lars strømsnes Skrevet 11. april 2008 Skrevet 11. april 2008 Som sagt: Poster som dette blir for meg bare morsom lesning i en ellers så traurig hverdag :grin: Siter
Mads Hjemmen Skrevet 11. april 2008 Forfatter Skrevet 11. april 2008 Først driter du ut noen for en skrivefeil. Nå shiiter du i rettskriving. Du er visst skikkelig full av dritt' date=' du. [/quote']Det er nok ikke bare meg som er full av dritt. Hadde DU kjent meg, hadde du skjønt det. Jeg er en med stor selvtilitt og er ikke redd for å drite meg ut. Er ikke "redd" for å skrive feil og mener at skrivefeil er en bagatell Siter
Audun Braastad Skrevet 11. april 2008 Skrevet 11. april 2008 Dette tror jeg er den rareste tråden jeg har sett her på lenge :grin: Siter
Kai Dreyer Skrevet 11. april 2008 Skrevet 11. april 2008 Dette tror jeg er den rareste tråden jeg har sett her på lenge :grin: Varer neppe lenge! Men at folk kommer med sånne utsagn som over her, er å gå litt for langt! Siter
Daniel Eik Bruserud Skrevet 11. april 2008 Skrevet 11. april 2008 Dette tror jeg er den rareste tråden jeg har sett her på lenge :grin: artig med noen sånne tråder en gang i blandt Siter
Stian Beinset Skrevet 11. april 2008 Skrevet 11. april 2008 Først driter du ut noen for en skrivefeil. Nå shiiter du i rettskriving. Du er visst skikkelig full av dritt, du. Synes det var litt unødvendig. Selv synes jeg hovedinnlegget er berettiget, det var en morsom feil. Tror ikke det handler om å drite ut noen, men ha det gøy med andres og egne skrivefeil, for å øke kunnskapsnivået litt. Det er bedre å ha et innlegg som handler om skrivefeil, en at man skal kommentere hvert innlegg som har skrivefeil. Ikke minst er det en grei måte å utveksle og lære rettskriving, og skrivefeil-feller man kan havne i. Vi har det gøy på egen og andres bekostning, og så lenge vi ikke henger ut enkeltpersoner så gjør det ingenting. Selv skriver jeg mye feil, spesielt sliter jeg med komma og særskriving. Jeg blir ikke fornærmet om noen påpeker mine skrivefeil på en positiv humoristisk måte, hvis ikke noen er ute etter å drite meg ut. :sick: Rettskriving er viktig for at folk her inne skal forstå hva de mener. Jeg har lest innlegg som jeg ikke har skjønt bære av pga skrivefeil. Det er OK å ha et innlegg som folk kan få utblåsning for alle skrivefeil som begås, på en positiv måte vel å merke (uten å høres for mye ut som Jan Fredrik.) Alle har lov å til å begå skrivefeil, men det betyr ikke at man ikke trenger å forbedre seg. Slik at man lærer seg forskjellen på ananas ringer og ananasringer. Jeg har funnet en side som hjelper meg med rettskriving: http://www.korrekturavdelingen.no/ Og for dere som har Firefox så kan dere laste ned norsk og nynorsk ordbok, det fungere perfekt til forumbruk. Siter
Tore Stabell Kuloe Skrevet 11. april 2008 Skrevet 11. april 2008 Og for dere som har Firefox så kan dere laste ned norsk og nynorsk ordbok, det fungere perfekt til forumbruk... -dessverre hjelper det ikke for skrivefeil av typen viss/hvis, skall/skal, vill/vil, stykke/stykket, bilde/bildet, etc. Dessuten heller ikke for alle orddelingene, som fly vertinne, cockpit vindu, motor feste, radio frekvens, rullebane retning, fuel forbruk, skrive feil, rett skriving, enkelt personer, flightsim forum, emne tittel, vær varsel, område kart, innflygings kart, osv. Men som sagt, noen har sagt i tråden at de skiter i om de skriver riktig, mens andre synes at det er litt viktig. Personlig føler jeg meg nærmest som en misjonær, som forsøker å få folk til å slutte å dele ord i to. Så det er min hobby:) Siter
Mads Hjemmen Skrevet 12. april 2008 Forfatter Skrevet 12. april 2008 Dette tror jeg er den rareste tråden jeg har sett her på lenge :grin: Varer neppe lenge! Men at folk kommer med sånne utsagn som over her' date=' er å gå litt for langt! [/quote'] Mener du det med all den "dritten" som blir sagt kommer fra meg? Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 12. april 2008 Skrevet 12. april 2008 Har sagt det før og sier det igjen. Dere som er bokstav fetisjer bør bli lærere, eller finne dere egnede nettsider hvor det er naturlig og sette seg i en jeg kan bedre posison, eller undervise de som ikke skriver like perfekt som du selv tror du gjør. Her på forumet er det Flysimulatorer eller Fly det handler om, og det hadde hvert fint om de som har denne interessen kunne få lov til og benytte forumet, uten og måtte være redd for og få en bessevisser som påpeker disse feilene hele tiden. Men så klart noen er flike til og skrive, og andre er flinke til og forstå at det handler om flightsim her på dette forumet, og at det ikke er en nettside for pedagoger...... Jeg vet om flere som synes det er ekkelt og skrive noe her av nettopp denne grunnen. Selv har jeg også dyskleksi, men jeg driter i det og skriver så godt jeg kan, om du ikke forstår meg kan du jo bare spørre så skal du få svar. Siter
