Skrevet 22. april 2008 16 år ("M/S Christian IV", bilde: Copyright © Color Line) Her kommer en rask trip-report fra første og eneste tur (og snart siste mulighet) på minicruise med Color Lines gamle traver: "M/S Christian IV" (Kvarten) på ruten Larvik - Hirtshals (tur-retur). Denne strekningen Larvik-Hirtshals har vanligvis blitt trafikkert med "M/S Peter Wessel" tidligere (som nå er solgt, ruten trafikkeres nå av SuperSpeed1), og "M/S Christian IV" har tidl. trafikkert ruten: Kristiansand-Hirtshals. Det forventes at "M/S Christian IV" i første omgang blir brukt som reserveskip, når skipet ersattes av SuperSpeed2 på ruten. Denne turen ble booket i "beste" mulige lugar ombord, som er såkallt 4-stjerners lugar (N4) - beliggende på Dekk:8. Det er totalt 27 stk. av denne lugartypen, som kun har køyesenger, tv, og fri minibar/kjøleskap (to cavaflasker, samt brus/øl/vann) noe sjokolade og peanøtter. Det VAR i allefall meningen å ha denne, men på denne turen (første gang noensinne) nedgraderte! jeg oss frivillig til 3-stjerners lugar i stedet (F4) - da sistnevnte lugar var langt større og desidert bedre enn N4-lugaren. Den vi da endte opp med i stedet, var nesten dobbelt så stor - denne typen er altså 3-stjerners (F4) (som heller kan karakteriseres som 4-stj. i mine øyne!) og finnes kun 10 stk. av på Dekk:7. Ellers har også denne lugartypen dobbelseng (var kun som sagt køyesenger i 4-stjerners!), og ellers fri minibar/kjøleskap (dog noe mindre innhold; kun to øl og to vann), samt noe sjokolade og peanøtter. ("M/S Christian IV", bilde: Copyright © Color Line) Alle bilder under denne linje er tatt av meg selv, evt. bildetekst er under bildene: "M/S Christian IV" er en 82-modell, så skipet har jo rundet hele 26 år - dette merker man jo selvsagt en del til i bl.a. materialvalg og standard i visse fellesområder og lugarer. Dog ble mange av fellesområdene samt eksistrende spisesteder oppusset og fikk en virkelig facelift for noen år siden, i tillegg kom også nye restauranter til - totalt får man et svært godt inntrykk i disse fellesområdene ombord; som også gjør skipet til svært hjemmekoselig og hygelig. Mildt sagt "en del" motlys her, men jeg gjorde så godt jeg kunne.. Så kommer 4-stjerners lugaren (N4) vi valgte å ikke bruke: Firestjerners (N4)-lugar, men kun køyesenger og ganske så liten og trang.. Lugarnr: 8006 (Dekk:8 ) Da nedgraderte jeg frivillig til en tre-stjerners lugar, fortsatt ikke kommet over "sjokket" selv.. he he Velkommen til den langt bedre tre-stjerners lugaren, lugarnr: 7022 (Dekk:7) mye mørkt treverk fra 80-tallet ja, men man overlever! Så til noen bilder fra fellesområdene ombord: Lugargang Dekk:5 Lugargang Dekk:7 Dekksoversikt Så over til noen eksteriøre bilder av Kvarten: I Hirtshals fikk man så noen fine muligheter, til å ta bilder av ankomsten til både "M/S Prinsesse Ragnhild" og ikke minst SuperSpeed 1: Så til slutt et lite bonusbilde fra Larvik: Aj aj, her er det nok for sent å starte lensingen ja.. Evt. spørsmål/kommentarer er bare hyggelig, så håper jeg bildeserien falt i smak!
Skrevet 23. april 2008 16 år Forfatter Superspeed 1 på strekningen: Kristiansand-Hirtshals ble satt i ordinær drift 13. Mars 2008. Superspeed 2 er noe forsinket, og skal inn på ruten Larvik-Hirtshals 19. Juni 2008.
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.