Geir Teigo Skrevet 27. mars 2008 Skrevet 27. mars 2008 Fiska med meg dette spillet på vei hjem fra jobb i går, og det var dekket for en deilig kveld. Dette er det første spillet jeg har testet som leverer FullHD i 1080i/p og kan love at dette synes på en FullHD skjerm. Spillet er så deilig, blankt, glatt, smooth, klart og rent at det kan nesten ikke sies med ord. Litt leit at man ikke får skade på bilen, men det vet vi jo fra før. Er ikke GT's greie det, men det legges så mye vekt på kjøreegenskaper og grafikk at det er tilgitt. Har du fulgt serien, kjenner du deg umiddelbart igjen med kontroller for kjøring. Menyen har litt nytt utseende, og det trengs med alle de nye ONLINE funksjonene. YES!!! GranTurismo online med opptil 16 spillere. Fikk ikke testet den i går p.g.a. at jeg trengte en system update (2.20) og det hadde jeg rett og slett ikke tid til Det var kjøring som sto i fokus i gårkveld og konsentrerte meg om å runde Class C. Mangler to race for å gå videre til B, men de ryker til i ettermiddag. Nytt i dette spillet er at du får straff for å kjøre på gress, "bulke", bremse slik at andre "bulker" i deg, kjøre i autovern o.s.v. Med andre ord må du kjøre behersket for å komme til topps. Denne straffetingen trer ikke i kraft før litt ut i spillet, og det er greit. Trenger litt aklimatiseringstid. Dette er IKKE Burnout!! hehe Gleder meg til å teste onlinemodus i kveld. Siter
Martin Meyer Skrevet 27. mars 2008 Skrevet 27. mars 2008 Har også skaffet meg det. Å gud for en grafikk. Er ikke bare en gang jeg har kjørt av banen pga at jeg ble satt ut av grafikken. Kjøreegenskapene er kraftig forbedret siden GT4. Spesielt i dekk simulerings området (ett område som var håpløst dårlig i GT4). Så kommer vi til det som er etter min mening den største forbedringen fra tidligere GT spill. Man kan endelig skru av ABSen på bilene. Har ventet på dette i mange år. Var så jævlig lei den über ABSen som var på GT4 der man kunne begynne å bremse etter turn in uten at det hadde noe å si for kjøreegenskapene. Skal komme tilbake med en grundigere rapport senere. Siter
Geir Teigo Skrevet 27. mars 2008 Forfatter Skrevet 27. mars 2008 Er ikke bare en gang jeg har kjørt av banen pga at jeg ble satt ut av grafikken. Kona ville også prøve, så jeg kjøpte en liten Suzuki Caputchino til henne :grin: Fikk god til å se meg rundt mens hun kjørte ( i hytt og gevær) og områdene rundt banene ser vanvittig bra ut ja. tror de har gjort det på en lur måte med gjærder og trær for å slippe å bruke kraft på terreng generering, men det er krystallklare detaljer på alt du ser. Siter
Daniel Eik Bruserud Skrevet 27. mars 2008 Skrevet 27. mars 2008 leste på gamer.no at GT5 kommer etter nyttår, og kanskje de skulle lage muligheter for å skade bilene :grin: Siter
Gjest Jon Ola Gisnås Skrevet 27. mars 2008 Skrevet 27. mars 2008 Er selv GT hekta, så dette får jeg se til å skaffe meg. Blir en fin kveld dette Siter
Fredrik Edvardsen Skrevet 27. mars 2008 Skrevet 27. mars 2008 Noen som vet om det har kommet på PSN i dag? Tror ikke jeg gidder å kjøpe Blu-ray-versjonen, men om det er en kurrant pris på PSN-versjonen så kan det nok tenkes at det blir et kjøp, selv om jeg ikke er noen stor fan av bilspill... Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 27. mars 2008 Skrevet 27. mars 2008 Forza2-fyr som jeg er, må jeg si grafikken er storslått i begge spill, men GT5 tar av Har kun sett det på screenshots, men du verden! Det går virkelig fremover!! Ang skader på bilene har jeg lest det er en lisens-greie. Utviklere/distributøren får nemlig ikke lisens av bilprodusentene til å simulere skader. Ikke spør meg hvordan Microsoft greide å få til den avtalen.. Men skader er ESSENSIELT spør du meg. Siter