Mads Hjemmen Skrevet 12. april 2008 Forfatter Skrevet 12. april 2008 Helt Enig med Geir. Det er ikke om og gjøre å skrive best, men få fram det man mener. Siter
Bernt Sulebust Skrevet 12. april 2008 Skrevet 12. april 2008 Men ser vi bort i fra de som faktisk har en gyldig grunn til at det blir noen skrivefeil (f.eks. dyslektikere) så vil det være interessant å høre hvilken respons man får når man kommer ut i arbeidslivet og skal skrive offisielle rapporter, brev etc. om man "driter" i rettskriving... ... bare en tanke.... Siter
Eirik Vole Rye Skrevet 12. april 2008 Skrevet 12. april 2008 Jeg er sterkt uenig i at vi bare skal stå og se på at språket forfaller! Om vi skal si at det er det samme om vi skriver rett eller ikke, bare vi får fram det vi vil sier vi ja til et språklig kaos. Språket vårt er viktigere enn det. Siter
Gert Andreas Barring Skrevet 12. april 2008 Skrevet 12. april 2008 Enig med deg Eirik, men man kan ikke tvinge folk til å skrive korrekt. :whistle: Men det er ikke vårt problem Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 12. april 2008 Skrevet 12. april 2008 Jeg er langt på vei enig, men det er ingen problemer med og klare seg i arbeidslivet med skrivefeil. Det er kansje jeg et godt eksempel på? Men finn andre arenaer en her på forumet, her er det flightsim som gjelder. Det ser kansje ut som dere har litt forståelses dyskleksi eller? Siter
Eirik Vole Rye Skrevet 12. april 2008 Skrevet 12. april 2008 Dette er en tråd i snackbaren hvor alt utenom flightsim og fly skal diskuteres. Og attpåtil handler den om skrivefeil Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 12. april 2008 Skrevet 12. april 2008 OK, så du har ikke fått med deg at dette faktisk gjelder uten for denne tråden også? at dette pirkes på i det meste som skrives her? Fantastisk..det hjelper ikke og skrive rett når du ikke har sosiale antenner vet du....Blir man så lite forståelses full og trangsynt når man skriver 100% rett? Så lenge det finnes personer på forumet som vegrer seg for og skrive i dette forum om ting som er deres hobby, synes jeg dere skal gjøre som jeg har sagt tidligere, bli lærere eller finn andre arenaer og påvirke rettskrivningen...Her handler det som sagt om Flightsim....skulle ikke være så vanskelig.... Siter
Eirik Vole Rye Skrevet 12. april 2008 Skrevet 12. april 2008 Så sosiale antenner er å sitte og se på FS.no-forumet? Og jeg kan ærlig talt ikke si meg enig i at dette er et sånt gigantisk problem her. Apropos lite forståelse og trangsynthet: Blir man så lite forståelses full og trangsynt når man skriver 100% rett? Det talte du deg selv midt i mot. Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 12. april 2008 Skrevet 12. april 2008 Sosiale antenner er og ha forståelse for at det finnes andre som vegrer seg for og skrive pga dette....og at du ikke synes det er et problem er jo ikke rart, du som ikke opplever og bli pirket på hele tiden.....Jeg har ikke noe problem med dette, men jeg vet det er andre som synes det er ekkelt... Og jeg har forståelse, men tydlig vis ikke du med flere...men jeg sier i fra ihverfall..... Siter
