Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Jeg sitter her og kan fortsatt ikke begripe det' date=' verdens største spill ødelagt. Jeg har ikke spillet enda, og jeg vet slutten. Jeg vet ikke om jeg skal bare gå å gråte i senga eller hva. Jeg håpte på at jeg kunne glemme det, men nå er det umulig å glemme det... Sorry for å skrive så mye her nå, men jeg er faktisk veldig frustrert!

Jeg synes Dag burde gjøre noe med dette for å unngå slikt i fremtiden, kanskje en midlertidig ban eller noe.[/quote']

Du vet nok neppe slutten, selv om du vet at en av karakterene tar kvelden (skal ikke si noe sikkert, i og med at jeg ikke er ferdig med spillet enda, men syns det virket som en relativt merkelig slutt om det er slutten), men ja, jeg er enig i at det er utrolig kjipt å få slike spoilers. Spesielt nå som et GTA-spill faktisk har en spennende historie, og en hovedperson som ikke er komplett endimensjonal, jeg opplever faktisk å sitte å synes synd på Nico, og noe sånt har jeg aldri opplevd i et GTA-spill tidligere...

• Svar 230
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Skrevet

Jeg syns også synd på Niko. Og har fått et par overraskelser gjennom historien nå. I tillegg har man jo så mange muligheter. Flere ganger gjennom historien får man påvirke historien videre. "Skal du ta livet av denne personen, eller lar du han gå?" Kanskje det er forskjellig slutt, etter hvilke valg man tar? Håper det..

Gjest Aleksander Milde
Skrevet

Hva gjorde du da? Lot han gå eller drepte han?

Skrevet

Det jeg ikke skjønner er at noen vil ødelegge spillopplevelsen med å runde spillet så fort. Hvilken glede får man av det? :confused:

Jeg husker når jeg spilte GTA3 første gang, det tok flere måneder før jeg fullførte hele storyen. Ikke fordi jeg var dårlig til å spille, men fordi jeg drev med mye annet gøy innimellom oppdragene. Det er derfor GTA3 fremdeles er installerte hos meg, jeg synes fremdeles den er den best, og mest gjennomført.

Gleder meg til å få prøve GTA4, men det blir ikke før PC-versjonen kommer; og da har jeg ny PC. :cool:

Gjest Aleksander Milde
Skrevet

Det var vel ikke en spoiler og si at det er mange oppdrag på spillet og man kan gjøre forskjellige ting?

Skrevet

Begynner nesten å synes at spillet er for langt nå...ikke at jeg er lei, men nå har jeg spilt i ca 20 timer og har kommet ca 40% ut i spillet...er litt redd for at jeg skal gå lei før slutten, har jo veldig lyst til å se hvordan det går for Niko.

Når det er sagt så må jeg innrømme at jeg fortsatt blir imponert over spillet (selv etter å ha spilt i tjue timer), og dette havner nok på lista mi over tidenes beste spill...og nok et tilskudd til haugen med spill som gjør at jeg synes synd på folk som ikke spiller spill :P

Alle dere som sitter der med voodoodukkene deres og utfører lysskye ritualer for å påvirke Rockstar til å lage en pc-versjon, dere vet virkelig ikke hva dere går glipp av! Dette er uten tvil det beste spillet i serien, og jeg føler at dette kanskje er et vendepunkt i serien og at de faktisk når Dan Housers ønske om å lage spill som kan konkurere med film når det gjelder det å formidle en historie.

Skrevet
Blæh. Der var spillet ødelagt for min del.
Er morsomt at dere er så fanatiske om dette spillet at dere lar noe slit ødelegge for dere...... Blir som det at ATC-greia i FSX og FS9 er komplett identiske, liksom... Burde vært oppgradert...noe alle trudde ville skje i FSX..
Skrevet

Men, det blir litt vanskelig (i hvertfall for min egen del) å sammenligne fs med gta. Gta har jo en mye mer utbredt story enn fs. Og det er jo litt kjedelig å spille seg igjennom et spill man virkelig har gledet seg til i lang tid, med den baktanken i hodet at du vet hvordan spillet arter seg :)

Blir vel omtrent det samme som å gå på kino det. Se en film du har gledet deg til lenge, men du vet hvordan den ender. =)

Skrevet
Alle dere som sitter der med voodoodukkene deres og utfører lysskye ritualer for å påvirke Rockstar til å lage en pc-versjon, dere vet virkelig ikke hva dere går glipp av!

Kan ikke si at jeg sitter å tenker så mye over det; og jeg føler ikke at jeg går glipp av noe, når PC-versjonen kommer så får jeg jo prøvd det jeg også. Nå har jeg bestilt meg ny PC, så det blir vel mye FS9 og FSX fremover, også GTA4 når den relanseres til PC. :)

Skrevet
Blæh. Der var spillet ødelagt for min del.
Er morsomt at dere er så fanatiske om dette spillet at dere lar noe slit ødelegge for dere...... Blir som det at ATC-greia i FSX og FS9 er komplett identiske' date=' liksom... Burde vært oppgradert...noe alle trudde ville skje i FSX.. [/quote']Å sammenligne GTA og FS blir litt som å sammenligne en dokumentar og en spillefilm...FS er et nisjespill for ei snever spillergruppe, GTA IV er noe alle med sans for gode historier kan like.
Skrevet
Er morsomt at dere er så fanatiske om dette spillet at dere lar noe slit ødelegge for dere...... Blir som det at ATC-greia i FSX og FS9 er komplett identiske' date=' liksom... Burde vært oppgradert...noe alle trudde ville skje i FSX.. [/quote']

At du mener det er morsomt at noe sånt ødelegger for oss andre med samme spill, gjør at det virker som at du egentlig gir blaffen i om noen avslører historien. Og det tyder jo bare på at du aldri har spilt GTAIV, for da hadde du vært like forbannet ;)

Skrevet

Har spilt mye GTA opp igjennom tiden, men gir fanken i slike ting,ja. Historien i spillet er meg revnende likegyldig frem til jeg opplever det på konsollen min selv. Så at det ble avslørt driter jeg i for å si det på godt norsk. Det er tross alt bare ett spill. Få beina ned på jorda.

