Ola Haldor Voll Skrevet 19. april 2008 Skrevet 19. april 2008 Jeg er mildt sagt IMPONERT!!!! Bestilte noe på DeviantArt for et par dager siden. :grin: Siter
Audun Braastad Skrevet 19. april 2008 Skrevet 19. april 2008 Litt bedre enn Hong Kong Post det der ja Siter
Nicklas Winger Skrevet 19. april 2008 Skrevet 19. april 2008 Tipper den er på døra di i kveld, senest i morgen =) Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 19. april 2008 Forfatter Skrevet 19. april 2008 Når den kommer til Norge er jeg redd det vil gå litt treigere Satser på mandag! Siter
Jack J Jackson Skrevet 19. april 2008 Skrevet 19. april 2008 Hei Var glad så lenge du kan!!! Jeg bestilte varer fra USA også med FedEx. Akkurat som du var det meget artig å følge pakken hele veien, MEN så var det slutt!!! Såg at pakken IKKE kunde leveres da man ikke fand adressa mi!! Ringte og spurte hvorfor da det var rett adresse og fikk svaret at min gate ikke fanns på kartet på GPS:en og da kunde ikke pakken leveres. På spørsmålet hvorfor man ikke ringte for å få veibeskrivelse, da man hadde telefonnumret, og da svarte man at det IKKE var FedEx policy å ringe kunden!!! Nå var jo dette i Spania da så FedEx i Norge kanskje har en annen policy. Jack J Jackson Svensk/Norsk i Spania Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 19. april 2008 Forfatter Skrevet 19. april 2008 Nå bor jeg i VELDIG grisgrente strøk, og eneste måte å levere ting her er via Posten. Dersom FedEx nå skulle finne på å levere til meg med egen bil og diverse, får nok sjåføren smøre seg med en smule tålmodighet. Jeg bor nemlig godt og vel 2 timer (og kanskje litt mer for en ukjent sjåfør) fra Trondheim. :grin: Siter
Martin Foss Skrevet 19. april 2008 Skrevet 19. april 2008 Hvis den var i Paris i går kveld, så vil den ankomme OSL på søndag.. Derfra blir det med posten opp til Trøndelagen.. (FedEx har kun egne sjåfører i Oslo-området, deler av området rundt OSL, samt store deler av Øst- og Vestfold). Om jeg ikke husker helt feil, så vil den hentes av en postbil fra FedEx-terminalen først mandag morgen. Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 19. april 2008 Forfatter Skrevet 19. april 2008 Da er den i såfall her onsdag/torsdag. Bedre enn Hong Kong post i alle fall. :cool: Siter
Gjest Børge Litangen Skrevet 19. april 2008 Skrevet 19. april 2008 FedEx har jeg ingenting negativt å si om. En relativt stor pakke på 16kg brukte bare 5 dager fra HongKong til Bodø. To av dagene gikk til å få pakken nordover med Posten. Siter
Martin Foss Skrevet 22. april 2008 Skrevet 22. april 2008 Søkte litt på jobb-pc'en, og kan bekrefte at pakken til Ola kom inn her søndag kveld, og ble overlevert til posten i går. Så forresten veldig billig ut å handle fra den siden, ut i fra verdien på pakken din, Ola? :grin: Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 22. april 2008 Forfatter Skrevet 22. april 2008 Jøss, spionerer du på meg? :grin: Jeg bestilte klær fra DeviantART. VELDIG billig!! Siter
Martin Foss Skrevet 22. april 2008 Skrevet 22. april 2008 Jøss' date=' spionerer du på meg? :grin: [/quote'] Nei, er dette spionasje da? Må innrømme at jeg ble nysjerrig, søkte på pakker fra den avsenderen, og fant deg oppført som mottaker på en av de. Jeg bestilte klær fra DeviantART. VELDIG billig!! Nesten litt mistenkelig billig, faktisk.. (slapp av.. skal ikke sladre til tollvesenet ) Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 22. april 2008 Forfatter Skrevet 22. april 2008 Mistenkelig billig? Jeg har kjøpt og betalt klær og frakt til en halv tusing ca.. Ser ikke noe kriminelt i det (: Siter
Karl Mathias Moberg Skrevet 22. april 2008 Skrevet 22. april 2008 FedEx varierer veldig... VM-Media, video selskapet jeg er med i, har bestillt pakker via FedEx i løpet av det siste halve året, og den siste pakken, en Jib (wikipedia) vi bestillte fra USA tok forever å levere, og når vi fikk den, var halve pakken (esken den lå i) revet opp, og ett av rørene skadet.. Skjedde og skade på en tidligere pakke. Men varierer veldig fra gang til gang egentlig.. Mathias Siter
Frode Skibrek Skrevet 22. april 2008 Skrevet 22. april 2008 Var sikkert tollvesenet som hadde åpnet esken. Skaden er verre å fastslå... Siter
