Daniel Eik Bruserud Skrevet 14. april 2008 Skrevet 14. april 2008 Finnes det noen gode fotoredigerings guider? Jeg vil helst ha en enkel som jeg skjønner. Jeg bruker mest PhotoFiltre når jeg redigerer bilder, men jeg har ikke veldig mye peiling på det... Tar imot redigerings tips med åpent hjerte? Siter
Åge Storli Berg Skrevet 14. april 2008 Skrevet 14. april 2008 Spørs hva du legger i ordet redigering da:) Også spørs det hva du skal gjøre. Om det er fargekorrigering, cropping, masking osv! Siter
Daniel Eik Bruserud Skrevet 14. april 2008 Forfatter Skrevet 14. april 2008 Jeg vil bare at bildene mine skal se bedre ut. Det er jo ganske høy kvalitet her inne... Tenkte på kontrast og sånt. Siter
Eirik Vole Rye Skrevet 14. april 2008 Skrevet 14. april 2008 Prøv deg fram i PS! Test ut fra Image-Adjustments-menyen f.eks. Unsharp Mask i Filter-menyen er også vanlig å bruke. Sjekk Fotopia.no og Akam.no, der ligger det en del guider, men den beste måten, syns jeg da, er å prøve ut selv. Siter
Andreas Grindvoll Skrevet 14. april 2008 Skrevet 14. april 2008 Ulempen med Photoshop er imidlertid at dette koster flesk med mindre du har studentbevis og kan kjøpe studentlisens. Et meget godt alternativ er The Gimp. Dette programmet er gratis og et "Open source" program. Du finner også The Gimp med Adobe Photoshop-lookalike utgave i tilfelle du er vant med slik fra tidligere. Personlig bruker jeg Adobe Photoshop Elements 2.0 - en eldgammel versjon av Photoshop "light". - fordi det fulgte med kameraet jeg kjøpte i 2003 (300D). Tror jeg går over The Gimp Photoshop-lookalike snart. Siter
Daniel Eik Bruserud Skrevet 15. april 2008 Forfatter Skrevet 15. april 2008 Jeg får prøve The Gimp. Har prøvd photoshop, men jeg syns det er litt for avansert... takk for alle tipsa Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 15. april 2008 Skrevet 15. april 2008 Hva med Photoshop Elements, folkens ? Siter
Petter Tandberg Skrevet 15. april 2008 Skrevet 15. april 2008 Jeg bruker elements 6! Det funker rå-fett Nesten alle de samma funksjonene som i CS Siter
Daniel Eik Bruserud Skrevet 15. april 2008 Forfatter Skrevet 15. april 2008 Jeg bruker elements 6! Det funker rå-fett Nesten alle de samma funksjonene som i CS hva er cs? er elements 6 gratis og hvor får jeg lastet det ned? Siter
Karl Mathias Moberg Skrevet 15. april 2008 Skrevet 15. april 2008 www.adobe.com eller www.google.com -> Søk på Adobe Photoshop Elements trial koster litt, men ikke på langtnær så mye som Photoshop. http://en.wikipedia.org/wiki/Adobe_CS Ett annet alternativ er Adobes Lightroom! Veldig bra for både for organisering av bilder, og du har en god del alternativer mtp. redigering. Trial ligger og på adobe.com Hvis du har en Mac, er iPhoto ett VELDIG bra program. Og Aperture 2 fra Apple, er og ett helt fantastisk alternativ til Lightroom.. Ellers så er kansje Paint.net ett annet gratis alternativ til GIMP... Som jeg personlig synes ser helt grusomt ut. Siter
Fredrik Edvardsen Skrevet 15. april 2008 Skrevet 15. april 2008 hva er cs? CS er en betegnelse på alle programmene som inngår i Adobes Creative Suite, som f.eks Photoshop, Illustrator, Flash osv. Siter
Gjest Emil-André Gundersen Skrevet 15. april 2008 Skrevet 15. april 2008 har akkurat fått abode photoshop men er det noen som kan hjelpme meg med klipping osv videre viss jeg vill legge til gress, skyer osv i screenshottene mine ? hadde vært fint Kansje lagd en liten guide Siter
Gert Andreas Barring Skrevet 15. april 2008 Skrevet 15. april 2008 Her kan du lære mye; http://www.digimods.co.uk/tutorials/tutorials.htm Siter
Daniel Eik Bruserud Skrevet 15. april 2008 Forfatter Skrevet 15. april 2008 hvor mye koster photoshop sånn ca.? Siter
Petter Tandberg Skrevet 15. april 2008 Skrevet 15. april 2008 good-tutorials.com Mye å hente her Siter
Johan Clausen Skrevet 15. april 2008 Skrevet 15. april 2008 hvor mye koster photoshop sånn ca.? 649 USD http://www.adobe.com/products/photoshop/photoshop/ Siter
Fredrik Edvardsen Skrevet 15. april 2008 Skrevet 15. april 2008 hvor mye koster photoshop sånn ca.? Om du trenger motivasjon for å noengang bli student, så husk at du da kan få studentlisenser til, vel egentlig alt du måtte ønske deg av programvare Siter
Daniel Eik Bruserud Skrevet 16. april 2008 Forfatter Skrevet 16. april 2008 finner heller noe som er gratis. å kjøpe photoshop for så mye penger gidder jeg ikke, og jeg syns heller ikke det er verdt det... takker for tips! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.