Abdur Rahman Jalil Skrevet 11. april 2008 Skrevet 11. april 2008 Hei, har en TI-84 og trenger litt forskjellige programmer som jeg kan installere, først og fremst Andregradslikninger, annet kommer siden. Noen som har noe sider med programmer..? På forhånd takk, Mvh Abdur Siter
Henrik Bjørlo Skrevet 11. april 2008 Skrevet 11. april 2008 Har et her PROGRAM:ANNENGRA :Disp "AX²+BX+C" :Prompt A,B,C :If (B)²-4*A*C<0 :Then :Disp "INGEN LθSNING" :Else -B+√((B)²-4*A*C))/(2*A)→D -B-√((B)²-4*A*C))/(2*A)→E :Disp "X1",D→Frac,"X2",E→Frac :End Vær oppmerksom på følgende: Alle programmeringsuttrykk (Disp, Prompt, If, Then, Else, End osv.) ligger under PRGM-knappen -> Ctl og I/O. Ø-en i "INGEN LØSNING" er den greske bokstaven theta (ALPHA+3). Minustegnet foran B-ene på linje 7 og 8 er små minustegn som du finner på den høyre av de nederste, hvite knappene. → er fra STO>-knappen, og →Frac finnes under MATH-knappen. →Frac gjør at du får svar som kan skrives som brøk ut som brøk istedenfor desimaltall. Den er valgfri. Er andre programmer på T.I. sine sider. Siter
Abdur Rahman Jalil Skrevet 11. april 2008 Forfatter Skrevet 11. april 2008 Tusen takk for svar, redda dagen min... :grin: Siter
Alexander Nilsen Skrevet 11. april 2008 Skrevet 11. april 2008 Kan jo prøve Polynomial Root Finder and Simultaneous Equation Solver Version 2.0 (PlySmlt2) Den kan løse uttrykk med opp til x^10. Bruker den mye i forbindelse med R1 Matte EDIT: merk deg at utrykkløserer ligger under 1: POLY ROOT FINDER Siter
Michael A B Skrevet 11. april 2008 Skrevet 11. april 2008 Oh, det å kode på Ti-83en på VGS var en fin ting :grin: Det endte opp med Brendows 2000, et program der det meste av matematikk- og fysikkformler for 3MX og 3FY var samlet Det ble aldri til at jeg lagde noe ala INDY500, JRSLAM eller NIBBLES (om noen vet hva dette er,) men det var morsomt å leke seg uansett Kodefnutten Henrik viser (for annengradsligninger) ikke så alt for ulik det jeg fortsatt har på min Ti-83, ni år etter at jeg tok den ibruk Siter
Henrik Christiansen Skrevet 22. april 2008 Skrevet 22. april 2008 Et annet program som kan være nyttig kan være likningssett. :ClrHome :Disp "AX+BY=C" :Disp "DX+EY=F" :Prompt A,B,C,D,E,F :A*E-B*D→G :If G=0 :Then :Disp "INGEN LθSNING" :Else :(C*E-B*F)/G→X :(A*F-C*D)/G→Y :Disp "X=",X>Frac :Disp "Y=",Y>Frac Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.