Skrevet 29. mars 2008 16 år Hei når jeg var på rygge Airshow i fjord sommer så jeg et Nato fly så lurtejeg bare på hvordan fly dette kan ha vært ? jeg tror det er en 707 men er ikke sikker så bare lurer og hvordan fly bruker Nato har tenkt og kjøpe noen gode FS fly da tenker jeg på de større flyene
Skrevet 29. mars 2008 16 år Nato 707-300 Aka E-3A Awacs. (Airborne Warning and Control System) Holder til på Nato basen i Geilenkirchen, i tyskland. Captainsim har en 707 pakke som inneholder dette flyet.
Skrevet 29. mars 2008 16 år Er vel ein Boeing E-3 AWACS du tenkjer på. Den er bygd på same skroget som Boeing 707, men er spesiallaga for overvåking av luftrom og radarstøtte udner flyoperasjonar.
Skrevet 29. mars 2008 16 år Ok er denne stasjonert på rygge eller var det bare annlednig rygge Airshow ? finnes det noen gode Addon Til Denne typen fly ?
Skrevet 29. mars 2008 16 år Som det blir sagt var det en E-3 Sentry ja, nærmere bestemt denne maskinen. Edit: den er stasjonert på Geilenkirchen i Tyskland.
Skrevet 29. mars 2008 16 år Bruker også å trene på touch-and-go på Flesland, til naboenes store henrykkelse Mvh,
Skrevet 29. mars 2008 16 år NATO har også 707'er uten radaren - for noen år siden en hyppig gjest i Bodø. Teflonhjernen min fungerer utmerket, men jeg mener at vi hadde en diskusjon for noen år siden om flere 707-versjoner i bruk av NATO. Flymaskinen på bildet (fra 2003 om jeg ikke husker mye feil) har P&W-motorer med mye røyk og mye uling - andre versjoner er utstyrt med CFM-56-motorer.
Skrevet 29. mars 2008 16 år NATO, dvs et spleiselag av Europeiske nasjoner har jo også bestillt C-17A. Norge er med, og skal ha et visst antall flytimer pr. år. Husker i farten ikke antall, men tror base skal være i Czechia eller Ungarn.
Skrevet 31. mars 2008 16 år Lå for ca 2 minutter siden en E-3 Sentry på finale på Sola. Tydlig tegn på at sommeren nermer seg, når NATO begynner med sine T/G runder på Sola!
Skrevet 31. mars 2008 16 år Lå for ca 2 minutter siden en E-3 Sentry på finale på Sola. Og en av 707ene uten radar er innom Rygge i dag.
Skrevet 31. mars 2008 16 år Lå for ca 2 minutter siden en E-3 Sentry på finale på Sola. Og en av 707ene uten radar er innom Rygge i dag. Og 707'ene uten radar kaller man gjerne TCA. The three Boing B707 aircraft were purchased from SABENA and were termed Trainer Cargo Aircraft (TCA). kilde: http://www.e3a.nato.int/html/sq_5.htm
Skrevet 31. mars 2008 16 år ja det er bra fordet jeg fly fra rygge til Gardermoen så til ørland så tok jeg kvelden i banak så fortsatte jeg over atlanteren i dag og avsluttet der flyet var Caprtain sim 707 i nato 50 års farger med radar aå derfor lurte jeg på om Nato opererte i Amerika også. Denne maskina her
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.