Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et her :)

PROGRAM:ANNENGRA

:Disp "AX²+BX+C"

:Prompt A,B,C

:If (B)²-4*A*C<0

:Then

:Disp "INGEN LθSNING"

:Else

:(-B+√((B)²-4*A*C))/(2*A)→D

:(-B-√((B)²-4*A*C))/(2*A)→E

:Disp "X1",D→Frac,"X2",E→Frac

:End

Vær oppmerksom på følgende:

• Alle programmeringsuttrykk (Disp, Prompt, If, Then, Else, End osv.) ligger under PRGM-knappen -> Ctl og I/O.
  • Ø-en i "INGEN LØSNING" er den greske bokstaven theta (ALPHA+3).
  • Minustegnet foran B-ene på linje 7 og 8 er små minustegn som du finner på den høyre av de nederste, hvite knappene.
  • → er fra STO>-knappen, og →Frac finnes under MATH-knappen. →Frac gjør at du får svar som kan skrives som brøk ut som brøk istedenfor desimaltall. Den er valgfri.

Er andre programmer på T.I. sine sider.

Skrevet

Oh, det å kode på Ti-83en på VGS var en fin ting :grin: Det endte opp med Brendows 2000, et program der det meste av matematikk- og fysikkformler for 3MX og 3FY var samlet :) Det ble aldri til at jeg lagde noe ala INDY500, JRSLAM eller NIBBLES (om noen vet hva dette er,) men det var morsomt å leke seg uansett :)

Kodefnutten Henrik viser (for annengradsligninger) ikke så alt for ulik det jeg fortsatt har på min Ti-83, ni år etter at jeg tok den ibruk :)

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...