Mads Hjemmen Skrevet 20. mars 2008 Skrevet 20. mars 2008 Hei. I disse dager prøver jeg ut demo til disse to spillene. Liker begge, men er usikker på valg...Hva mener dere? Hvilken anbefaler dere? Skal spille online Siter
Nicklas Winger Skrevet 20. mars 2008 Skrevet 20. mars 2008 Uten tvil Call of duty 4! Fantastisk online del, som du aldri blir lei av! Nå skal de slippe nye maps også etterhvert. Dette overgår battlefield ganske greit etter min mening! Siter
Tommy Bernes Skrevet 20. mars 2008 Skrevet 20. mars 2008 Eg ville nok også gått for COD4, på grunn av bedre online del Siter
Johan Holmseth Skrevet 20. mars 2008 Skrevet 20. mars 2008 COD4 helt klart men nå kommer det jo snart en ny versjon av BF? Siter
Gert Andreas Barring Skrevet 20. mars 2008 Skrevet 20. mars 2008 Jo, men skulle ikke den bare være til PS3? (Kan hende jeg tar feil..) Siter
K L Skrevet 20. mars 2008 Skrevet 20. mars 2008 Hei jeg har egen klan på Cod4, må bare si at dette spilet er noe av det bedre jeg har sett noen gang, løp og kjøp Siter
Mads Hjemmen Skrevet 20. mars 2008 Forfatter Skrevet 20. mars 2008 Sorry, PC er greia her,..glemte å si det Siter
KJ Skrevet 20. mars 2008 Skrevet 20. mars 2008 Hva er det dere kaller der online. Kanskje jeg har møtt en av dere. Siter
Mads Hjemmen Skrevet 20. mars 2008 Forfatter Skrevet 20. mars 2008 Har en account som er mads_104, men bare demo Siter
Frode Sveinungsen Skrevet 20. mars 2008 Skrevet 20. mars 2008 Jeg har også COD4, men har bare såvidt prøvd det online, for jeg bare dør hele tiden:D Jeg ELSKER å snipe, men det lille jeg har prøvd online der, har bare vært assult maps, som rett og slett ikke egner seg for sniping. Finnes det noen maps hvor sniping passer perfekt inn. Da mener jeg å bare sette meg ned et sted, og plukke folk ned på laaang avstand? Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 20. mars 2008 Skrevet 20. mars 2008 Dere begrunner ikke HVORFOR dere velger Call of Duty 4 over Battlefield 2, gutter... Call of Duty 4 + MYE bedre realisme + MYE bedre grafikk + RÅBRA SINGLEPLAYER!!! + Tactical Realism mods begynner å komme nå + Mange bra servere + "Hardcore"-mode - ingen HUD for å vise helse, ammo, kart, etc + Noen steinbra brett - Enkelte brett er så helt hinsides idiotiske i f.eks. Headquarters (king of the hill) - Ingen bots i multiplayer med få spillere (f.eks. på små lan) Battlefield 2 + Kan fly helikopter og fly!! + Kan kjøre bil, tanks og luftværnskjøretøy + Bra og varierte brett + Kapasitet til MANGE på serverene + BOTS - helt genialt til små lan! + Fallskjerm - Halvgod grafikk - Må tømme halve magasinet på fleisen på noen før de blir hardt skadet eller dør ** Vet det finnes mods for dette - men det skulle da vært unødvendig! - Èn spillmodus, om man ikke installerer mods - De største og populære mods'ene er ikke så stabile og kan helt uten forvarsel gi låst maskin, crash to desktop eller lignende - Lite action med mindre du flyr eller kjører helikopter/fly/bil - Kan ikke gå inn i hus og gjemme seg Jeg forhåndsbestilte CoD4 og har ikke angret en nanopixel på det. Singleplayeren var helt sinnsyk - beste og mest interessante jeg har spilt noen gang. Grafikken er det heller ingenting å si på. "Og dette er gjort med DX09!?!?" tenker jeg bare.. Multiplayeren hvor man kan unlocke nye våpen, ekstrautstyr til våpen mm. er helt GENIALT! Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 20. mars 2008 Skrevet 20. mars 2008 Finnes det noen maps hvor sniping passer perfekt inn. Da mener jeg å bare sette meg ned et sted' date=' og plukke folk ned på laaang avstand? [/quote'] Med "Pipeline" gjør det det. Men det er jo så opplagt hvor du ligger, at du blir nok plukka ut veldig fort På "Overgrown" og "Strike" (om jeg husker riktig.. Eller kanskje det var "Crossroad" om det er en som heter det?) går det fint an å snipe også. Men ALLE vet hvor sniperne befinner seg uansett - så det er mer risikofylt enn å være assault soldat omtrent. Siter
Nicklas Winger Skrevet 20. mars 2008 Skrevet 20. mars 2008 Når det gjelder sniping i CoD4, så har du jo den berømte ghilliesuiten. Noe som gjør at du ikke trenger å legge deg på laaaang avstand, men kan sette deg ned i nærmeste busk eller noe sånt, uten å bli sett Hvis du i tillegg bruker perks som UAV Jammer, så har du liten sjangs for å bli oppdaget Overgrown, som tidligere nevnt, er en slager her Siter
