Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

SAS hadde HGS på noen av NG'ene da de ble levert, men demonterte de da sammenslåingen mellom SAS og BRA ble et faktum.

 

Se forøvrig artikkelen i Dagbladet og kommentaren fra en som kaller seg "Stein (ILS-ekspert"). Han raljerer over at dette skal være en forbedring, og fastholder at journalisten tar fullstendig feil! Deretter kommer han med mange faktaopplysninger om CAT I, II og IIIA/B som er riktige. ILS-eksperten mener at det eneste som oppnås er at systemet gjør det enklere for flyverne å lande.

 

737-en oppgraderes imidlertid fra CAT II til CAT IIIA-kapasistet med HGS. Kombinasjonen to autopiloter med fail-passive samt hybridsystem (f.eks HGS) gir 737-en 0 på beslutningshøyde med RVR 200 meter. CAT IIIB er automatisk rollout, og det har ikke 737'en, i motsetning til Airbus og MD-80/90/B-717.

Skrevet

Vil bare skyte inn at det er undertegnede som har produsert denne lille snutten for SAS.

 

Veldig morsomt og lærerikt på SAS flight academy, av praktiske årsaker filmet vi uten at motion var aktivisert i sim´en. (mer stabilt kamera).

 

Opptaket ble gjort med tilgjengelig lys.

 

 

Skrevet
Kombinasjonen to autopiloter med fail-passive samt hybridsystem (f.eks HGS) gir 737-en 0 på beslutningshøyde med RVR 200 meter.

 

De må nok fortsatt ha en DH på 50'. Eneste med lavere enn 50 (og NO DH) blir Cat IIIb.

 

 

Hilsen Torbjørn

Gjest Geir-Finstad
Skrevet

Har testa det både i simmen til sas og i sas NG. Helt rått....og ikke minst en litt uvant måte og fly på med tanke på arbeidsfordeling i cocpit.

Gjest Geir-Finstad
Skrevet

Nei. bare på bakken....jeg har jo ikke lov til det vet du...men et fantastisk system

Skrevet

Hm, simmene til sas har jo allefall hatt det siden i høst, på flg landet de to andre jeg var i sim med (som hadde flydd første kvelden) med HGS og vanvittig lite sikt. Selv tok jeg mine første steg i simen og hadde derfor CAVOK og rolige vinder :)

Gjest Geir-Finstad
Skrevet

Stemmer dette. Det var desverre ikke bare HGS som forsvant av sikkerhets systemer i den mergen med bu, til dels avanserte acars funksjoner etc.etc, det er som med pølsa og pengene , du får hva du betaler for i luftfarten som alle andre steder.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...