Magnus Eliassen Skrevet 1. mai 2008 Skrevet 1. mai 2008 Er det "bortkastet" å kjøpe spillet hvis man ikke har HDTV? Noen som spiller på 360 uten HDTV? Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 1. mai 2008 Forfatter Skrevet 1. mai 2008 Koster da langt i fra 4000,- for en XBOX360 PS3 er en annen sak. Og holy shit mister, finnes da masse andre gode spill der ute også for den som liker de.. Og ellers kan du jo bruke XBOXen til andre ting som f.eks. å streame video fra maskin til box via nettverk. Flerbrukskonsoll big time, spør du meg. Og det var en av grunnene til at jeg kjøpte - mulighet til å streame video fra Mac/PC via nettverk - og fordi Forza 2 nylig var kommet ut. Jeg har prøvd det både i PAL og HD - ingen problemer å ikke bruke HDTV.. Er naturligvis noe mindre bilde og bedre flyt, så du taper ikke særlig på å ikke ha HDTV. Siter
Fredrik Edvardsen Skrevet 1. mai 2008 Skrevet 1. mai 2008 Helt enig' date=' det er bare tåpelig å sitte og håpe på en pc-versjon som kanskje aldri kommer, når du heller kunne ha spilt spillet akkurat nå! [/quote']Skal jeg bruke 4000 - 5000 kr på ett spill??? Nei takk, venter til PC versjonen, X-Box og PS3 har jeg ikke bruk for. Sitter ikke å håper på en PC versjon, den kommer, ikke sitt å lytt til alle de tåpelige ryktene. Produsenten kommer til å melke dette produktet for alt det det er verdt. Jeg har GTA:SA på PS2 og PC, de tjente dobbelt så mye på meg. Du får en Xbox 360 Arcade til rundt 1600kr, pluss GTA IV til ca 400kr, så er du oppe i 2000kr... Og du trenger jo ikke å kjøpe en konsoll for bare ett spill, det kommer jo sinnsykt mye annet bra til konsoll i år også (se f.eks på lista jeg postet tidligere i tråden)...og pcen er som jeg har sagt tidligere døende som spillplattform. Det at de tidligere GTA-spillene har kommet til pc er absolutt ingen garanti for at GTA IV gjør det, markedet for spill til pc har forandret seg mye de siste årene. For det første er det vanskelig å utvikle spill til pc fordi det er så utrolig mye forskjellig hardware ute og går, og for det andre så er det ingen plattform som har så mye piratkopiering som pc. Microsoft har betalt Rockstar 50 millioner dollar for å få eksklusivt materiale til Xbox 360, hvordan tror du de hadde reagert om Rockstar brått bestemte seg for å lage en pc-versjon som alle med ei internettlinje kan stjele? Jeg tror salget til konsoll hadde gått drastisk ned om vi fikk en pc-versjon i den nærmeste fremtid, selv om MS lokker med ekslusivt ekstramateriale. Uansett, om man av en eller annen merkelig grunn ikke vil ha en konsoll etter at man er ferdig med GTA IV (som man strengt tatt kan holde på med i evigheter), så kan man jo bare selge den... Siter
Stian Beinset Skrevet 1. mai 2008 Skrevet 1. mai 2008 Jeg har ikke bruk for verken X-box eller PS3. Jeg liker rett og slett ikke konsoller; ingenting slår tastatur og mus. GTA4 kommer til PC, det er mer å tjene på det en å la være. Spill til konsoller kan også piratkopieres, så det er ingen argument. Dessuten har jeg forstått det sånn, korrekt meg hvis jeg tar feil, at spill kan enkelt konverteres mellom X-box og PC, og vice versa. De kommer til å vente et halvt år før de slipper PC versjonen, akkurat som med GTA:SA, slik at de ikke konkurrerer med eget produkt. Relansering til PC kommer til å øke omsettingen av dette spillet. Og hvis det skulle skje at GTA4 ikke kommer til PC, så kommer det ihvertfall til å piratkopieres, med bruk av emulatorer til PC. PC markedet er fremdeles populært pga moding, som faktisk gjør at gamle spill fremdeles selges. Siter