Fredrik Edvardsen Skrevet 20. mars 2008 Skrevet 20. mars 2008 Jo' date=' men skulle ikke den bare være til PS3? (Kan hende jeg tar feil..) [/quote']Battlefield Bad Company kommer til PS3 og Xbox360. Pcen som spillplattform er dessverre i ferd med å dø...så vil man spille spill i fremtiden (annet enn MMO-er) så må man nesten belage seg på å kjøpe seg en konsoll. Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 20. mars 2008 Skrevet 20. mars 2008 Det er skammelig synd dersom dette stemmer.. For å sitte med to stikker og et svært begrenset antall knapper er ikke annet enn en pine. Jeg HATER å spille ting som GTA og førstepersonsskytespill med sånne kontrollere. Siter
Gert Andreas Barring Skrevet 20. mars 2008 Skrevet 20. mars 2008 Kunne ikke vært mer enig! Mus er det beste å spille med! Jeg mener data er det beste å spille på.. Siter
K L Skrevet 20. mars 2008 Skrevet 20. mars 2008 Men gutter da, man får jo mus og tastatur til PS3, men ja enig pc er best Siter
Fredrik Edvardsen Skrevet 20. mars 2008 Skrevet 20. mars 2008 Er enig i at FPS-spill absolutt gjør seg best på pc, men det ser ut til å være veien det går...flere og flere utviklere sier at de enten kommer til å nedprioritere pcen eller kutte den helt ut. En av hovedgrunnene til at dette skjer er selvfølgelig den utstrakte piratkopieringen på pc, men en annen viktig grunn er at forskjellen på gode og halv-gode pcer bare blir større og større, hvilket gjør det vanskelig å utvikle spill som skal fungere fint på de fleste pcer...mens man på konsoll vet hva man har å jobbe med, og spillet vil fungere optimalt for alle som spiller det. Cliffy B (mannen bak Gears of War) uttalte for en stund siden at han hadde gitt opp pc-markedet, da det i hovedsak er spill som "the Sims" og "World of Warcraft" som selger bra på pc, like etter ham kom Peter Molyneux (som står bak blant annet Black & White-serien og Fable-spillene), og den siste nå er vel Tim Sweeney (mannen bak Unreal-serien) som sa at pcer er gode til alt, bortsett fra spill...følgelig blir den nye Unreal-grafikkmotoren utviklet (for første gang) utelukkende med tanke på konsoller. Tidligere spilte jeg utelukkende pc-spill selv, men jeg likte ikke utviklingen pc-spillmarkedet tok og kjøpte meg en PS3 for ca et år siden, og nå kan jeg egentlig ikke si at jeg savner å spille spill på pc lenger...jeg savner absolutt ikke den "fantastiske" følelsen det er å komme hjem med et nytt spill for så å finne ut det går dårlig overens med skjermkortet mitt for så å måtte vente et par uker på en patch Og jeg savner heller ikke å sitte å tweake ting frem og tilbake i timesvis for at det skal kjøre greit... Pcen vil nok overleve en stund til på MMO-er og nisjespill som FS, men alt annet ser det ut til at forsvinner til konsollmarkedet...er man heldig får man kanskje en halvdårlig pc-port når salget på konsoll har roet seg... Og ja, forresten, som Kenneth sier, så kan man bruke mus og tastatur på PS3 Siter
Nicklas Winger Skrevet 20. mars 2008 Skrevet 20. mars 2008 Men gutter da' date=' man får jo mus og tastatur til PS3, men ja enig pc er best [/quote'] CoD4 støtter faktisk ikke mus og tastatur på PS3. Merkelig nok. Siter
Fredrik Edvardsen Skrevet 20. mars 2008 Skrevet 20. mars 2008 Men det spørs hvor interesserte Infinity Ward er i å gi ut enda et CoD-spill til pc Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 20. mars 2008 Skrevet 20. mars 2008 Om nå det nå skulle bli sånn at jeg skal måtte spille FPS på konsoll, MÅ jeg ha tastatur og mus, ellers får de ikke meg som kunde. Men til sammenligning - jeg sitter ennå å spiller ti år gamle Settlers 3!! Og det gjør jeg så ofte jeg kan i LAN sammen med en kamerat som også elsker det spillet. Call of Duty 4 er kommet for å bli. SÅ bra er det Siter
