Mads Hjemmen Skrevet 10. april 2008 Skrevet 10. april 2008 Hei. For en stund siden gravde de i veien like ved meg og jeg la merke til en morsom skrivefeil. Se bare her PS!!!(Bilde tatt med Mobilkamera)og kompimert fra standar 2048--->500 pixels. Siter
Frode Skibrek Skrevet 10. april 2008 Skrevet 10. april 2008 Skjønner ikke helt hva pointet er med denne posten, bortsett fra skrivefeilen som ikke fantes morsom i det hele tatt... :confused: Siter
Mads Hjemmen Skrevet 10. april 2008 Forfatter Skrevet 10. april 2008 Halo? Det er kanskje 40-50 år gamle menn som ikke kan skrive "stengt" en gang? :grin: Siter
Ola Nordmann Skrevet 10. april 2008 Skrevet 10. april 2008 Personen som skrev dette kan ha vært utlending, og dermed ikke så flink i Norsk. Slike skilt er faktisk ganske vanlige. Siter
Mads Hjemmen Skrevet 10. april 2008 Forfatter Skrevet 10. april 2008 Særiøst? Har aldri sett det før... Var norsk byggefirma Siter
Kai Dreyer Skrevet 10. april 2008 Skrevet 10. april 2008 Ja, regner også med at det var ett norsk ett, og ikke ett som er leid fra sør afrika. Men det betyr ikke at det ikker en utlenning som har skrevet det Ha en fin dag! Siter
Audun Braastad Skrevet 10. april 2008 Skrevet 10. april 2008 og dermed ikke så flink i Norsk. Nei, norsk er ikke alltid like lett. For eksempel skrives norsk med liten n Dette var ikke for å være frekk, William. Mener ikke at du ikke er flink i norsk. Synes bare det ble litt morsomt at du hadde en liten skrivefeil når du skrev om andre som ikke alltid er så flink i norsk. Siter
Alexander Storvig Skrevet 10. april 2008 Skrevet 10. april 2008 Det er kanskje 40-50 år gamle menn som ikke kan skrive "stengt" en gang? :grin: Jeg ser en feil. :grin: Jeg synes det er artig når man ser slikt, da får man noe å le av om dagen. Kanskje han som skrev det gjorde det med vilje, hvem vet? Siter
Erlend Andrè Larssen Skrevet 10. april 2008 Skrevet 10. april 2008 PS!!!(Bilde tatt med Mobilkamera)og kompimert fra standar 2048--->500 pixels. Halo? Det er kanskje 40-50 år gamle menn som ikke kan skrive "stengt" en gang? Særiøst? Har aldri sett det før... Var norsk byggefirma Men jeg er forsåvidt enig i at "stenkt" er en grov skrivefeil. EDIT: Snakker om sola.. Det ble faktisk satt inn en orddelingsfeil i topic her en plass Siter
S. L. Skrevet 10. april 2008 Skrevet 10. april 2008 Hei. For en stund siden gravde de i veien like ved meg og jeg la merke til en morsom skrivefeil. Se bare her PS!!!(Bilde tatt med Mobilkamera)og kompimert fra standar 2048--->500 pixels. Hehe, jeg må bare le av deg som ikke greier å skrive navnet ditt med stor bokstaver en gang :crazy: Mobilkamera skrives med liten "m" standar=standard Ikke vondt ment, men synes det var mye morsommere enn det skiltet :whistle: Siter
Audun Braastad Skrevet 10. april 2008 Skrevet 10. april 2008 Og forresten så glemte du en r i komprimert Siter
Stian Alexander Hoddevik Skrevet 10. april 2008 Skrevet 10. april 2008 hehehe herregug gutar, ro ned :grin: E so gale at.. EG må berre le hehe Siter
