Skrevet 28. mars 2008 16 år Grattis, Audun Braastad, med din nyinnkjøpte 30D! [color:#999999]EDIT; ok... trodde jeg postet denne i Snackbaren så en eller annen admin får flytte posten om det er ønskelig [/color]
Skrevet 28. mars 2008 16 år Takk for det 30D er noe HELT annet enn min gamle 300D. Har sikkert "brukt opp" 100 eksponeringer i dag fordi det er så sinnsykt digg å høre lukkeren smelle av gårde i 5 bilder per sekund! Lover å slenge inn bilder utøver våren av ting og tang jeg og kameraet mitt kommer over Har du fått ditt enda, Vidar F?
Skrevet 28. mars 2008 16 år Ikke så meget at nyde for mig. Har selv 40D, så jeg ved, hvordan den skal lyde. Men må sige, som du nok også har hørt. Den er meget bedre end 300D/350D.
Skrevet 29. mars 2008 16 år Velkommen i klubben Audun, har selv hatt 30D'en i snart et år. Du kommer ikke til å angre
Skrevet 31. mars 2008 16 år Forfatter Har 40D' date=' jeg... [/quote'] Er det om å gjøre å toppe lista? Så si ifra...
Skrevet 31. mars 2008 16 år Gratulerer med nye kamera folkens Har hatt 30D i litt over ett år og er kjempefornøgd. Blir ikke nytt kamera her før jeg har råd å kjøpe 1D-serien
Skrevet 31. mars 2008 16 år Solgte 350D-en min her om dagen og.. Men kjøpte 20D da like grei den =)... Hadde ikke råa til noe annet ^^.
Skrevet 31. mars 2008 16 år Jeg kjøpte 30D og grep på Japan Photo når huset kosta 3999,- tidligere i vinter. Strålende fornøyd. Har så vidt runda 1500 eksponeringer nå - og flere skal det bli
Skrevet 31. mars 2008 16 år Jeg lurer veldig på: Er grep til 30D virkelig verdt 1400 kr? Er det andre fordeler med den enn at man slipper og holde rart når man skal ta vertikale bilder? Batteriet er jo såppas bra, og jeg har to nye av de, så at man kan ha flere batterier samtidig er ikke grunn nok til meg for å kjøpe grep.
Skrevet 31. mars 2008 16 år Jeg har ikke en stor hånd sammenlignet med andre. Når jeg holder huset uten grep mister jeg en ekstra støtte jeg får når jeg bruker grepet, fordi hånda mi går litt nedover grepet når det er på. Ellers føler jeg at kameraet blir mer balansert og det er mer å gripe i når man skal håndtere det. For meg er grep helt uunnværlig. Jeg bestilte en forbedret versjon av grepet som skal være bedre i vind og vær, spesielt fukt og regn. Om den andre er billigere vet jeg ikke.
Skrevet 31. mars 2008 16 år - Vekt - Stabilitet - Godt grep - "Mer å ta i" - Mer behagelig å holde kamera i portrett - Mer batterikapasitet (som du selv påpeker er det ikke et MUST, men man har da muligheten)
Skrevet 31. mars 2008 16 år Enig med Ola. Spesielt når man bruker tunge telelinser så er det godt å ha noe ekstra og holde i.
Skrevet 31. mars 2008 16 år Men er det ikke bare når man tar vertikale bilder at det blir mer og holde i? Eller gjør grepet at det blir annerledes og holde også når man tar horisontale bilder? For det er vel ikke så vanlig og ta portrett med store, tunge objektiv
Skrevet 31. mars 2008 16 år Gratulerer! Er som Ola og GAB prøver å si, MYE mer komfortablet med batterigrep. Jeg kunne selv tenkt meg det til D40'n min, men det finnes desverre ikke noe originalt. Man får ber å holde i, noe som gir deg bedre følelse av at du holder det, bedre grep, kontroll, stabilitet. Dessuten ser det mye tøffere ut med og da :cool: Har selv vurdert å oppgradere kameraet i den siste tiden. Og da er det et krav for meg at det skal være mulighet for batterigrep med utløser(og evt. kommandohjul)
Skrevet 31. mars 2008 16 år Batterigrep skal nokk jeg også kjøpe meg senere, men det må bli til neste lønning bestillte blitz forje uke så er ganske blakk ^^.
Skrevet 31. mars 2008 16 år Forfatter Uten batterigrep må du ha jentehender for å kunne holde kameraet i hele hånda! -Ellers kommer lillefinger'n utenfor og DET er plastikkfølelse det!
Skrevet 31. mars 2008 16 år Hehe, jeg sjekka faktisk i stad, og lillefingeren kommer utenfor ja. Men det har jeg heller ikke lagt merke til før, så jeg måtte sjekke!
Skrevet 31. mars 2008 16 år Takk for bildene Vidar Ser ut som at man får mer støtte i venstrehånda også?
Skrevet 31. mars 2008 16 år Det kommer vel an på hvordan man legger hånda på optikken. Jeg for min del får ingen ekstra støtte, da jeg har et grep som går rett inn fra sida, og ikke under som på disse bildene. I enkelte tilfeller kan det jo være at jeg har stilt inn en viss brennvidde, og ønsker ikke å komme borti fokus eller zoom, og legger handa mi flat fra grepet og støtter opp objektivet med fingrene - det ville blitt vanskelig med bare kamera uten grep, da det blir så "tett" grep og ville blitt vinglete.
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.