Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Prøv deg fram i PS! Test ut fra Image-Adjustments-menyen f.eks. Unsharp Mask i Filter-menyen er også vanlig å bruke. Sjekk Fotopia.no og Akam.no, der ligger det en del guider, men den beste måten, syns jeg da, er å prøve ut selv.

Skrevet

Ulempen med Photoshop er imidlertid at dette koster flesk med mindre du har studentbevis og kan kjøpe studentlisens.

Et meget godt alternativ er The Gimp. Dette programmet er gratis og et "Open source" program. Du finner også The Gimp med Adobe Photoshop-lookalike utgave i tilfelle du er vant med slik fra tidligere.

Personlig bruker jeg Adobe Photoshop Elements 2.0 - en eldgammel versjon av Photoshop "light". - fordi det fulgte med kameraet jeg kjøpte i 2003 (300D). Tror jeg går over The Gimp Photoshop-lookalike snart.

Skrevet

www.adobe.com eller www.google.com -> Søk på Adobe Photoshop Elements trial koster litt, men ikke på langtnær så mye som Photoshop.

http://en.wikipedia.org/wiki/Adobe_CS

Ett annet alternativ er Adobes Lightroom! Veldig bra for både for organisering av bilder, og du har en god del alternativer mtp. redigering. Trial ligger og på adobe.com

Hvis du har en Mac, er iPhoto ett VELDIG bra program. Og Aperture 2 fra Apple, er og ett helt fantastisk alternativ til Lightroom..

Ellers så er kansje Paint.net ett annet gratis alternativ til GIMP... Som jeg personlig synes ser helt grusomt ut.

Gjest Emil-André Gundersen
Skrevet

har akkurat fått abode photoshop :) men er det noen som kan hjelpme meg med klipping osv videre viss jeg vill legge til gress, skyer osv i screenshottene mine ? hadde vært fint :) Kansje lagd en liten guide

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...