Gå til innhold

Anbefalte innlegg

• Svar 65
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Skrevet

Martin. Jeg er helt enig i det du sier her. Ikke at jeg skal lure meg unna nå, men jeg har selv dysleksi (lese og skrivevenakser), og har vert meget hardt rammet av det. Først i 8klassen klarte jeg å lese såpass bra at jeg kunne følge med på tv teksten. Mitt problem idag er 99% skriverelatert. Primært med disse forbaska dobbelkonsonantene. Fikk hjelp i fra 7klassen av for problemmene mine. Dette er problemer jeg fortsatt sliter med, men dog ikke så voldsomt som det var under grunnskolen.

Jeg jobber hele tiden med å forbedre mine skriveferdigheter. Men sammtidig er jeg også opptatt av at andre rundt meg skal vite at jeg har disse problemene, slik at man slipper unødige bemerkninger om at dette ikke holder mål. Men jeg tar mer en gjerne imot konstruktive rettelser som Tommy ga meg. Men uansett er ikke den type feil som bildet i begynelsen av denne tråden den værste fiende imot språket. Vist Eirik virkelig vil kjempe for språket burde han etter min menig gripe fatt i det som virkelig ødelegger språket vårt, nemmelig mer å mer bruk av sleng, msn og sms språk i det daglige liv. På sikt er det mye mere skadelig for språket en om jeg skriver korrekt med en "r" forlite.

Hva vet vi egentlig om bakgrunnen til den personen som skrev den plakaten? Sannsynlig vis null å niks. For alt vi vet kan han være ordblind, eller en som ikke er av norsk opprinnelse, og er i en fase der han eller hun skal lære seg norsk. Trur uansett ikke at den personen synes det er morsomt at det sitter noen på et forum å lager humor av det. For jeg tolker det dithenn at trådstarter forsøker å lage humor av en enkelt skrivefeil uten å ha noe som helst kunskap om bakgrunnen til vedkommende som skrev plakaten. Forøvrig veldig dårlig form for morsomhet.

Gjest Geir-Finstad
Skrevet

Steinar, kansje det mest fornuftige i denne tråden, bra skrevet. Jeg er heller ikke for at språket skal forfalle, men synes det er så unødvendig at det skal være slik at man kansje vegrer seg for og skrive om hobbyen sin fordi man bir korregert i hytt og pine. Så mange her har jo så absolutt rett i at man bør skrive rett, men så er det jo også at ikke alle har så lett for det, derfor mener jeg at man skal kunne få skrive på et forum som omhandler si hobby uten og bli korrigert hele tiden. Ha en strålende sim aften, store og små, gule og blå. :D

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...