Skrevet 29. mars 2008 16 år Har en kompis som arbejder hos Mazda, så denne nyheden skulle selvfølgelig testes . Det blev til omkring 150 (super fine) kilometer i den. Her et par billeder:
Skrevet 29. mars 2008 16 år Meget pen bil dette, så denne for noen få dager siden i svart og den var virkelig stilig Men jeg ser dessverre for mye likhetstrekk fra Audi, Mercedes og BMW i denne mazdaen.
Skrevet 29. mars 2008 16 år Forfatter Hvor, om jeg får spørge? Jeg synes den stråler af japansk design og ser ikke meget tysk konservatisme nogle steder.
Skrevet 29. mars 2008 16 år Vel.. lyktene ser ut som om de har vert tatt rett fra Mercedes C-klasse, sett fra siden så syns jeg den ligner på en blanding av nye Audi A4 og BMW's 5-serie, det er iallefall design elementer fra de 3 merkene som jeg syns jeg ser igjen, men dette er selvfølgelig bare min mening Men at det er en fin bil er det ingen tvil om oh jeg tviler heller ikke på at det er en bra bil
Skrevet 29. mars 2008 16 år Det første jeg tenkte på var Opel Vectra, eller hvert fall en eller annen Opel. Men det er sikkert bare meg
Skrevet 29. mars 2008 16 år Snasne bilder, friske og klare. Men syns kanskje utsnittene på de undervinkla bildene var litt snodige. Ville latt det vært litt mer luft under fronten. 10-20mm ? EDIT!! Nevermind!! Safari loadet ikke hele bildet
Skrevet 29. mars 2008 16 år Forfatter Tokina 12-24 f/4 er brugt til dem alle, undtagen det første, som blev taget med EF 85 f/1.8.
Skrevet 29. mars 2008 16 år Nydelig bil, både denne og forgjengeren viser at Mazda endelig er tilbakers på gamle tomter med å designe spennende biler. Mens de fleste bilmerker mere eller mindre er "bjellesauer", er det vel kun Mazda og Alfa Romeo som nå tør å lage biler som appelerer til følsesene hos folk (jeg snakker nå om vanlige fameliebiler). Får håpe Mazda kommer med en MPS utgave. Crysler har også en del spennende design. BjøRn
Skrevet 29. mars 2008 16 år Kristian: Kan du anbefale et godt lignende objektiv til det du har tatt bildene med? Er ute etter noe med lite zoom, og mer bredde. I den klassen du har tatt disse bildene med, som forøvrig var flotte
Skrevet 29. mars 2008 16 år Uten tvil en veldig stilig bil. Har veldig sans for mange av bilene Mazda har kommet med opp i gjennom årene. Spesielt de som har en Wankel motor under pansret.
Skrevet 30. mars 2008 16 år Flotte bilder! Herlig med litt mere bil-relatert her ja, har selv postet slike ting tidligere. Nye Mazda6 er absolutt en spennende bil, synes fler og fler Japanske biler (og visse andre merker) virkelig har kommet seg de siste årene. Også nye Honda Accord har virkelig blitt lekker etter min mening (koster forøvrig det samme som Mazda6). Her i Sverige koster den nye Mazda6 fra NOK: 198,000 (med 2.0-liters motor og 147hk) dog kan den også fåes med 2.3-liters Turbo-motor og hele 260hk!! wow!), ser at bilen på bildene er med danske skilter - så t.o.m en slik bil er vel svindyr i Danmark kan jeg tenke meg.