*Fornuftens stemme har talt :whistle: *

Skrevet

Så når du til slutt spiller det på din egen konsoll, så vet du allerede hva som skjer i historien, du kan da virkelig ikke påstå at det ikke vi ødelegge din opplevese av spillet...

FS-nerder er vel kanskje uansett de siste som skal komme med uttalelser om at folk bør "få beina ned på jorda" og at "det er bare et spill", når de sitter der i kapteinskjortene sine og leker at de er kapteiner i Norwegian, SAS, Widerøe osv. Om det er noen der ute som burde vite hvor oppslukende et spill kan være så burde det være FS-nerder...

Skrevet

Edvardsen sa vel det meste. :)

Om du absolutt skal sammenligne, så la meg ta et eksempel:

Historien i dette spillet er så gjennomført at, som Fredrik sa, det kan konkurrere med en god film.

Sett at du drar på kino for å se den første av tre filmer i en trilogi.

Når filmen er ferdig, så sitter du der med enorme inntrykk og tenker at dette må være den beste filmen du noen gang har sett.

Plutselig reiser en i salen seg med megafon(som selvfølgelig har lastet ned alle tre filmene ulovlig og vet hva som skjer) og roper ut nøyaktig hvordan slutten til hovedpersonen i trilogien utspiller seg før alle i salen har rukket å få på seg jakkene og kommet seg ut.

Der har du en god sammenligning med dette tilfellet.

Skrevet
Så når du til slutt spiller det på din egen konsoll' date=' så vet du allerede hva som skjer i historien, du kan da virkelig ikke påstå at det ikke vi ødelegge din opplevese av spillet...

FS-nerder er vel kanskje uansett de siste som skal komme med uttalelser om at folk bør "få beina ned på jorda" og at "det er bare et spill", når de sitter der i kapteinskjortene sine og leker at de er kapteiner i Norwegian, SAS, Widerøe osv. Om det er noen der ute som burde vite hvor oppslukende et spill kan være så burde det være FS-nerder... [/quote']Hm..... FS-nerder? Lurer etter ett slik utspill på hvorfor du er medlem her på forumet, Fredrik... Eller inkluderte du deg selv?

Skrevet
Edvardsen sa vel det meste. :)

Om du absolutt skal sammenligne' date=' så la meg ta et eksempel:

Historien i dette spillet er så gjennomført at, som Fredrik sa, det kan konkurrere med en god film.

Sett at du drar på kino for å se den første av tre filmer i en trilogi.

Når filmen er ferdig, så sitter du der med enorme inntrykk og tenker at dette må være den beste filmen du noen gang har sett.

Plutselig reiser en i salen seg med megafon(som selvfølgelig har lastet ned alle tre filmene ulovlig og vet hva som skjer) og roper ut nøyaktig hvordan slutten til hovedpersonen i trilogien utspiller seg før alle i salen har rukket å få på seg jakkene og kommet seg ut.

Der har du en god sammenligning med dette tilfellet. [/quote']Bullshit. Her velger man selv om man vil lese det eller ikke.Ingen som tvinger en til å få vite det.

Skrevet

Her velger du ikke om du vil lese en spoiler, eller avsløring av historien om du vil.

Tråden heter "Tre uker til GTA IV", og her har man diskutert forventningene til spillet og hvilken plattform de forskjellige spiller spillet på, om spillet kommer på PC, o.l.

Selve storyen i spillet var ikke berørt i denne tråden før Milde kom og avslørte skjebnen til en av hovedpersonene i historien, helt uten forvarsel da diskusjonen som pågikk samtidig var om spillet kom til å komme på PC eller ikke.

De som på det tidspunktet leste i tråden fulgte mest sannsynlig med på den diskusjonen, og som du så av reaksjonene i etterkant var det ikke en eneste person som forventet noen spoiler sånn helt ut av det blå, og de færreste ville nok lese den spoileren, meg selv inkludert. I etterkant ble den spoileren lagt inn i en boks slik at innholdet som utgjør spoileren ikke vises med mindre du klikker på "Vis", men før det ble omgjort leste man avsløringen uten noen som helst forvarsel. Med andre fikk man avsløringen puttet høyst ufrivillig opp i ansiktet.

Ergo: Min sammenligning var høyst aktuell, i forhold til din som jeg faktisk ikke så noen sammenheng i. Så hvem som kom med bullshit kan vel diskuteres. :)

Skrevet

Naturligvis velger man selv om man vil lese det eller ikke. Men man vet ikke hva man leser før man har lest ferdig setningen - og da er jo skaden allerede gjort. Dersom den hadde vært skjult i utgangspunktet kunne man tatt et valg. "Vise eller ikke vise..?"

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...