Skrevet 1. april 2008 16 år http://www.dagbladet.no/dinside/2008/04/01/531252.html Syns ikke at Norwegian føle seg så truet når dette bare virker på Sola og Gardemoen.
Skrevet 1. april 2008 16 år Har de nye B738W maskinene til Norwegian HUD? Skulle tro det siden de er så nye. (Vet at dette er om SAS)
Skrevet 1. april 2008 16 år De sivile liker å kalle HUD for HGS. Han forklarer hva det står for i videoen.
Skrevet 1. april 2008 16 år Er det noen som vet om dette systemet er instalert på de nye B738 som Norwegian har å skal få i årene framover? Hele NG serien kan levers med dette systemet.
Skrevet 1. april 2008 16 år SAS hadde HGS på noen av NG'ene da de ble levert, men demonterte de da sammenslåingen mellom SAS og BRA ble et faktum. Se forøvrig artikkelen i Dagbladet og kommentaren fra en som kaller seg "Stein (ILS-ekspert"). Han raljerer over at dette skal være en forbedring, og fastholder at journalisten tar fullstendig feil! Deretter kommer han med mange faktaopplysninger om CAT I, II og IIIA/B som er riktige. ILS-eksperten mener at det eneste som oppnås er at systemet gjør det enklere for flyverne å lande. 737-en oppgraderes imidlertid fra CAT II til CAT IIIA-kapasistet med HGS. Kombinasjonen to autopiloter med fail-passive samt hybridsystem (f.eks HGS) gir 737-en 0 på beslutningshøyde med RVR 200 meter. CAT IIIB er automatisk rollout, og det har ikke 737'en, i motsetning til Airbus og MD-80/90/B-717.
Skrevet 1. april 2008 16 år Vil bare skyte inn at det er undertegnede som har produsert denne lille snutten for SAS. Veldig morsomt og lærerikt på SAS flight academy, av praktiske årsaker filmet vi uten at motion var aktivisert i sim´en. (mer stabilt kamera). Opptaket ble gjort med tilgjengelig lys.
Skrevet 1. april 2008 16 år Sitat Kombinasjonen to autopiloter med fail-passive samt hybridsystem (f.eks HGS) gir 737-en 0 på beslutningshøyde med RVR 200 meter. De må nok fortsatt ha en DH på 50'. Eneste med lavere enn 50 (og NO DH) blir Cat IIIb. Hilsen Torbjørn
Skrevet 1. april 2008 16 år Har testa det både i simmen til sas og i sas NG. Helt rått....og ikke minst en litt uvant måte og fly på med tanke på arbeidsfordeling i cocpit.
Skrevet 1. april 2008 16 år Sitat Har testa det både i simmen til sas og i sas NG. Helt rått....og ikke minst en litt uvant måte og fly på med tanke på arbeidsfordeling i cocpit. Både i Simmen og i flyet?
Skrevet 1. april 2008 16 år Nei. bare på bakken....jeg har jo ikke lov til det vet du...men et fantastisk system
Skrevet 1. april 2008 16 år Ok nå lurte jeg på om du hadde ventet med å fortelle oss noe Ingen tvil om at HGS er en god idé (for å underdrive).
Skrevet 1. april 2008 16 år Hm, simmene til sas har jo allefall hatt det siden i høst, på flg landet de to andre jeg var i sim med (som hadde flydd første kvelden) med HGS og vanvittig lite sikt. Selv tok jeg mine første steg i simen og hadde derfor CAVOK og rolige vinder
Skrevet 2. april 2008 16 år Stemmer dette. Det var desverre ikke bare HGS som forsvant av sikkerhets systemer i den mergen med bu, til dels avanserte acars funksjoner etc.etc, det er som med pølsa og pengene , du får hva du betaler for i luftfarten som alle andre steder.
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.