Gjest Emil-André Gundersen Skrevet 1. mai 2008 Skrevet 1. mai 2008 Er det "bortkastet" å kjøpe spillet hvis man ikke har HDTV? Noen som spiller på 360 uten HDTV? ja jeg spiller på en gammel kasse tv. Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 1. mai 2008 Forfatter Skrevet 1. mai 2008 Med alle mulighetene, biler og allting i GTA IV ser jeg ingen grunn til å drive med modding :grin: XBOX360 emulator på PC? Den var ny for meg.. Siter
Fredrik Edvardsen Skrevet 1. mai 2008 Skrevet 1. mai 2008 Finnes hverken noen Xbox 360-, eller PS3-emulator til pc. Hva Xbox 360 til pc angår så er arkitekturen rimelig lik, slik at det vil være enklere å porte et spill fra Xbox 360 til pc enn f.eks å porte et spill fra PS3 til pc, rett og slett fordi arkitekturen på PS3 er helt annerledes, men det er fortsatt nok av jobb å faktisk gjennomføre et slikt prosjekt...og selv om arkitekturen er relativt lik så kan man fortsatt drite seg grundig ut, se bare på pc-versjonen av Assassins Creed. Hva piratkopiering angår så er det noe piratkopiering til Xbox 360, men langt ifra like mye som til pc, rett og slett fordi det krever mer jobb enn å bare laste ned og installere spillet, slik man kan på pc. PS3 har per dags dato ikke piratkopiering... Siter
David Gabrielsen Skrevet 1. mai 2008 Skrevet 1. mai 2008 Win32/64, PC i ordets rette forstand innbefatter også Linux og Mac og alle andre Personal Computers. Uansett, kildekoden er vel skrevet i C++, så da er det vel bare å kompilere denne til hvilket som helst system, er det ikke? Jeg har ihvertfall små problemer med å kompilere den samme C++ koden til Win32 og Linux. Et par småjusteringer avhengig av hva programmet gjør bare. Siter
Stian Beinset Skrevet 1. mai 2008 Skrevet 1. mai 2008 Emulatorer kan komme, det finnes flinke folk som DVD-John og likesinnede som hater format diktaturet. Men det er ikke så viktig, PC-versjonen kommer. Rockstar har alltid vært lojale mot PC-brukerne, og det vil de nok være fortsatt. Tross piratkopiering, er PC fremdeles mye brukt til dataspill, det bekreftes jo av nettopp piratkopiering; og det vil være mer å tjene en å tape på PC-lansering. Vi kan jo se på GTA:SA, den kom jo først til konsoll, 6 mnd sener kom den til PC. Regner med at samme skjer igjen, de vil selvsagt ikke nevne noe om det, for å selge mest til Xbox og PS3; også når det har gått 6 - 9 mnd, når salget avtar, relanserer de den til PC. Bom! Salget stiger igjen. Nå kjøper "die hard" PC-brukere og folk med konsoller (og GTA4) som vil ha det til PC, pga mod og "mus og tastatur" kombinasjonen. Det er faktisk forretningsfolk det er snakk om. Piratvirksomhet på konsoller kommer til å stige, siden konsoll markedet har økt enormt. Folk vil lære seg å cracke spillene, og laste de ned fra Internett som med PC-spill. Ikke alle har rå til å kjøpe alle de spillene de har lyst på, de er jo dyrere en PC-spill. Det er nok at en nerd i en hver vennegjeng lærer seg det. Siter
