Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Igår var jeg på et jobbintervju på et av de nye hotellene her i Benidorm. Barcelo Asia Gardens. Jobben jeg ville ha var asistent resepsjonist, ala pikkolo som jeg hadde på det forrige hotellet jeg jobbet på før jeg dro til wales for å ta PPL-A. Jeg har blitt bedt om å dra tilbake til det gamle hotellet men har takket nei da Barcelo er et mye større selskap som betyr flere muligheter.

Idag ringte dem og gratulerte meg med plassen som første pikkolo på Asia Gardens Resort Benidorm.

Dette er bare helt storartet og må si at jobben som "pikkolo", valet, asistent er utrolig god og utfordrende. Nye folk hver dag som man må behandle på hver sin måte.

Hotellet er svært eksklusivt og er en 5+ stjerner, den åpner i Juni/Juli men jeg starter å jobbe i begynnelsen av Juni.

Her kommer litt informasjon om hotellet:

Bilder av utseende:

b1.jpg

b2.jpg

b3.jpg

Hotellet har 312 rom alle med 32" flatskjerm.

3 restauranter og 4 barer.

7 bassenger, 3 av dem oppvarmet.

En Thai Spa.

Gym.

Frisør.

11 møterom, banquett sal osv, største på 1000 kvadratmeter.

Hotellet her ligger like ved hotellet jeg jobber på før, så de bruker samme golfbanene, 2 baner med 18 hull per. I tillegg skal Asia Gardens ha sin private 9 hull bane.

Det beste av alt er, det skal ha Heliport, så de viktigste kundene kommer fra flyplassen og til hotellet via helikopter, i tilegg skal hotellet la kunder ta helikopter turer i området! :D Får håpe jeg får en tur en dag.

Dette blir bare helt utrolig, det er så mye gøy med en slik jobb, noe nytt hver dag.

Artigste av alt er at begge de to ekslusive hotellene i det området vil ha tak i meg, skal jeg prute for å få mer lønn? Hehe

Er bare så glad så jeg måtte bare fortelle dette til dere, skal poste flere bilder fra stedet når jeg har begynnt å jobbe. :)

Mvh Alex.

Skrevet

Ok folkens! Fs.no forumet på spottetur, massiv grupperabatt på 5+ hotell :D Etter en lang dag med spotting møtes vi i spa'et for en skikkelig thaimassasje :grin:

Nei, spøk til side.

Gratulerer med jobben! :)

Skrevet

Ser jo helt fantastisk flott ut det der. Har du noen hjemmeside til hotellet? Skal bestille meg en tur i Oktober, hvordan er klimaet der nede rundt da? Med tanke på temperatur, regn osv.

Skrevet
  • Forfatter
Bare lurer' date=' hva blir årslønna for en første-pikkolo på et 5+ stjerners luksushotell? :grin: [/quote']

Er +-15 000euro, som ikke er dårlig lønn her i Spania. I tillegg til tipps hvor jeg fikk gjennomsnittlig 40euro per dag på det andre hotellet.

Fs.no forumet på spottetur, massiv grupperabatt på 5+ hotell

Nei, ikke søren om jeg skal bære på all kamereautstyret deres. :grin:

Ser jo helt fantastisk flott ut det der. Har du noen hjemmeside til hotellet?

http://www.barcelo.com/BarceloHotels/en-GB/Hotels/Spain/Alicante/AsiaGardens/Home

Som sagt er ikke hotellet ferdigbygd enda, den er ferdig i Juni/Juli.

Klimaet er veldig bra, i oktober pleier det å være fint vær, kanskje litt mer regn enn i sommermånedene. Temperatur er jeg ikke sikker på.

Nå må du huske at dette er en ekslusiv 5+ stjerners resort, så prisen per natt inkl. frokost ligger på 180euro, tilsvarende 1500kr cirka.

