Skrevet 29. mars 2008 16 år Jeg har bestilt noen fototekniske varer rett fra fabrikkens egen retailer på eBay, og har så langt følgende tracking-informasjon Date # Location Delivery Status 25-Mar-2008 Hong Kong Item posted and is being processed. 25-Mar-2008 Hong Kong In transit. 26-Mar-2008 Hong Kong Processed for departure. And then what? Har googla masse etter dette nå, men hos alle de andre står det "Shipped" e.l. samme dato som den ble "Processed"... Noen andre med anelse på dette fenomenet? I'd like my package as soon as possible. :grin:
Skrevet 29. mars 2008 16 år Jeg har en bra erfaring med dem. Jeg har bestilt to ganger fra Hong Kong via Ebay, og det tar 4dager fra Hong Kong til Oslo. USPS bruker 10dager fra NY til Oslo.
Skrevet 29. mars 2008 16 år Premium Medlem Hei Jeg har bestilt mye varer fra Hongkong stortsett rc-helikopter og det går som regel 4.dager men på en sending så var det i Oslo på den 2.dagen og da går det kjapt,har ellers aldri opplevd noe tull derfra. Det skal legges til at det ble betalt for express da det tok 2.dager,tror jeg betalte 1100,- i frakt Har du ikke fått et sporingsnummer fra avsender da???
Skrevet 29. mars 2008 16 år Forfatter Jo, se første innlegg Der er det jeg får opp når jeg søker opp sporingsnummeret på Hong Kong Posts nettsider. Posten.no finner den også, men den står som 25.03.08 17.51 INNHENTET 9999 INGEN NY POSTADRESSE
Skrevet 29. mars 2008 16 år Forfatter Når vi snakker om sola (JA!!! jeg innrømmer at jeg trykker REFRESH flere ganger i timen..!) 29-Mar-2008 Hong Kong The item left Hong Kong for its destination on 29-Mar-2008 SÅ mange dager for å "klargjøre" pakken min? AU! Jeg MÅ ikke på død og liv ha det i morgen liksom.. men det er jo utrolig leit at jeg må vente så unødvendig lenge. :whistle:
Skrevet 29. mars 2008 16 år Når vi snakker om sola (JA!!! jeg innrømmer at jeg trykker REFRESH flere ganger i timen..!) 29-Mar-2008 Hong Kong The item left Hong Kong for its destination on 29-Mar-2008 SÅ mange dager for å "klargjøre" pakken min? AU! Jeg MÅ ikke på død og liv ha det i morgen liksom.. men det er jo utrolig leit at jeg må vente så unødvendig lenge. :whistle: Kjenner til det. Venter selv på Iphone fra Usa. Trykker konstant refresh.. og jeg måtte sitte å vente i påsken og, ettersom avsender var på ferie Min pakke forlot JFK i går
Skrevet 29. mars 2008 16 år USPS bruker 10dager fra NY til Oslo. Å? Jeg har kjøpt fotoutstyr i NY og fått det på døra på ca. 6-7 dager. Og det er til Steinkjer, ikke Oslo.
Skrevet 29. mars 2008 16 år Det utgjør stor forskjell om det sendes med postverket (USPS - U.S. Postal Service), eller som ekspressleveranse med f.eks. FedEx, DHL eller UPS, da.
Skrevet 29. mars 2008 16 år Fikk programvare tilsendt fra Australia. Det bruktekortere tid fra Australia til Oslo (2 dager). Enn det posten brukte på å få pakken til postkontoret og hentelapp i postkassen. Det ble forøvrig sendt med det Australske postverket, men jeg hadde mine håp om at det dukket opp i DHL når det kom opp her. Siden jeg står og tømmer flykonteinerene om morgenen, da kunne jeg strengt tatt bare tatt den med en gang den kom inn i landet. :grin: Kjenner meg godt igjen når det gjelder venting på post. Går innpå flere ganger for dagen for å sjekke om det er kommet en oppdatering. Selv om jeg vet omtrent når pakken kommer. :grin: (Kanskje man er heldig, og den kommer en dag før..?)
Skrevet 29. mars 2008 16 år Premium Medlem Ja det er sant, men det koster endel ekstra da, så da er sp.målet hvor raskt må du ha det.
Skrevet 29. mars 2008 16 år Forfatter Jeg betalte en del hundrelapper + noen dollar ekstra for å få den som "registered airmail", som i praksis vil si at man har tracking på pakken, i følge selgeren. Frakten ble dog mye billigere enn jeg først hadde trodd - men dog, den er på minst èn tredjedele av total sum for det utstyret jeg har kjøpt og betalt. Hadde vært helt kanon å hatt det i løpet av en uke, da jeg skal gjøre noe fotografering i gave.. Jo mer lys, jo bedre.. *tromme med fingrene*
Skrevet 16. april 2008 16 år Forfatter Først NÅ kom den til Norge.. ! 15.04.08 20.15 TIL FORTOLLING 0024 OSLO
Skrevet 16. april 2008 16 år Skulle tro den ble rodd fra Kina... Men, opplever ofte at pakker blir liggende LENGE i toll her i Norge, før den i det hele tatt blir registrert. Min iPhone skled imidlertid igjennom uten å motte fortolles
Skrevet 17. april 2008 16 år Ja, det med fortolling er noe jeg ikke helt klarer å forstå helt. Kjøpte noe programvare for til sammen 10000,-. Det kom igjennom tollfritt. Okei, vel og bra det! :grin: Men verdien stod ganske tydelig på fraktbrevet oppå pakken. Noen få cm unna stod det en klistrelapp med "Deklarert tollfri" på. Fikk, noen dager seinere, en pakke som kostet rundt 600 kroner. Den måtte jeg betale toll på, og der hadde de måtte i tilleg grave i pakkseddel-lommene for å finne fakturaen. Er det helt vilkårlig hvilke pakker de går igjennom? Eller ser de på hver enesten en? Men jeg er glad for at det dyreste kom igjennom tollfritt!
Skrevet 17. april 2008 16 år Ja, det er vilkårlig etter hva jeg har forstått. Men, nå er det jo ikke alt som skal tolles heller. Vet ikke om programvare går under denne kategorien, eller om de har gjort en kostbar feil
Skrevet 17. april 2008 16 år Forfatter Programvare skal man betale mva på i alle fall. Se f.eks. Adobe.com sin nettbutikk - der kommer moms i tillegg når man kjøper programvare.
Skrevet 3. mai 2008 16 år Forfatter I DAG kom lampene! De lå og ventet på eller ble fortollet på ikke mindre enn TRE uker. Og gjett hva.. Dette er nesten for dumt.. På pakkeseddelen stod det stemplet "Ikke tollpliktig" - godt å vite, etter tre uker.. Joda. Så fikk jeg montert det hele, og testa litt. Tidligere i dag med lillesøs, og nå nettopp med meg selv. Enjoy the parade!
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.