Fredrik Edvardsen Skrevet 1. mai 2008 Skrevet 1. mai 2008 Piratvirksomhet på konsoller kommer til å stige, siden konsoll markedet har økt enormt. Folk vil lære seg å cracke spillene, og laste de ned fra Internett som med PC-spill. Ikke alle har rå til å kjøpe alle de spillene de har lyst på, de er jo dyrere en PC-spill. Det er nok at en nerd i en hver vennegjeng lærer seg det. Det vil stige ja, helt klart. Men det vil aldri nå det samme nivået som vi ser på pcen i disse dager, rett og slett fordi det krever at man begynner å tukle med hardwaren og det kommer ikke den gjennomsnittlige bruker til å gjøre. Om man ikke har råd til å kjøpe spillene man har lyst på så får man spare litt, eventuelt prioritere ting litt annerledes, å stjele dem skader bare markedet, og til syvende og sist spilleren selv. Se bare på alle de som klager på at det kommer masse spennende titler til konsoll nå, men mer eller mindre bare dritt til pc...det er deres egen skyld. Siter
Lars B. Frostad Skrevet 2. mai 2008 Skrevet 2. mai 2008 Som Stian har heller ikke jeg noe behov for en spill-konsoll, har aldri vært noe begeistret for dette - og til mitt behov (som spiller generellt lite, men "intensivt" på visse spill - og en "bestemt" simulator - guess one time ja..) er det ikke noe poeng å kjøpe noen XBOX eller PS3 "kun" for å få spillt GTA:IV sånn ca. 6-9 måneder før PC-versjonen kommer. Jeg forstår at dere som har gått over til konsoll er fornøyd, og det er bare flott det! Men vi har alle forskjellige behov, og jeg tror nok det er mange som ikke kan tenke seg å investere i spill-konsoll (selv om nok noen blir nå "lurt" pga. ryktene om at pc-versjon ikke kommet) bare pga. GTA:IV. At det har blitt lekket ut noen "semi-offisielle" rykter om at det ikke er planlagt noen PC-versjon akkurat NÅ, er selvsagt strategisk og nøye planlagt - ren business! Til de av dere med PC som meg, som ikke har tenkt å investere i noen konsoll - re-installer GTA: SA (San Andreas) og installer programmet "sa-mp-0.2.2-R2.exe" og vips så kan du bruke din kjære (og sikkert godt brukte?) GTA:SA med multiplayer - perfekt i ventetiden før PC-versjonen av GTA:IV kommer! :cool: Siter
Gjest Aleksander Milde Skrevet 2. mai 2008 Skrevet 2. mai 2008 Tatt hovedstoryen nå :grin: Har 900.000$. Synd at[color:#FFFFFF] Roman døde, ikke så mange å gå på byn med lengre..[/color] Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 2. mai 2008 Forfatter Skrevet 2. mai 2008 Herregud da så mye du må ha spilt Jaja, fikk litt av en overraskelse i oppdraget som har noe med "snowstorm" i navnet.. Men dæven det var godt å bli ferdig med den. Siter
AMO Skrevet 2. mai 2008 Skrevet 2. mai 2008 Takk for spoileren... Enig, takk for opplysningen. Den kunne vi vært foruten, vi som ikke er kommet så langt ennå! Siter
Eirik - C Varvik Skrevet 2. mai 2008 Skrevet 2. mai 2008 Jævlig bra gjort! Ikke post neste gang du har tanker om å si noe om hva som skjer nårman har spilt 100 timer + på noen få dager. Siter
Lars B. Frostad Skrevet 2. mai 2008 Skrevet 2. mai 2008 Æsj da, håper jeg glemmer denne faktaopplysningen - til jeg skal ta fatt på pc-versjonen. Slike "spoilere" bør legges inn i innlegget, med funksjonen "Wrap some text in spoiler tags" - så kan man selv velge om man vil lese eller ikke! (bilde av "S"'en med skråstrek over, når man lager nytt innlegg) Siter
Nicklas Winger Skrevet 2. mai 2008 Skrevet 2. mai 2008 Blæh. Der var spillet ødelagt for min del. Siter
Kim Jørgen Brenna Skrevet 2. mai 2008 Skrevet 2. mai 2008 Gratulerer Aleksander. Der ble du plutselig en av forumets minst likte. Siter
Gjest Aleksander Milde Skrevet 2. mai 2008 Skrevet 2. mai 2008 Trodde jeg hadde satte hvit tekst på jeg, sorry alle sammen :grin: Siter