Mvh Alex. :)

Skrevet

Ja, men man får hva man betaler for. Har kun brukt store flotte hotell når jeg har vært i syden, er altfor mye dårlige hoteller rundt omkring i verden. Så for å være på den sikre siden så bruker jeg og samboern min å bestille dyre hotellrom og heller ta litt billigere fly. Penger er ikke problemet når vi skal på ferie :P

Skrevet
  • Forfatter

Da kan vi si det slik at når jeg har fått jobben(altså, begynnt å jobbe når hotellet har åpnet), da kan jeg sikkert ordne noe til deg prismessig, og litt annet gratis også. :) Ta å kontakt meg på PM i Juni/Juli. :)

Skrevet

Hehe.. har bodd på den type hoteller før, så vet hva det koster :P Og fy, det koster :P Men, har man råd, så er det absolutt verdt det for opplevelsen å prøve mener jeg. :)

Skrevet

Ja, spa hoteller er de beste man kan bo på, rett og slett :)

Jeg skal ta kontakt om vi bestemmer oss for Spania, er forresten Spania som frister mest nå. Om man klarer å finne ut litt mer om klimaet og temperaturer der. Det kan ikke være så vanskelig når gud har gitt oss Google.

Skrevet

1.500,- natta er da ikke så dyrt.

Greit nok, finnes jo selvfølgelig billigere hotell, men jeg har bodd på flere som ligger over det i pris, og vi bor ikke på de absolutt dyreste hotellene.

Skrevet
  • Forfatter
1.500' date='- natta er da ikke så dyrt.

[/quote']

Husk at det er prisen foreløpig, siden hotellet er ikke åpnet enda er prisen lav pga forhåndsbestilling. Prisen kommer nok til å ligge på en 350€ + per natt, sikkert 400€ + i sommer månedene. :)

Skrevet

Har akkurat kommet hjem fra en lengre tur i Karibien/USA, og funnet ut at nettsider som f.eks hotels.com er gull verd når det gjelder å finne riktig hotell. Gikk for et nesten litt skummelt billig hotell på Jamaica, men som hadde fått meget bra reviews av andre brukere på siden.. Som viste seg å stemme..

Samme opplevelse, i negativ forstand, hadde jeg også i Los Angeles da jeg booka et hotell med en del dårlige reviews i den tro at.. "Pytt, det kan da ikke være så ille..".. Noe det var.. hehe! :)

Håkon

Skrevet
  • Forfatter

Da har jeg begynnt på det nye hotellet, første dagen var igår og første oppgave var å bli kjent med alle og alt.

Måtte gå inn i alle rom for å huske møbler, utsikt etc etc.

Her er et par bilder jeg tok med mobilen av denne praktfulle plassen:

hot1.jpg

hot2.jpg

hot3.jpg

Finnes et Bonzai tre i hagen også, noen som har hørt om en slik? Noen som vil gjette hvor mye den kostet? :)

Skrevet

Har hørt om bonzai tre og vedder på at den kosta 15-20.000? Men du jobber på et alt for fint sted![size:8pt]Overbevis direktøren om at å ha FLG der med innlagt spottedag ville gitt masse pr![/size]

Skrevet
  • Forfatter

15-20 000 ligger ikke i nærheten av den prisen de betalte for den. Den ble importert direkte fra Japan hørte jeg snakk om, man kan se den på det ene bildet, her viser jeg hvor stor den er:

Er egentlig ikke sikker på om man kan kalle det for Bonzai(trodde det bare var små trær), men her er ihvertfall treet:

bonz.jpg

Skrevet
  • Forfatter

Blir nok litt dyrt å ha et FLG treff der. :)

Treet kostet 37000euro = 297000kr. Finnes også diverse møbler som kostet opp mot 30000euro rundt om i lobby. :)

Her er noen nye bilder:

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

Har vært en slitsom uke med å sette på plass møbler og pakke ut alle esker med masse kjøkkenutstyr osv.

Mvh Alex. :)

Skrevet
  • Forfatter

Nei, tror ikke det. :)

Hotellets første kunder ankom inatt klokken 01:00 og da kan man si at den er åpen! Men, den er ikke helt ferdig, fremdeles en del arbeid som må gjøres.

Nattskift igår, så da hadde jeg med meg kamera:

Barceló, selskapet jeg nå jobber for:

1a.jpg

Takviftene, veldig stilige og veldig efektive når de er på:

2a.jpg

En fisk som sitter ved trappen i Lobby, eller Hall som vi kaller det:

3a.jpg

Barceló logoen:

4a.jpg

Treet som kostet litt over 200 000kr:

6a.jpg

Og til slutt et utsiktsbilde tatt fra balkongen ved resepsjonen:

7a.jpg

:)

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …