Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Noen uker siden kjørte jeg til flyplassen i Alicante, for å komme meg dit må jeg gjennom en tunnel. Selve veien har en fartsgrense på 120km/t, men i tunnellen ligger fartsgrensen på 80km/t. Jeg kjørte uheldigvis 160km/t, da jeg trodde at radarene var inaktive(siden de normalt sett er bare på i helgene og ferier og sommer), jeg vet at det ikke er noen unskyldning at jeg kjørte så fort. Men nå har mamma, som er eieren av bilen, fått et brev fra El General de Trafico España, hvor de opplyser at bilen ble tatt av den radaren i en fart på 164km/t. Står at kjøreren må ta lappen til El General de Trafico Alicante for å innlevere lappen og betale en bot på 540euro. I tilegg må jeg møte i retten på Torsdag den 17. April 2008.

Jeg dro imorges til Guardia Civil stasjonen imorges, og fortalte om situasjonen, og de mente at jeg kan risikere 12 dager fengsel, som ikke er alverden, men jeg har skole osv, så dette er ikke bra.

Håper ikke jeg får fengsel, men de i stasjonen mente at med en slik fart uten grunn er høyst sannsynlig.

Så da blir det 540 euro i bot, mistet lappen og 12 dager fengsel, hadde visstnok ikke vært fengselstraff viss dette hadde skjedd før 1 desember i fjor.

Har noen meninger om dette? Jeg vet at jeg er 100% skyldig, det var min feil, og jeg har innrømmet alt på stasjonen og med mamma, som er forbanna. Er faktisk litt redd for å må dra i fengsel, jeg er ikke noen kriminell fyr akkurat. :(

Og vær så snill å ikke spøk om dette, da jeg føler meg forjævlig allerede.

EDIT: Det jeg vil ha hjelp med er hva jeg kan si i retten, i mitt forsvar.

Skrevet

Vel, vet ikke om det er så veldig mye å si. Har du brutt loven, og blitt tatt for det, så er det vel ikke så alt for mange veien utenom. Klart, du kan jo kanskje be om x antall timer samfunnsstraff i stedet for å sitte inne men. For meg, så høres det bedre ut.

(Nå håper jeg ikke du har dette som en aprilspøk, da du har bedt om å ikke spøke med dette :P)

Skrevet

Tror nok de aller fleste av dere ble lurt av denne spøken min da det var så og si ingen som kommenterte eller sa noe, dere var så usikre og det i seg selv gjør at dere ble lurt. Dermed kan jeg fastslå at dette må være tidenes 1. April spøk på fs.no. :grin:

De andre spøkene som har blitt postet er for gode eller dårlige for å være sant. Mens denne tror jeg mestparten ble lurt av. Og jeg fikk meg en latter. :grin:

Som Ola Haldor Voll sa på MSN til meg etter jeg hadde postet: Det var for godt til å være sant. :grin:

Jeg er faktisk veldig flink i trafikken.

Mvh Alex. :grin:

Skrevet

en aprilspøk skal vel strengt tatt være noe som de fleste stusser over: - Kan det virkelig være mulig?

Det skal jo ikke være en hendelse som er helt troverdig, da er det jo ikke en god aprilspøk, etter min mening.

- Norwegian kjøper hele SAS-flåten, med en lang troverdig artikkel, osv, er en god aprilspøk.

På grunn av dårlig planlegging med asfaltlegging tåler Gardermoen bare fly som veier under 40 tonn, og det betyr at alle 737-fly må ha maks 30 passasjerer. Dette kommer til å lage voldsomme forsinkelser i sommer, sier informasjonssjef Kobro til NTB, er en god aprilspøk.

- En person er tatt i 160 i 100-sonen er ikke en god aprilspøk.

Skrevet
Satt og ventet på at en eller annen skulle klikke i vater og si at du burde hatt minst tjue år i fengsel' date=' landsforvises og ikke få lov til å bruke noe annet transportmiddel enn et halt esel...nesten litt skuffa over at det ikke kom :P [/quote']

Jeg og er skuffa at så få kommenterte og sa noe slikt. Hadde vært dritgøy det. :grin:

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...