T F Skrevet 22. april 2008 Skrevet 22. april 2008 Hadde en artig FedEx opplevelse her nettopp... 2 separate pakker fra Hong Kong, sendt 14... skulle ankomme 16. Den 16 finner ikke sjåføren huset, og pakkene blir ikke levert. Samme kveld returneres pakkene til depotet, hvor den ene blir ved en feil videresendt til et annet depot. Den 17 drar kurieren fra depotet uten pakken som ble returnert, mens den andre blir liggende igjen på feil depot. Sistnevnte pakke blir så omdirigert til korrekt depot. Den 18 drar kurieren med kun en av de to pakkene... Jeg fulgte med på alt dette via internettet, og var allerede på onsdagen (16.) i samtale med dem på telefonen. Jeg hadde ikke noe problemer med at man kan gjøre feil, og smilte og lo selv av det hele, men de sa selv på fredagen at dette var veldig flaut og de skulle sørge for å få samlet pakkene og kjørt dem ut med egen kurier (ikke bare standard melkerute leveransen). Dette ble så gjort. I dag fikk jeg en uventet pakke fra FedEx, og oppi der var et brev hvor dem belaget så mye for rotet, og ba om unnskyldning for ubeleilighetene det medførte, og hadde lagt ved en liten gave som plaster på såret. Tre pakker med tilsammen 650g sjokolade, samt at dem i brevet sa at de ville refundere fraktkostnadene ettersom tjenesten dem leverte ikke var det som ble lovet og standarden som de vil opprettholde. Alt sammen uten at jeg har ytret en eneste klage eller på andre måter misnøye. Har ikke noe problemer med FedEx etter denne opplevelsen. De er normalt veldig pålitelige, men alle kan gjøre feil. Når de gjør en, så går de tilsynelatende langt for å rette det opp igjen. Hilsen T Siter
Gjest Børge Litangen Skrevet 22. april 2008 Skrevet 22. april 2008 Sjokolade og refundering av frakt!? Sykt! Sykt? Underlig valg av ord, du. Vil heller kalle det en hyggelig gest, jeg. Siter
Frode Skibrek Skrevet 22. april 2008 Skrevet 22. april 2008 Sjokolade og refundering av frakt!? Sykt! Sykt? Underlig valg av ord' date=' du. Vil heller kalle det en hyggelig gest, jeg. [/quote']Enig. Det viser at FEDEX er sitt ansvar verdig. Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 22. april 2008 Forfatter Skrevet 22. april 2008 Og mens FedEx får fingern ut av... og har sendt meg klærne mine, venter jeg ennå på at Posten skal sende pakka med lamper fra Hong Kong videre fra fortolling. MAKAN! Omtrent en mnd siden jeg bestilte jo. Nesten sånn at jeg har glemt kjøpet, og angrer bittert liksom. Disse lampene bør levere :grin: Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 23. april 2008 Forfatter Skrevet 23. april 2008 Da var klærne her. Hell yeah, dette var bra saker! Siter
Karl Mathias Moberg Skrevet 23. april 2008 Skrevet 23. april 2008 Var sikkert tollvesenet som hadde åpnet esken. Skaden er verre å fastslå... Tollvesenet river ikke opp en 50cm lang rift i esken for å se hva som var inni. 40-50 cm langt hull øverst i venstre hjørne på esken... (se mitt fine bilde som jeg brukte under 10 sek på i photoshop!) Siter
Martin Meyer Skrevet 23. april 2008 Skrevet 23. april 2008 DHL er effektivt. Bestilte X-Plane v9 nå på mandag, og for 10 minutter siden kom det en mann på døra med pakken min (i Tromsø!!!). 46 timer og 13 minutter etter pakken først ble registrert. Har aldri vært borti en så rask levering. Når jeg valgte fraktmetode stod det at det ville ta 3-5 dager. Løgn kaller jeg det April 21, 2008 17:13 West Columbia, SC - USA Forsendelse hentet April 21, 2008 21:06 West Columbia, SC - USA Ankommet DHL i West Columbia - USA April 21, 2008 22:45 West Columbia, SC - USA Sendt fra DHL i West Columbia - USA April 21, 2008 23:52 DHL Wilmington Airpark, OH - USA Ankommet DHL i DHL Wilmington Airpark - USA April 22, 2008 00:50 DHL Wilmington Airpark, OH - USA Overført via DHL Wilmington Airpark - USA April 22, 2008 06:30 DHL Wilmington Airpark, OH - USA Sendt fra DHL i DHL Wilmington Airpark - USA April 22, 2008 18:38 East Midlands - UK Ankommet DHL i East Midlands - UK April 23, 2008 02:24 East Midlands - UK Sendt fra DHL i East Midlands - UK April 23, 2008 04:56 Copenhagen - Denmark Ankommet DHL i Copenhagen - Denmark April 23, 2008 06:36 Copenhagen - Denmark Overført via Copenhagen - Denmark April 23, 2008 06:37 Copenhagen - Denmark Sendt fra DHL i Copenhagen - Denmark April 23, 2008 07:48 Oslo - Norway Ankommet DHL i Oslo - Norway April 23, 2008 08:14 Oslo - Norway Tollklarering fullført på Oslo - Norway April 23, 2008 08:14 Oslo - Norway Til tollbehandling i Oslo - Norway April 23, 2008 10:16 Oslo - Norway Sendt fra DHL i Oslo - Norway April 23, 2008 13:43 Oslo - Norway Ankommet DHL April 23, 2008 15:06 Oslo - Norway Med kurer Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 23. april 2008 Forfatter Skrevet 23. april 2008 Jeg misunner deg :grin: Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.