Skrevet 3. april 2008 16 år Hvad kan den egentligt? Jeg har en fornemmelse af, at iPhone er en smule overvurderet.
Skrevet 3. april 2008 16 år Hvad kan den egentligt? Jeg har en fornemmelse af' date=' at iPhone er en smule overvurderet. [/quote'] Kort fortalt: Ipod med telefonmuligheter, et funky design, meget god skjerm og relativt dårlig utstyrt og overpriset dingsboms. Kul, men altfor dyr i forhold til hva du faktisk får. Tar heller en N95 8gb.
Skrevet 3. april 2008 16 år Forfatter Jeg er meget fornøyd med den så langt. (Har bare hatt den oppe i et par timer da). Som Marius sier her, så er den faktisk overprises i forhold til hva du får. Men, jeg har siklet såpass lenge på denne så jeg kjøpte den alikevel. I tillegg har man jo full frihet med tredjepartsprogrammer og sdk fra apple. Funker helt fint å surfe på wlan, den er laget slik at alt er genialt enkelt. Ikke så mye nytt å finne her, annet enn oppsettet på ting. Kameraet er kun på to MP, og det er heller ikke 3G enda. Apple har dog lagt inn bestilling på 10. mill stk. iphones med 3g. Så, det går rykter om en ny utgave rundt sommertider nå.
Skrevet 3. april 2008 16 år Jeg skal ha iPhone - men ikke før den er offisielt lansert i Norge. Viktig med garanti osv. på såpass dyre gadgets
Skrevet 4. april 2008 16 år Vurderte den en periode. Måten den funka på så jo ganske snaks ut, men fant fort ut den har for mange seriøse mangler. I tillegg er jeg ikke akkurat noen fan av Apple som selskap. Har bestillt meg en HTC istedenfor. Riktignok Windows Mobile, men fatn ut det kanskje var på tide å prøve "noe nytt". Dette blir bare min tredje mobil da
Skrevet 4. april 2008 16 år Jeg skal ha iPhone - men ikke før den er offisielt lansert i Norge. Viktig med garanti osv. på såpass dyre gadgets Enig med deg. Jeg er stor Apple fan, men har allikevel ikke bestillt enda. Vurderer det når jeg skal til NY, men ikke før.
Skrevet 4. april 2008 16 år Forfatter I utgangspunktet tror jeg du må være bundet for at garantien skal være gjeldene. Tør ikke si dette for sikkert.
Skrevet 4. april 2008 16 år Garantien i USA gjelder IKKE dersom du låser opp telefonen (praktisk talt hacking) for å kunne bruke den her til lands.
Skrevet 4. april 2008 16 år Forfatter I tilfelle noe skulle gå galt softwaremessig, så finner du løsninger på stort sett alt her på nettet. Dersom noe skulle gå i stykker fysisk, så har du drIpod
Skrevet 5. april 2008 16 år Maa si at jeg personlig er ganske skuffet over Iphonen. Har en selv som jeg har brukt i et halvt aar naa, men tatt i betraktning at den koster ca 2500 kroner (her hvor jeg bor) burde man forvente at den har mer enn et 2 mp kamera, burde kunne haandtere MMS, ha GPS og muligheten for aa videresende SMS, eller i det minste sette inn flere mottakere til samme melding. I tillegg er den baade stor og klumpete, og batteriet varer ikke lenge om du bruker den et par timer om dagen (maa ha den paa lading ca. annenhver natt). Med andre ord et heller daarlig kjoep fra min side, men morro leketoey likevel ( og hadde ikke Ipod fra foer av, saa derfor kan jeg unnskylde det ogsaa).
Skrevet 5. april 2008 16 år Forfatter Petter: Alle funksjonene du etterlyser finnes da klare for nedlasting. Selv sender og mottar jeg mms, har gps (dog, ikke like god som garmin, tomtom etc.), bruker SMSD for å videresende og skrive sms. Er enig med deg i batterikapasiteten. Men, skjermen tatt i betraktning, så synes jeg ikke 2,5 dager er så galt.
Skrevet 5. april 2008 16 år har mer enn et 2 mp kamera' date='[/quote'] Helt enig. Kunne stappa inn ett ihvertfall 3 mp kamera, men 90% av alle mobil telefoner som selges her i norge nå har ett 2mp kamera. Så.. Ja. burde kunne haandtere MMS' date='[/quote'] Igjen, totalt enig. Fatter ikke at de ikke har gjort dette før. ha GPS TOTALT uenig! GPS i mobiltelefoner er bare tull! Det tar EVIGHETER å aligne sattelitter' date=' og det tømmer batteriet ditt fortere enn tiden det tar å lade den jo! Skal du ha en GPS, kjøp en standalone til 800kr. og muligheten for aa videresende SMS, eller i det minste sette inn flere mottakere til samme melding. Fixed i nest siste software update. 1.1.3. I tillegg er den baade stor og klumpete' date=' og batteriet varer ikke lenge om du bruker den et par timer om dagen (maa ha den paa lading ca. annenhver natt).[/quote'] Jaha? Og en Nokia N95 er hva? Stor, japp, klumpete, OH YES! Og må lades HVER natt! EDIT: Og min SE w880i som jeg bruker ganske lite, LES: Så å si ingenting. Ringer noen minutter om dagen, og sender 4-5 sms per dag. Må lades hver 3 dag. Så hvis du bruker din iPhone som iPod og bruker funksjoner og får 2-3 dager ut av den, er det forbanna mye mer enn min SE klarer ihvertfall. Tror den dør etter en halvannen dag hvis jeg bruker den aktivt. EDIT2: Også, ang. MMS. Det er veldig kjekt å ha, og kunne sende til folk osv.. Men hvor mye bruker du virkelig MMS? Du er klar over at hvert bilde du tar og sender som MMS må komprimeres noe helt sinnsvakt før det sendes? Så hvis du putter inn ett 5 mpx kamera inn der så har du ikke mye glede av det, hvis du skal sende alle bildene som MMS.. Sende som e-post er en mye greiere funksjon.. EGENTLIG. Du slipper veldig me komprimering.. Ok, kan se det fra andre siden og da. Det er mange som driver å sender masse bilder hver dag osv. Da er det greit. Men da er ikke iPhone noe for deg. iPhone er ikke laget som en kamera replacement. Men en mer media telefon. En iPod med god telefon funksjon! Tror ikke jeg skal edite mer nå! Mathias
Skrevet 5. april 2008 16 år Mine tidligere Sony Ericsson har ikke holdt mer enn maks to-tre dager før den måtte lades om heller ved mitt normalbruk ( absolutt maks 5 minutter i telefon pr dag..) - og jeg sender MYE melding. En annen nøkkelfaktor for at jeg venter er nettop det med MMS. Får ikke iPhone MMS, kjøper jeg den heller ikke.
Skrevet 6. april 2008 16 år Lader min SonyEricsson K610i maksimalt én gang i uka som oftest, og da både ringer jeg og mottar samtaler rett som det er. I tillegg til sms og mms; trikset for mange er nok å slå av 3G-funksjonen, dersom man stort sett befinner seg i områder som ikke har dette. Ellers vil jo dette tappe SE-telefonen for mye batteri, siden den da vil søke og søke etter dette - totalt unødvendig. -> innstillinger -> Kommunikasjon -> Mobilnett -> GSM/3G-nett -> og så velge "Kun GSM" i stedet for "GSM & 3G". (Dersom jeg har behov for 3G, og befinner meg i områder med konstant 3G-dekning - slår jeg denne på, men ikke på som standard!)
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.