Kai Dreyer Skrevet 10. april 2008 Skrevet 10. april 2008 Siden vi var ferdig tidlig i dag med noe jobb oppe på Sørumsand (Akershus) så fant vi ut at jeg skulle få cockpit på vei tilbake til Lillestrøm. Legger med noen bilder som viser litt "cockpit" Alle bilda er tatt med mobil kamera. Siter
Harald Strand Skrevet 10. april 2008 Skrevet 10. april 2008 Bra bilder, fin avveksling fra disse flyvende metall-greiene Veldig skarpt til og vere mobb, har sett dårligere digital-kamera! Hva slags mobb er det du har? Siter
Audun Braastad Skrevet 10. april 2008 Skrevet 10. april 2008 Fine bilder, var interessant å se tog-cockpit Harald: Han har en Nokia N95 Siter
Kai Dreyer Skrevet 10. april 2008 Forfatter Skrevet 10. april 2008 Negative. Dette er en ellok EL16 Siter
Kim Jørgen Brenna Skrevet 10. april 2008 Skrevet 10. april 2008 Stilig! CargoNet i Suppose then? Siter
Sindre Hansen Skrevet 10. april 2008 Skrevet 10. april 2008 Morsomt, kanskje et alternativ for dem som ikke kommer i mål med flygedrømmen? Siter
Ivar Hestnes Skrevet 10. april 2008 Skrevet 10. april 2008 Har faktisk prøvd meg som togfører i noen minutter Borregaard i Sarpsborg har eget lokomotiv som de rangerer vogner fra sarpsborg stasjon og inn til industri-anlegget. Det var kult når jeg var 18 år men tror nok ikke jeg ville hatt det som jobb. Litt ensformig i lengden tror jeg Siter
Frode Skibrek Skrevet 10. april 2008 Skrevet 10. april 2008 Morsomt å se kabinen på EL-16 igjen. Nøyaktig hvilket lok er det?? Siter
Kai Dreyer Skrevet 10. april 2008 Forfatter Skrevet 10. april 2008 Jeg veit ikke hvilket tog det var nøyaktig, det var ett som nevnt over Siter
Lars Hassel Skrevet 11. april 2008 Skrevet 11. april 2008 Se detta ja;) Morro og se noe annet til tider, fine bilder Kai, fortsett og post flere vis du er på noen turer til da:) Mvh Hassel Siter
Geir Teigo Skrevet 12. april 2008 Skrevet 12. april 2008 Morsomt' date=' kanskje et alternativ for dem som ikke kommer i mål med flygedrømmen? [/quote'] Har en kompis som tenker hardt på å bli lokfører i disse dager. Det er stort behov for lokførere hos NSB nå og i tiden fremover, og utdannelsen blir betalt av arbeidsgiger. Lykke til!! Siter
Karl Mathias Moberg Skrevet 12. april 2008 Skrevet 12. april 2008 Se der ja! Kjekt med litt variasjon i hverdagen! Forresten! Gratulerer med dagen Geir! /Mathias Siter
Andrew Thomsen Skrevet 12. april 2008 Skrevet 12. april 2008 El-16 er en herlig maskin å kjøre. Jobbet med de i 9 år og har hatt fingrene borti det meste som er elektrisk på samtlige lok :smile: Siter
Andreas Nysveen Skrevet 12. april 2008 Skrevet 12. april 2008 Edit: googlet litt og fant ut hva det var snakk om. Siter
Tor-H Bergseng Skrevet 12. april 2008 Skrevet 12. april 2008 Lite 69 som går til Årnes for tiden :cry: etter de satte inn 72 er det jo bare mer forsinkelser:p Siter
Tore Urvik Skrevet 13. april 2008 Skrevet 13. april 2008 16-lokene er flotte de, men det for meg er det fortsatt "feil" å se disse sorte/grå. Det mangler mye rødfarge. Bildene til Kai er derimot flotte de :-) Vekker minner gjør de og Siter
Erlend Andrè Larssen Skrevet 13. april 2008 Skrevet 13. april 2008 Lite 69 som går til Årnes for tiden :cry:etter de satte inn 72 er det jo bare mer forsinkelser:p Tror det var en 69 som tok fyr idag på Ski? Har rett og slett sluttet å stole på tog etter å ha tatt tog hver dag i snart tre år. Til skolen er det greit, men jeg risikerer heller en tidligere istid (yeah right) enn å komme for sent på jobb Siter
Kim Jørgen Brenna Skrevet 13. april 2008 Skrevet 13. april 2008 Stemmer at det var en 69 som tok fyr, en BM69A tror jeg? Siter