Eirik Vole Rye Skrevet 12. april 2008 Skrevet 12. april 2008 Som jeg har nevnt tidligere så er det mye språk her i forumet som kvalifiserer seg til 2-ere og 3-ere. Det hender en svært sjelden gang at dette blir pirket på, så hva folk er så redde for skjønner jeg egentlig ikke. Og: Hvis vi skal redde språket vårt fra forfall, hvor skal vi gjøre det da om alle sier at "her handler det bare om vår hobby, språk driter vi i, så lenge folk skjønner hva vi vil fram til"? Jeg skriver ikke 100% perfekt, men jeg prøver. Skal vi prøve å gå tilbake til emnet eller noe? Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 12. april 2008 Skrevet 12. april 2008 Og: Hvis vi skal redde språket vårt fra forfall' date=' hvor skal vi gjøre det da om alle sier at "her handler det bare om vår hobby, språk driter vi i, så lenge folk skjønner hva vi vil fram til"? [/quote'] Ok, så du har enda ikke forstått at det finnes en rekke arenaer uten om Flightsim.no hvor denne reddnings operasjonen kan foregå? Jeg ber deg ikke om og være enig med meg, men jeg sier bare at det er jo litt dumt da at man kansje vegrer seg for og skrive på forumet her fordi man blir korrigert mer på skrivemåte en innhold. Jeg synes det bare er synd at det skal være slik. Det går ann og gi folk et pusterom og la de dyrke hobbyen sin. De som sliter med dette, de blir påminnet om dette hele tiden ellers.... Men har man ikke empati så har man ikke empati, og jeg kan jo si følgende at når man ansetter folk , så er faktisk empati en av de viktitigste elementene man ser etter, så lykke til.. Siter
Eirik Vole Rye Skrevet 12. april 2008 Skrevet 12. april 2008 Herregud! Ikke kom og snakk om empati, da er du for barnslig! Dette har ingenting med det å gjøre. Du klager sånn på at folk er så hyper-redde for å skrive her fordi man blir satt på plass så det holder med en gang man har en liten skrivefeil! Det er jo helt feil! Det er mer enn nok pusterom for å skrive feil og for å dyrke hobbyen sin her. Så da kan vi jo også si at du kan slutte å forstyrre tråden hvor vi diskuterer skrivefeil. Du hater jo innblanding fra folk som bryr seg om språk. Vi hadde en fin liten tråd om morsomme skrivefeil til du kom med klagesangen din om den grufulle forfølgelsen av de som skrev feil! Siter
lars strømsnes Skrevet 12. april 2008 Skrevet 12. april 2008 Dette blir bare morsomere for hver post :grin: Siter
Gjest Geir-Finstad Skrevet 12. april 2008 Skrevet 12. april 2008 Jeg er skogens kongle..... :grin: Siter
Mads Hjemmen Skrevet 13. april 2008 Forfatter Skrevet 13. april 2008 Enig Lars, blir moro å se hva folk skriver...Var bare meningen at jeg skulle vise en skrivefeil fra arbeidere som bygger hus og graver i veien Siter
Steinar Grindstein Skrevet 14. april 2008 Skrevet 14. april 2008 Eirik. Tror ærlig talt ikke at dette er rett situasjon for å berge språket. I dagens samfunn er den største utfordringa at mennesker tar med seg sms og msn språket ut i dagliglivet, å benytter det konsekvent. Sett ifra min side er det mye mere skadelig for språket en at en skriver en "k" eller en "s" for lite i et ord med dobbel konsonant. Bruk heller tiden på å få mennesker som konsekvent raserer språket med sleng, sms og msn språk til å få dem til å bruke korekt språk en å sitte å kverulere rundt en manglende, eller en feil bokstav i et ord. Ha en givende dag i letingen etter en skrivefeil man kan diskutere i dagesvis. Siter
Tommy Bernes Skrevet 14. april 2008 Skrevet 14. april 2008 å få dem til å bruke [color:#FF0000]korekt[/color] språk en å sitte å kverulere rundt en manglende Ha en givende dag i letingen etter en skrivefeil man kan diskutere i dagesvis. Skrives "korrekt" Siter
Gert Andreas Barring Skrevet 14. april 2008 Skrevet 14. april 2008 Nå må vi roe oss ned Dette har tatt helt av! Men for all del, fortsett hvis dere har lyst å ødelegge fs.no Ironisk ment. Siter
Martin Floor Skrevet 14. april 2008 Skrevet 14. april 2008 Bruk heller tiden på å få mennesker som konsekvent raserer språket med sleng' date=' sms og msn språk til å få dem til å bruke korekt språk en å sitte å kverulere rundt en manglende, eller en feil bokstav i et ord.[/quote'] Bruk heller tiden til å gjøre ting bedre selv, enn å prøve å forandre andre mennesker. Jeg sikter ikke spesielt til deg Steinar, men du kommer faktisk med et bra eksempel på at det er andre som er problemet og ikke en selv. Slik holdning er det i de fleste mennesker, både på og utenfor forumet. Jeg har ikke sett ett innlegg i denne tråden hvor en selv sier at man kunne prøve å forbedre ting, det er kun de andre som er helt på jordet. Siter
Mads Hjemmen Skrevet 14. april 2008 Forfatter Skrevet 14. april 2008 Ingen som har noen kommentarer angående bildet som startet denne topic? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.