AMO Skrevet 20. mars 2008 Skrevet 20. mars 2008 Jeg tror situasjonen er den at det er veldig mange PC-spillere som ikke har gitt konsollkontrollerne en sjanse i FPS-spill. For min og kompisers del fungerer det helt strålende. Det å måtte bruke de to stikkene på en PS3-kontroller gjør at du etterhvert blir skamgod til å bruke de, samtidig som du får det inn i ryggmargen. Den lille bevegelsen som skal til for å skyte 10 cm til siden på noen hundre meters avstand er ikke noe problem, men det er en tilvenningssak. Jeg har spilt BF2 i årevis på PC, men kjøpte meg PS3 og Call of Duty 4 i januar. Det var vanskelig i starten, det å måtte være så fintfølende på kontrollene for å skyte der du faktisk vil skyte. Men når du spiller mer og mer, så sitter det etter hvert og du blir bare bedre og bedre. Jeg vil anbefale enhver PC-spiller til å gi konsollene en sjanse. Som Fredrik sier, jeg savner ikke å spille PC-spill lenger, jeg har omtrent kuttet det helt ut. Jeg savner ikke å oppleve det at jeg må oppgradere maskinen konstant for å kjøre de nyeste spillene, å måtte tweake i det uendelige for å få det som jeg ønsker. Det er en stor fordel med konsollspillene, du får de skreddersydd for konsollen din, og det gjør at jeg alltid har foretrukket konsoll Angående topic: Som Ola Haldor nevner, så er det det at du kan føre kjøretøyer som gjør at Battlefield 2 er veldig bra. Men etter min mening er Call of Duty 4 bedre i sin spillestil. Men jeg vil anbefale begge to uansett, rett og slett fordi det er to forskjellige måter å spille krigsspill på. Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 20. mars 2008 Skrevet 20. mars 2008 Det er kanskje noe i det du sier her ang. "en tilvenningssak". Jeg har selv hatt XBOX, og har nå en XBOX360.. Har vært med å spille Halo og andre FPS på konsoll - men det gir jeg helt opp som sagt. Èn ting er måen man kontrollerer POV på, men annen ting er at jeg ønsker å ha mulighet til å snu meg FORT rundt (dra musa fort..) og hårfint justere hvor jeg sikter - i enkelte tilfeller hårfint OG fort, om du skjønner? Kontrollere til konsoll er som regel trykksensitiv, "jo mer du trykker, jo raskere går det" - og det er neimen ikke lett å bli vant til - i alle fall for min del. Det er vel som med enkelte som aldri lærer seg å bruke mobiltelefon, eller som for mamma som knapt kan ta i en PC før hun må spørre om hvordan hun går inn på en nettside eller noe annet. Kontrollere for konsoll faller IKKE i smak hos meg på sånne ting. Bilkjøring og flyging går fint, men ikke sikte og skyte. Siter
AMO Skrevet 20. mars 2008 Skrevet 20. mars 2008 Det med å snu seg fort er en ulempe jeg er helt enig i at man har på konsoll som man ikke blir kvitt, og det er irriterende hver eneste gang! Så den ser jeg veldig godt Siter
Nicklas Winger Skrevet 20. mars 2008 Skrevet 20. mars 2008 Det blir ikke infinityward som gir ut neste CoD faktisk.. Siter
Rolf Arne Beck Skrevet 20. mars 2008 Skrevet 20. mars 2008 Man kan venne seg til konsollkontroller så mye man ønsker, men det kommer aldri til å bli like treffsikkert som en mus. Marginene for å treffe med mus er rett og slett mye bedre ettersom det skal så lite til for å bomme med de små konsollkontrollene. Den eneste løsningen er å skape en fullverdig mus til konsoller eller finne opp noe som er bedre enn mus. En ting PC fortsatt har til fordel over konsoller er tilgangen til mods. Det er sjeldent spill kommer med akkuratt det gameplayet jeg liker og ofte har utviklerne gjort spill for enkle og banale slik at flest mulig mennesker skal greie å spille det, men det går da på bekostning av underholdningen for resten av oss. Og det er her mods kommer inn og redder dagen. Battlefield seien er et god eksempel på dette. Jeg har spilt de orginale utgavene av Battlefield helt til det ble sluppet en fullverdig mod og deretter har jeg ikke rørt de orginale spillet. Mods forlenger levetiden til et spill dramatisk. Siter
KJ Skrevet 21. mars 2008 Skrevet 21. mars 2008 Skulle vi møtes online en gang så kaller jeg meg [DtK]Valiant. Er ofte på en Engelsk server som heter Screaming Eagles. Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 21. mars 2008 Skrevet 21. mars 2008 Jeg er TigerOla online på CoD4. Spiller som regel på HPH eller cr0x. Evt. spiller jeg på 29th infantry division (www.29thid.net) dersom det er folk på der. Den sistnevnte er en tactical realism server - ingen ekstra mods, så man glir rett inn i å joine. Men de har en del gode regler, så når alle føyer seg etter dem blir det et godt og realistisk gameplay. (: Siter
Jonas Mindt-Soot Skrevet 21. mars 2008 Skrevet 21. mars 2008 Er det noen som har opplevd at spillet lagger noe sykt i multiplayer delen? Kjører alt på fullt i singleplayer delen, men i multiplayer så lagger det hele tiden. Til og med når jeg skal bevege musen ute i menyen. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.