Nicklas Winger Skrevet 23. mars 2008 Skrevet 23. mars 2008 Hvordan får jeg til det popup-vinduet som kommer opp når man klikker på de forskjellige bildene på denne siden? Lurte på om dette er noe som gjøres i flash, eller kan scriptes med Javascript eller lignende? Siter
Fredrik Edvardsen Skrevet 23. mars 2008 Skrevet 23. mars 2008 Jepp, det er gjort med Javascript. Siter
Nicklas Winger Skrevet 23. mars 2008 Forfatter Skrevet 23. mars 2008 Tenkte meg egentlig det Men, håper det er noen som vet hvor jeg kan finne denne. Liker den utrolig godt. Evt. noe lignende. Siter
Fredrik Edvardsen Skrevet 23. mars 2008 Skrevet 23. mars 2008 Jeg lagde en lignende sak til et skoleprosjekt i fjor, her ser du hvordan det funker, og der ligger kildefilene, bare å bruke det om du har lyst. Nå skal det sies at jeg ikke har skrevet dette scriptet fra bunnen av, men det er tatt fra et freeware-script, så dont worry. Siter
Nicklas Winger Skrevet 23. mars 2008 Forfatter Skrevet 23. mars 2008 Kan det stemme at du har brukt Lightbox? Kom nemlig nettopp over den siden. Lurer forresten på (dersom du husker det) hvilken fil man skal endre dersom man vil endre tekst o.l. i bildegalleriet? Siter
Fredrik Edvardsen Skrevet 23. mars 2008 Skrevet 23. mars 2008 Det husker jeg ikke sånn i farta, men gi meg et par minutter så skal jeg sjekke det. Edit: Alle tekst som "close" osv er bilder, så det eneste du trenger å gjøre er å forandre gifene som scriptet laster, men funksjonen vil jo da være den samme, siden ingenting i koden har blitt forandret. Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 24. mars 2008 Skrevet 24. mars 2008 Har du sjekka kildefilen hos Pete Carr-sida? Det første som slo meg var følgende Og Merk CLASS og REL ! Det finnes sikkert flere "motorer", men en av de mest brukte og kjente er MooTools. http://mootools.net/ Siter
Rolf Arne Beck Skrevet 25. mars 2008 Skrevet 25. mars 2008 Hvor er det du skal legge til denne funksjonen? Hvis det er en egen hjemmeside og hvis du bruker en av de mer populære CMSene så er det en stor sannsynlighet at noen allerede har lagt ut et script som fungerer for deg. Hvis du har bygget noe fra bunnen av, så blir det litt mer arbeid. Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 25. mars 2008 Skrevet 25. mars 2008 Ikke nødvendigvis. Har man den kildekoden og js-filene, er saken rimelig grei. Joda, litt jobbing med linkinga - men so what - mye jobbing uansett hva man vil gjøre. Siter
Rolf Arne Beck Skrevet 25. mars 2008 Skrevet 25. mars 2008 Det kan ikke akkuratt bli noe særlig enklere enn det man kan gjøre med en CMS for å legge til et slik skript. Laster opp filene og aktiverer de i kontrollpanelet og som regel trenger du ikke å se på en eneste kode. Faktisk en del CMSer har allerede skripet i databasen sin slik at du kan få CMSen til å laste ned og aktivere filene bare ved et museklikk. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.