Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var kanske arti ja. Ved litt regning kom jeg fram til at elektromotorene aleine må veie ca. 88,4kg til sammen:

motorene tilsammen yter 165kW per sekund som tilsvarer 165kJ
P = E/t 
Der P er effekt i Watt (W)
E er energi i Joule (J)
t er tid i sekund (s)

Setter opp utrykket for kinetisk energi:

Ek = 0,5*mv^2 88,4
der Ek er kinetisk energi i Joule (J)
m er masse i kilo (kg)
v er farten i meter per sekund (m/s)

165000J = 0,5*m*(61,11m/s)^2
m = 165000J/(0,5*61,11m/s)^2)
m = 88,4kg

MERK! Ingen form for friksjonsarbeid er regnet med her

Skrevet

Ja, det er noe rart der, men samtidig ser bakparten ut til å være veldig lik en Think, så jeg vet ikke helt...

Noe som ser litt rart ut er at asfalten har motion blur, bortsett fra under bilen.

En annen ting er at de står midt i gata og tar bildet, og vi ser det kommer biler på veien bak.

Skrevet

Om uniformen stemmer eller ikke er nok så som så, men dette er nok en tjenestemann. Det sammer gjelder nok vedkommende i bilen. Hvis bildene er redigerte så har vedkommende gjort en utrolig bra jobb, for alle refleksjoner i bilvinduet stemmer overens med bygningene som finnes i Fjordgata. Det jeg stusser litt på er "klistermerkene" i frontruten, er det ikke slike tyskerne er utstyrt med for å vise hvor lenge de har stått parkert i hjemlandet?

Bilen tror jeg faktisk er ekte, men historien bak den, samt ytelsen er nok helt på villspor. Uansett kreativt! :grin:

Skrevet
Visste ikke at det fantes graviduniform en gang =)

Har ikke sett at denne har vært i bruk, kanskje like greit, for skal jeg være ærlig har jeg hatt vanskeligheter med å ta konstabel "gravid" på alvor med det antrekket. :blush:

Skrevet

Båt antrekket hadde fått meg til å flire, om jeg ble stoppet på havet og en kar i en slik shorts kom å skulle kjefte på meg :P

Gravid uniformen har jeg aldri sett, kanskje fordi gradive helst skal ha kontortjenesten når de arbeider i politiet? Og ikke være ute i feltet.

Nå vet vi jo alle at dette var en aprilspøk, men når man legger det til side, finnes det ikke uniformsreglement for polititjeneste bilene også? (Ikke sivilbilene, men offentlig) at de skal være hvit? Ikke svart som på bildet her.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...