Stian Beinset Skrevet 10. april 2008 Skrevet 10. april 2008 Det ble faktisk satt inn en orddelingsfeil i topic her en plass Regner med at du mener "særskriving", da jeg aldri har sett orddelingsfeil på noe annet en håndskrift og skrivemaskin. Regner med at alle som skriver her vet at ordet hopper automatisk til neste linje når det ikke er plass. Særskriving: Bensin stasjon / Bensinstasjon Orddeling: Kunns-kap / Kunn-skap Selv proffene tar feil av orddeling og særskriving. Ps. Selv har jeg dysleksi. Siter
Erlend Andrè Larssen Skrevet 10. april 2008 Skrevet 10. april 2008 Du har helt rett, jeg surret litt med begrepene. Ps. Selv har jeg dysleksi. Jøss, det synes jo faktisk ikke i det hele tatt! Siter
Tore Stabell Kuloe Skrevet 10. april 2008 Skrevet 10. april 2008 noen skrivefeil fra flightsim.no i det siste: "å bo et stykket fra byen" ("stykket" uttales som "stykke") "viss jeg skal" ("viss" uttales som "hvis") "i fjord sommer" ("i-fjord uttales som "ifjor") "vell lenge å vente" ("vell" uttales som "vel") "sånn hvar det" (hvar er et sted i Kroatia?) "det skall jeg" ("skall" uttales som "skal") "det vill jeg" ("vill" uttales som "vil") "Særiøst" og/å-feil.... - og alle orddelingene, da. Flyge leder, fly plass, kontroll sentral, vindus plass, rulle banen, landings lys, taxe lys, oppstillings plass, luft rom, temperatur korreksjon, fly fart... Bare et innlegg om vanlige skrivefeil på forumet. Dyslektikere forveksler fisk og fiks, og reaksjon og reksajon; det er ikke dem jeg henviser til;) (bare så jeg ikke får et anklagende innlegg om at "det er faktisk noen dyslektikere her, respekter dem) Personlig tenker jeg at hvis noen skriver "skall" i stedet for "skal", eller "viss" i stedet for hvis, så er de enten ti år, eller de har aldri skrevet eller lest noe særlig i sitt liv. Men man er ikke noe dårligere person av den grunn, man kan bare ikke skrive skikkelig. Som sagt: Var ikke dette en tråd om skrivefeil, ikke om menneskelige kvaliteter målt på rettskriving? Edit: Det dreier seg nok om man synes at det er viktig å skrive nogenlunde riktig. Mange vil nok svare på dette innlegget med "samma om mann skriver flyge leder heller flygeleder, du skjønner vell hva jeg mener". Og da deler man seg nok i to leire, hvor noen mener at det er viktig (ikke livsviktig) å skrive bedre enn en tiåring, mens andre mener at hvis man forstår hva det står, holder det. Og dyslektikere holder jeg utenfor dette. Siter
Tore Stabell Kuloe Skrevet 10. april 2008 Skrevet 10. april 2008 "da jeg aldri har sett orddelingsfeil på noe annet en håndskrift og skrivemaskin" - den forstod jeg ikke. Siter
Stian Beinset Skrevet 10. april 2008 Skrevet 10. april 2008 "da jeg aldri har sett orddelingsfeil på noe annet en håndskrift og skrivemaskin" - den forstod jeg ikke. Det jeg ville frem til er at orddelingsfeil forekommer sjelden på Internett' date=' fordi programvaren flytter ordet til neste linje når det ikke er plass. Derfor forekommer orddelingsfeil stort sett ved håndskrift og skrivemaskin, hvor ordene må deles manuelt for å få plass ved linjeslutt. Ang. dysleksi: Jeg bruker Firefox, og der får jeg en del hjelp med rettskrivingen ved hjelp av en norskordbok plug-in. Og jeg er 29 år og begynner å få det til tilslutt. En annen sak: Mange bruker semikolon feil på dette forumet. Semikolon skal aldri brukes i stede for kolon, det er en mellomting mellom komma og punktum. Les om korrekt bruk her :mad: Siter
