Skrevet 29. mars 2008 16 år Er kanskje litt vanskelig å komme med et korrekt prisestimat over internet, men jeg prøver allikevel. Da har jeg altså laget min første bulk noensinne... :blush: Hadde et lite uhell da jeg skulle kjøre inn i garasjen nå i kveld, og høyre bakdør fikk en liten smell. Bulken er ikke større en at man kan dekke den med hånda, og metallet ble bøyd litt innover, det er ingen synlige riper i lakken. Og da er spørsmålet, er det noen som kan si noe om hvor mye dette kommer til å koste for å få det fikset. Det er snakk om en sølvgrå Mercedes A-klasse.
Skrevet 29. mars 2008 16 år Det kan bli dyrt ja, naboen rygget inn i allroaden vår og lagde en liten bulk i døra og front skjermen. Regningen tror jeg kom på 25 000kr
Skrevet 30. mars 2008 16 år Hei Det kan fort bli dyrt... Avhengig av hvor du reparerer skaden det... Men på den andre siden, har du råd til Mercedes, bør du ha råd til reprasjoner også.. Som en mekaniker jeg kjente engang når en bekjent hadde problemer med BMWen sin... Og det var ingen bulk, men en liten "hjerne" til tenningen som måtte byttes.. Kostet 8000 da, og det er, skal vi se, 14 år siden eller noe slikt noe... Bil er dyrt... Selv om noen kanskje er dyrere en andre.. Oddvar NAX111
Skrevet 30. mars 2008 16 år Forfatter Men på den andre siden' date=' har du råd til Mercedes, bør du ha råd til reprasjoner også.. [/quote'] Fatterns bil :eek:
Skrevet 30. mars 2008 16 år Det finnes utstyr til å dra ut små bulker med. Hør med litt forskjellige bilopprettere eventuelt lakkverksteder, hvis de ikke har utstyret selv vet de kanskje om noen som har det.
Skrevet 30. mars 2008 16 år Sjekk ut http://www.karosseridoktor.no/ Men han er vel temmelig busy, etter de siste ukers medieoppslag :-)
Skrevet 30. mars 2008 16 år En slik bulk trenger ikke å bli så dyrt. Spiller ingen rolle om bulken er på en Mercedes eller Ferrari. Laget av stål begge to Hvis det er en liten bulk med "myke" konturer så kan den rettes tilbake uten noe særlig spesialverktøy. Hvis ikke lakken er sprukket så slippre du sannsynligvis å lakke opp også. Demonterer du dørtrekka selv så har du sikkert spart en tusenlapp der også Men rettinga bør selvsagt gjøres av fagmann Anbefaler å sjekke litt rundt.
Skrevet 30. mars 2008 16 år Er enig med Ivar der...dette treng ikke å bli noe dyr sak å få fikkset..Høres ut som det lar seg gjøre å trekke den ut å er du heldig så slipp du å lakke også,men vist den sprikk så kan det bli litt dyrere,men ikke all verdens...I verste fall 3-4 tusen om det er snakk om litt sparkling å da vil de nok lakke hele døra for å ikke få ett farge skille.
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.