Tom Arild Hansen Skrevet 28. mars 2008 Skrevet 28. mars 2008 Har også siklet på dette spillet. Har 4ern med G25 og greier. Men GT5 er vel bare til PS3 det? Fanken også... har jo ikke råd til det :cry: Siter
Fredrik Edvardsen Skrevet 28. mars 2008 Skrevet 28. mars 2008 Men GT5 er vel bare til PS3 det? Indeed, på høy tid å oppgradere til neste generasjon nå Siter
Geir Teigo Skrevet 28. mars 2008 Forfatter Skrevet 28. mars 2008 Fikk tatt et par løp i onlinemodus i går kveld, og kan informere om at dette var en sømløs opplevelse. Må få tatt alle race i lisens A, så unlocker jeg alle banene i denne versjonen for bruk online. I.o.m. at jeg bare hadde gjort ferdig lisens A og B, var det så som så med valg av baner i onlinemodus. Gav definitivt mersmak. Siter
Daniel Eik Bruserud Skrevet 28. mars 2008 Skrevet 28. mars 2008 Skademodell i Gran Turismo? :grin: Siter
Fredrik Edvardsen Skrevet 29. mars 2008 Skrevet 29. mars 2008 Kjøpte det fra PSN i stad, har bare fått spilt rundt en times tid, med det er moro...som sagt tidligere spiller jeg veldig sjelden bilspill, men jeg tror nok jeg kommer til å bruke litt tid på GT5P. Siter
Martin Meyer Skrevet 29. mars 2008 Skrevet 29. mars 2008 Er så mektig imponert over dette spillet. Så å si alt det jeg ikke likte ved GT4 er forbedret. Som nevnt tidligere er det nå mulighet for å slå av det ABS skvipet. Enda en stor nyhet er at handbrekket faktisk fungerer. Brekket i GT4 lagde bare lyd. Dekksimuleringen er blitt mye bedre(en kan faktisk få sleng med R3 dekk), men synes fortsatt de har litt mye grep. Før hadde dekkene alt for mye grep sidelengs i forhold til hva du hadde fremover. Pga. klarte du ikke å få noe fart i en sladd. Forhjulstrekkere (FF) var i GT4 en spøk, der oppførte de seg helt motsatt av det de gjør i virkeligheten. Kan nevne et eksempel: Hvis du ga gass i en sving slik at du fikk hjulspinn så overstyrte bilen. Brukte man venstrefoten på bremsa i en sving så understyrte den. I GT5P er dette heldigvis rettet på. Bakhjulstrekke (FR, RR, RR) var vel de som oppførte mest likt virkeligheten i GT4, men de var langt ifra feilfrie. Noen ganger prøvd å ta en donut i GT4. Klin umulig, blir bare en snodig sirkel. Hjulspinn har absolutt ingen ting å si bilens retningsstabilitet. I en ekte bil må du som oftest styre litt for at bilen skal gå rett frem, spesielt hvis det er ujevnt underlag. I GT4 trengte man ikke engang å røre rattet selv om man kjørte over et humpete underlag. Det var i tilegg vanskelig å få bilen til å overstyre. Til og med på biler som er beryktet for overstyring var det vanskelig. Bilen var i tillegg vanskelig å kontrollere i en sladd. GT5p er sinnsykt mye bedre. Et par lysår unna ifølge meg. Siter
Geir Teigo Skrevet 30. mars 2008 Forfatter Skrevet 30. mars 2008 Fikk ikke sett TV forrige uke... Siter
Fredrik Edvardsen Skrevet 31. mars 2008 Skrevet 31. mars 2008 Merker at jeg begynner å savne en kurrant skademodell nå...det var ok at den ikke var der til å begynne med, men nå håper jeg virkelig de får det inn før de gir ut det ferdige spillet. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.