Skrevet 30. mars 2008 16 år Svindyr i Norge også, ikke bare i Dannmark (tenker spesielt da på MPS utgaven), kan ikke forvente noe annet da vi har en regjering som skal redde verden og miljøet over natten med hjelp av ekstra avgifter. I gamle dager måtte en betale avlat for å unngå skjersilden, slik er norsk avgiftspolitikk nå i 2008. Kom til å tenke på Prima Vera og "hurra for Norge 17mai og olje og alt det derre der hei". Støtter fult ut ideen om at det kunne vert mere "bildiskusjoner" her, anntar at det da kan bli en del friske diskusjoner her he he, tenk bare om noen hadde tatt opp emnet "frisørbiler". BjøRn
Skrevet 30. mars 2008 16 år He he, godt å høre - at det er flere som meg her! (både mh.t. synet på norske bilavgifter - som jeg heldigvis endelig slipper unna, og ikke minst at det er fint med mere "bil-stuff" her på Snackbaren) Er jo ikke så lenge siden jeg laget ett innlegg her, om forskjellen på bilpriser i Sverige og Norge på en rekke forskjelle nye og brukte modeller. Skal poste ett innlegg (fotoserie) fra nye Volvo S80 snart, som jeg vurderer å etterhvert bytte ut den ene av to biler jeg har til - koster jo ca. halvparten her i Sverige kontra norske priser. Ellers skal jeg ikke nevne noe ang. "Riskokere" mh.t. biler, selv om en Volvo-selger lærte dette uttrykket av meg for flere år siden..he he.. (Siden vi har sporet av "litt" allerede, kan jeg jo samtidig nevne at det nå blir 120km/t-sone på nesten alle 110-sone motorveiene her i Sverige - i Norge er skiltingen vel lagt opp stikk motsatt!)
Skrevet 30. mars 2008 16 år Kjekt om du legger ut flere bilder Lars, ett "autofilt" hjørne hadde bare vært gøy. Noe avveksling i fra flysimulator er bare sunt (men bare litt). Det er vel ikke til å stikke under en stol at motorisert ferdsel er noe alle gutter (og heldigvis flere og flere jenter) uansett alder intreserer seg for, enten det er på to eller fire hjul. Kjekt at du ikke nevnte riskokere i inlegget ditt, folk kan jo bli fornerma for slikt, da skal jeg ikke nevne noe om spagettibiler, traktorer og pølsebiler fra tyskland i dette innlegget her :grin:. BjøRn :grin:
Skrevet 30. mars 2008 16 år Morro bil ja, men jeg maa si at jeg har mer sansen for den gamle Mazda 6'en utseendemessig, synes den nye er litt for brei over rompa. Er selv eier av den gamle utgaven, og ble derfor invitert til launch-partyet til Mazda da den nye 6'en kom hit til landet for et par uker siden, og fikk proeverkjoere og ha det morro. Siden de i Midt-Oesten ikke har de avgiftene dere har hjemmei Norge var det bare 2.5 liters utgaver de hadde tilgjengelig, og prisen jeg ble tilbudt paa partyet var paa 71.000 dirham (som etter dagens kurs er 98,854.05 NOK.) Med andre ord en utmerket bil i klassen "under 100.000 kroner"
Skrevet 30. mars 2008 16 år Forfatter Tak for kommentarer! Petter, prisen i Mellem-Østen bliver lidt svær at slå . Dette var 2.0-motoren med 147 HK til den nette sum af 324.000 DKK/350.000 NOK/400.000 SEK her i landet. Med 18" hjul er den ikke så komfortabel som Passat, Mondeo etc., men til gengæld mere underholdende! Nicklas, jamen Tokina'en er jo en mulighed, samt Canon EF-S 10-22, Sigma 10-20 og nogle Tamron-wideangles som jeg ikke helt husker.
Skrevet 30. mars 2008 16 år Nicklas' date=' jamen Tokina'en er jo en mulighed, samt Canon EF-S 10-22, Sigma 10-20 og nogle Tamron-wideangles som jeg ikke helt husker. [/quote'] Gjør det egentlig noe om objektivet er fullformat, selv om jeg slenger på et kamera som ikke er det?
Skrevet 30. mars 2008 16 år Har absolutt ingen betydning, Nicklas. Jeg bruker Sigma 10-20mm - veldig fornøyd. Så lenge du har riktig fatning (Canon, Nikon, Sigma) er det bare å slenge det på
Skrevet 30. mars 2008 16 år Ohh nice vi har 2003 modellen av den trur jeg :crazy: . Men denna var peeeen .
Skrevet 30. mars 2008 16 år Har absolutt ingen betydning' date=' Nicklas. Jeg bruker Sigma 10-20mm - veldig fornøyd. Så lenge du har riktig fatning (Canon, Nikon, Sigma) er det bare å slenge det på [/quote'] Høres bra ut Var bare litt usikker på om man ville merke noen form for omvendt vignetering eller sånt
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.