Gå til innhold

Skademodellering i Gran Turismo 5 (Endelig!)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå rundet GT5P og har gjort meg noen tanker rundt dette med skademedelering.

Spillet er jo lagt opp til at du ikke skal ha noen skade, så jeg skjønner ikke helt hvorfor vi MÅ ha med skademodelleringen.

I stort sett alle race, klarer man ikke å vinne om man har en krasj. For min del må de fortsette å bruke dyrebar prosessorkraft til å generere et godt gameplay istedet.

Nevnte det tidligere, dette er IKKE Burnout... Der trengs det skademodellering ;)

Skrevet

Men det går jo også for å være en realistisk bilsimulator, da blir det litt tåpelig at man kan smelle i veggen i 300km\\t og bare kjøre videre som om ingen ting hadde skjedd...man taper litt tid, men det er det verste som kan skje. Personlig syns jeg det trekker ned helhetsinntrykket på hele spillet...det blir litt som om Kojima skulle ha gitt ut MGS4 uten cutscenes...fortsatt et bra spill, men det er noe vestentlig som mangler.

Skrevet
I Carmageddon var det vel strengt tatt skademodelleringen på fotgjengerene som var mest interessant ;)

...hehe

Men' date=' det ble sagt i intervjuet med utvikleren på gamer.no , at skademodellering vil gå på bekostning av antall biler i racene.

For min del vil jeg heller ha 16 spillere og ingen skade, enn tja...la oss si 8, men med skader.

Som sagt så er det egentlig bare riper i lakken som er aktuellt i et godt race.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...