Jan Fjeld Skrevet 11. april 2008 Skrevet 11. april 2008 Ja hvor skal dette ende? Leste Per Egil Hegges inlegg i Aftenposten her om dagen og lo godt. http://www.aftenposten.no/ekspertene/spraak/ Klikk på "Slik går det nok" Jan Siter
Bernt Sulebust Skrevet 11. april 2008 Skrevet 11. april 2008 Om noen av dere benytter Facebook er der en gruppe som heter "Den nasjonale forening mot orddeling!!!!" som inneholder over 1600 bilder, og det er stadig økende. Mye norsomt å finne der på en dårlig dag :whistle: -Bernt Siter
Erlend Andrè Larssen Skrevet 11. april 2008 Skrevet 11. april 2008 "viss jeg skal"("viss" uttales som "hvis") Du mener at det staves, ikke uttales? Akkurat denne er faktisk ikke feil, leste i språkreformen av 2005(?) at både "viss" og "hvis" er lov. Ganske sykt egentlig. Siter
David Gabrielsen Skrevet 11. april 2008 Skrevet 11. april 2008 Det kan jo nevnes at antall orddelingsfeil i dette forumet ble sterkt redusert etter av en viss herr Knudsen forlot skuta.. :whistle: Siter
Stian Beinset Skrevet 11. april 2008 Skrevet 11. april 2008 Om noen av dere benytter Facebook er der en gruppe som heter "Den nasjonale forening mot orddeling!!!!" som inneholder over 1600 bilder' date=' og det er stadig økende. Mye norsomt å finne der på en dårlig dag :whistle: -Bernt[/quote'] Litt artig at folk som starter en forening for å ta folk i skrivefeil, selv ikke vet at det heter særskriving. Burde starte en egen forening: "Den nasjonale forening mot folk som tror særskriving heter orddeling." Siter
Gert Andreas Barring Skrevet 11. april 2008 Skrevet 11. april 2008 Er det en plass i verden man ikke skal snakke om skrivefeil, så er det flightsim.no.. Jeg tror de fleste begynner å forstå det. Siter
Mads Hjemmen Skrevet 11. april 2008 Forfatter Skrevet 11. april 2008 Nå tok denne topicen en annen vending :grin: Går litt fort i vendingen, så det blir mye skrivefeil Siter
lars strømsnes Skrevet 11. april 2008 Skrevet 11. april 2008 Helt utrolig hvordan et emne kan utvikle seg, men det er klart: Du skal ikke skrive noe på flightsim.no hvis du ikke kan vise til en sekser i norsk skriftlig. Det har jeg etterhvert erfart etter å ha lest en del poster her inne. For min del er det egentlig greit. Synes dette er utrolig artig å lese Da gjenstår det vel bare å se hvor mange feil jeg har. Noen som finner noen??? Siter
Eirik Vole Rye Skrevet 11. april 2008 Skrevet 11. april 2008 Hm ... Det er ganske mye språk på forumet som kunne fått en 3-er eller 2-er uten at det blir et salig kaos mener nå jeg. Siter
lars strømsnes Skrevet 11. april 2008 Skrevet 11. april 2008 Ja, det var det jeg å ville frem til... Siter
Mads Hjemmen Skrevet 11. april 2008 Forfatter Skrevet 11. april 2008 Men forumet her er jo ikke en tentamen. Det er jo for de fleste en hobby, så egnetlig shhhiiiiiitter jeg i skrivefeil her på forumet :grin: Siter
Gert Andreas Barring Skrevet 11. april 2008 Skrevet 11. april 2008 Jeg kan være med på at det ikke er tentamen, men man blir ikke bedre av å skrive hvis man ikke bryr seg om sine egne skrivefeil. Men det viktigste er jo selvfølgelig å gjøre seg forstått. Siter
Pål Næss Skrevet 11. april 2008 Skrevet 11. april 2008 Først driter du ut noen for en skrivefeil. Nå shiiter du i rettskriving. Du er visst skikkelig full av dritt, du. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.