er ikke en PC med linux noe jeg BRUKER, det er noe jeg har for å LEKE med. Sjøl om man godt kan BRUKE linux også hvis man føler for det, såklart, men det er nå litt sært
Skrevet 27. april 2008 16 år Skal du ha noe som bare ser kult ut, går du for OSX :whistle: ... (ja, nå prater jeg bull)
Skrevet 28. april 2008 16 år Det er vel ikke så veldig sært. Det er vel heller bare almennheten som ikke er så godt kjent med Linux, fordi alle sverger til og tror at windows er beste og eneste alternativ. Min erfaring er at Linux er mer effektivt, raskere, mer stabilt, sikrere og minimalt med virus som jeg har opplevd. (Joda, det finnes sikkert noen men.)
Skrevet 25. august 2008 16 år En god ide: Kjøre dual boot, 1: Windows og FS md addons, og 2: LINUX inkludert alt anna jorr .. På denne måten holder du windows installasjonen og FS "frisk og rask".. Freddy
Skrevet 25. august 2008 16 år Bruker Ubuntu selv, er helt konge spør du meg ! Har dualboot så det funker greit til meg^^
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.