Alexander Storvig Skrevet 2. mai 2008 Skrevet 2. mai 2008 Nei faen og, nå er storyen ødelagt for meg også, selv om jeg ikke har spillet enda. Siter
Alexander Storvig Skrevet 2. mai 2008 Skrevet 2. mai 2008 Trodde jeg hadde satte hvit tekst på jeg' date=' sorry alle sammen :grin: [/quote'] KAN DU IKKE TA Å SLETTE DET FORRIGE INNLEGGET FØR DU ØDELEGGER DET FOR FLERE? SAMMA DET OM DET ER I HVIT SKRIFT, FÅ DET BARE VEKK! Siter
Magnus F. Meese Skrevet 2. mai 2008 Skrevet 2. mai 2008 Trodde jeg hadde satte hvit tekst på jeg' date=' sorry alle sammen :grin: [/quote'] Jeg skal ikke si at jeg bryr meg så alt for mye om GTA IV, rettogslett fordi jeg ikke gidder å bruke penger på det, og fordi det er leeenge (relativt) til den kommer på pc. Men å gi ut slutten på story's sånn som det der, hvit tekst eller ikke (å skrive "Synt at " er som å be om at folk skal markere for å se hva som står, ikke lat som om du ikke viste det) er bare teit. Når du spiller GTA så er veldig mye av spillopplevelsen storyen. Å plumpe ut med slutten sånn uten videre, og i allefall å få den såpass kommentert i senere tid uten å fjerne den så den ikke kan bli lest av andre, er egoistisk, barnslig og totalt unødvendig. Skjerp deg. Siter
AMO Skrevet 2. mai 2008 Skrevet 2. mai 2008 Enig! Se til helsikke å få det innlegget vekk før du ødelegger for flere. Det er nok at to håndfulle spillere har fått ødelagt storyen allerede, om det ikke skal skje med resten av forumet også. Det er så sinnsykt dårlig gjort, spesielt når det kommer til spillet over alle spill. Det blir som å komme på lanseringsdatoen for siste boken om Harry Potter og rope ut slutten av hele historien i ropert ut til en enorm folkemengde som står i kø for å sikre seg boken. Du hadde fått en kule i pannen av meg i allefall! Siter
Sindre Hansen Skrevet 2. mai 2008 Skrevet 2. mai 2008 Har nå kommet meg 30% inni spillet, men nå mistet jeg egentlig lysten til å fortsette. FAEN! Beklager, blir bare litt forbannet når enkelte må ØDELEGGE for andre. Selvom det sikkert ikke var vondt ment... Siter
David Gabrielsen Skrevet 2. mai 2008 Skrevet 2. mai 2008 Jeg begriper ikke hvordan det i det hele tatt går an å avsløre hele spillet TO føkkings dager etter at det er sluppet ut. Irriterer meg grenseløs over at jeg leste her på forumet før du klarte å få fingern ut å redigere posten din. Kjøpte GTA IV i dag, kom hjem, logga meg på forumet, og det første jeg leste var spoilern.. takk skal du f@en meg ha... Siter
Alexander Storvig Skrevet 2. mai 2008 Skrevet 2. mai 2008 Jeg sitter her og kan fortsatt ikke begripe det, verdens største spill ødelagt. Jeg har ikke spillet enda, og jeg vet slutten. Jeg vet ikke om jeg skal bare gå å gråte i senga eller hva. Jeg håpte på at jeg kunne glemme det, men nå er det umulig å glemme det... Sorry for å skrive så mye her nå, men jeg er faktisk veldig frustrert! Jeg synes Dag burde gjøre noe med dette for å unngå slikt i fremtiden, kanskje en midlertidig ban eller noe. EDIT: Det værste er at han kommer og gliser etterpå.. :mad: Siter
Audun Braastad Skrevet 2. mai 2008 Skrevet 2. mai 2008 Ikke for å forsvare det Aleksander avslørte, men dere kunne også kunne kommet til skade for å lese det samme på Wikipedia sin oversikt over karakterer i GTA IV. Bare som en advarsel - vær forsiktig med å lese på Wikipedia om spillet! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.