Michael A B Skrevet 13. april 2008 Skrevet 13. april 2008 Stemmer at det var en 69 som tok fyr' date=' en BM69A tror jeg? [/quote']Det var 69037 som brant. Dette settet er i C-serien, og skulle visstnok snart inn til oppussing/oppgradering. Siter
Eirik Mikal Aronsen Skrevet 14. april 2008 Skrevet 14. april 2008 Kan jo komme med litt utfyllende opplysninger hvis det interesserer. EL16 er lok som er bygd av svenske ASEA. De er i "slekt" med RC4, som kan sees i trafikk for Green Cargo, bl. a. på ARE- togene mellom Narvik og Oslo, gjennom Sverige. Den yter totalt 6050 hestekrefter, og har største hastighet 140 km/t. Lokene ble levert mellom 1977 og 1984. Den siste leveransen ble bygd parallelt med EL17. Siden den svenske utgaven ser ut som en blikkboks, så fikk NSB forandra litt på designen, derav den spisse fronten. Loket kan også multippelkjøres med alle typer RC og RH, altså de svenske slektningene. Mer info på Jernbane.net Siter
Tore Urvik Skrevet 14. april 2008 Skrevet 14. april 2008 Siden den svenske utgaven ser ut som en blikkboks' date=' så fikk NSB forandra litt på designen, derav den spisse fronten. [/quote'] Hehe. I dette forumet er det jo som kjent ikke lov å si at noen har feil, og dermed korrigere noe. Så la oss bare si det slik; Du har helt rett, de svenske lokene ser ut som blikkbokser. Derfor valgte NSB å spesifisere et annet design på sine El16-lok. Et annet argument for å lage fronten spissere var bedre evne til å trenge igjennom snømasser på høyfjellsstrekningene hvis det skulle ha pakka seg. Dette gjorde de i enda større grad på El17-lokene... Deretter er det vel ingen tvil om at El17 er noe av det peneste som er bygget på lokfronten for NSB. :grin: Siter
Michael A B Skrevet 14. april 2008 Skrevet 14. april 2008 Deretter er det vel ingen tvil om at El17 er noe av det peneste som er bygget på lokfronten for NSB. :grin: Der får formloffen, Di4 og BM71/73/73b min stemme Siter
Kim Jørgen Brenna Skrevet 14. april 2008 Skrevet 14. april 2008 Deretter er det vel ingen tvil om at El17 er noe av det peneste som er bygget på lokfronten for NSB. :grin: Er helt enig, EL-17 og BM69-settene er de vakreste togene som er bygget for NSB! Siter
Kai Dreyer Skrevet 14. april 2008 Forfatter Skrevet 14. april 2008 Men da ser det jo ut som det er flere her inne som synes Tog er kult Må si jeg gleder meg til Trainsim fra MS kommer ut ! Kanskje vi skal lage vNSB til trainsim ? Heheh Siter
Michael A B Skrevet 14. april 2008 Skrevet 14. april 2008 Men da ser det jo ut som det er flere her inne som synes Tog er kult Alt som er stort, kan gå fort, veier mye, bråker mm. er tøft vettu :grin: Noe av det råeste når det kommer til motorlyd hørte jeg her i bartebyen for noen år tilbake. Jeg var på vei fra byen til Lade på blades, og skulle krysse under jernbanebrua på Lademoen da jeg hørte at skinnegangen på brua sang. Jeg stoppet opp, og like etterpå kom nattoget til Bodø. Det hadde en Di4 i front, som akselererte ut fra Trondheim i bakken opp mot Leangen stasjon. Normalt er brummingen fra den sekstensylindrede motoren heftig, men her sørget bygårdene i nærheten for at lyden ble forsterket, det runget mellom bygningene :grin: Siter
Kai Dreyer Skrevet 17. april 2008 Forfatter Skrevet 17. april 2008 Denne gang fra Skarnes ( Hedmark ). Ble ikke noe cockpit i dag, men tok noen bilder når vi "Chiller`n" i pausen Stasjons skilt Baneproduksjon sitt utstyrstog Forbi passerende EL Svenskene kommer Alt for denne gang. Kan hende jeg legger ut noe fra signal siden, får se hva jeg gidder Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.