Frode Skibrek Skrevet 21. april 2008 Skrevet 21. april 2008 I forbindelse med fs-serveren har jeg lenge tenkt på muligheten av å innføre en innlogging på fs-serveren på lik linje med forumet. På den måten har man ett fast brukernavn, og det blir lettere å administrere serveren, da man kan kople nick opp mot en brukerprofil . Dette er tenkt implementert i en ny utgave av fshost etter det jeg vet, og selv om jeg ikke tar noen avgjørelser om det, så lurer jeg på hvordan dere som bruker serveren ser på det. Jeg vil heller ikke legge noen føringer for dette annet enn at det fra min synsvinkel som server-moderator hadde vært ett nyttig verktøy. Jeg vil ikke ha noe unødvendig syting og klaging, bare meningene og synspunkter om spørsmålet. Jeg undersøker også muligheten for å arrangere events / turer på serveren,som vil være reservert medlemmene på forumet. Dette kan være turer hvor man flyr for å trene sammen, eller for å beskøe steder man ellers sjelden besøker i Flight Simulator. Vil også ha noen synspunkter på dette. Dette er bare forslag, og jeg ønsker kun saklige tilbakemeldinger. Siter
Andreas Nysveen Skrevet 22. april 2008 Skrevet 22. april 2008 Nå er jeg ingen ivrig bruker av serveren, men jeg skjønner absolutt hvorfor du ser fordeler ved et slikt system. Det jeg kan si er at før min tid på vatsim, og som registrert bruker her, var jeg veldig glad for å kunne bruke denne serveren uten å være registrert noe sted. Siter
Frode Skibrek Skrevet 22. april 2008 Forfatter Skrevet 22. april 2008 Fordelene er at man da raskt kan identifisere hverandre, og for meg som moderator kan jeg også lettere identifisere de som ødelegger for andre. Siter
Kai Dreyer Skrevet 22. april 2008 Skrevet 22. april 2008 Det er vel kanskje ikke alle som har så lyst å fortelle verden hvem de er? Siter
Frode Skibrek Skrevet 22. april 2008 Forfatter Skrevet 22. april 2008 Nemlig. Det er litt av problemet i dag. For da kan man lett ødelegge for mange andre. Siter
Marius Sparby Skrevet 22. april 2008 Skrevet 22. april 2008 Enkleste måten er, om det er mulig, å gjøre registrering for å fly på serveren nødvendig. Om man ikke er registrert, så får man rett og slett ikke logget seg på. Samt at eventuelle regelbrudd/dårlig oppførsel vil enkelt kunne bli straffet. Min personlige mening er at om man ikke liker et slikt system, så kan man finne seg andre steder å fly på. Har selv opplevd å få en fire-timers tur ødelagt fordi folk på død og liv ikke klarer å oppføre seg (nå er dette vel og merke flere år siden, siden jeg ikke flyr FS9/FSX mer). Siter
Frode Skibrek Skrevet 22. april 2008 Forfatter Skrevet 22. april 2008 En registrering vil også være med på å gjøre det lettere for meg som moderator å handle riktig i forhold til regelbrudd og dårlig oppførsel. Virker ikke som det er så mange innvendingerhverken for eller mot dette akkurat..... Siter
Gjest Emil-André Gundersen Skrevet 27. april 2008 Skrevet 27. april 2008 En Ide er jo kansje at alle får vært sitt Callsign som bruker navn og at det settes passord på serveren. Bruker navn: EKS: Emil-Andre Gundersen= LN-EAG Siter
Marius Sparby Skrevet 27. april 2008 Skrevet 27. april 2008 Kunne funke, men da spørs det litt hva som skjer med oss som nesten utelukkende flyr Milflight =) Siter
Gjest Emil-André Gundersen Skrevet 27. april 2008 Skrevet 27. april 2008 Kunne funke' date=' men da spørs det litt hva som skjer med oss som nesten utelukkende flyr Milflight =) [/quote'] milflight ? Siter
Marius Sparby Skrevet 27. april 2008 Skrevet 27. april 2008 De få gangene jeg flyr FSX er det nesten utelukkende med militære fly (Military Flight), hvor LN-prefix ikke alltid er det beste med tanke på realisme etc =) Siter
Gjest Emil-André Gundersen Skrevet 27. april 2008 Skrevet 27. april 2008 Oja, men det var bare en ide men Viss man vill ha maks Realisme VATSIM Siter
Marius Sparby Skrevet 27. april 2008 Skrevet 27. april 2008 Orker ikke VATSIM =) Blir altfor seriøst for meg, er jeg redd. Siter
Frode Skibrek Skrevet 27. april 2008 Forfatter Skrevet 27. april 2008 Der vil callsign bli MIL-****, så det er ikke så innmari vanskelig.... Siter
Kai Dreyer Skrevet 27. april 2008 Skrevet 27. april 2008 Eller bare la det være som det er nå.... Min mening hvertfall! Siter
Frode Skibrek Skrevet 27. april 2008 Forfatter Skrevet 27. april 2008 Eller bare la det være som det er nå.... Min mening hvertfall! Jeg har fått med meg din menig,kai, Men uten fremskrittet kommer vi ingen vei. Så vi får se hva som skjer. Dette er nå bare ideer da. Siter
Gjest Emil-André Gundersen Skrevet 27. april 2008 Skrevet 27. april 2008 Trodde det jeg å helt til jeg våget meg ut i en cessna fra Torp Siter
Frode Skibrek Skrevet 28. april 2008 Forfatter Skrevet 28. april 2008 Samme her. Tok en Baron 58 fra Torp og til Værnes. Kom helt trygt frem ATC biter ikke, men man bør kunne litt engelsk. Siter
Gjest Emil-André Gundersen Skrevet 29. april 2008 Skrevet 29. april 2008 annbefales og fly i norge første gangen, ta det gjerne på litt Norsk så får man masse hjelp. Det gjorde jeg og fikk en god opplesvelse Siter
Tore Urvik Skrevet 1. mai 2008 Skrevet 1. mai 2008 Heisann! Jeg vet at dette ikke er en Vatsim-tråd, men når trådstarter tillater seg, tillater jeg meg også :grin: (...)ATC biter ikke' date=' men man bør kunne litt engelsk. [/quote'] Dersom man flyr i Norge, så kan man faktisk gjerne kommunisere med ATC (eller flygeleder som det da vil hete ) på norsk. Snakker man norsk til ATC, får man svar på norsk. Det er mange som begynner litt i det små med å fly VFR med LN-xxx kallesignal, og holder seg til morsmålet. Siter
Frode Skibrek Skrevet 5. mai 2008 Forfatter Skrevet 5. mai 2008 Heisann! Jeg vet at dette ikke er en Vatsim-tråd' date=' men når trådstarter tillater seg, tillater jeg meg også :grin: (...)ATC biter ikke, men man bør kunne litt engelsk. Dersom man flyr i Norge, så kan man faktisk gjerne kommunisere med ATC (eller flygeleder som det da vil hete ) på norsk. Snakker man norsk til ATC, får man svar på norsk. Det er mange som begynner litt i det små med å fly VFR med LN-xxx kallesignal, og holder seg til morsmålet. Så sant så sant , Hr Urvik, men endel ord og utrykk bør man nok ha kjennskap til, ja:) Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.