Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Sitter i skrivende stund på hotellrommet i Orlando. Vil hilse til alle her inne og ønske dere en god påske.

Skal i løpet av perioden jeg er her med familien bl.a annet besøke Kennedy Space Center, Epcot-senteret mm. Jeg og pappa har også tenkt oss bort på Orlando International Airport for å se på flya. Eller kanskje Daytona Beach :/

Hvor mange nordmenn går nå på PEA? Vet ikke om jeg og pappa skal dra til MCO eller DAB. Hadde vært ganske morsomt og dra til DAB og støte på noen nordmenn ;)

Skrevet

Jeg var selv i Florida for ca. 10 år siden, var da innom Kennedy Spcace Centre, Epcot og Daytona beach. Var også innom en racerbane på Daytona (Husker ikke i farten hva den het)

Kunne gjerne tenke meg å ta en ny tur dit en gang, må bare samle opp litt cash først. Er vel gunstig nå som dollarkursen er lav, hvordan er foresten prisnivået der borte?

Sleng ut noen bilder da, så får jeg se hva som har forandret seg siden sist.

God ferie :)

Skrevet

Ikke glem Sea World, det er veldig bra med mange show, spesielt spekkhoggershowet (vær tidlig før forestillingene for å få gode plasser).

KSC er stort, og du kan lett bruke 2 hele dager der, en dag med bussturen inn på området og en rundt på "hovedområdet" for besøkende

Skrevet

Når du først nevner Sea World så er det for meg umulig og ikke nevne "Kraken". Den råeste berg og dalbanen i Orlando (og det sier litt) etter min mening.

"Journey to Atlantis" er også en heftig tømmerrenne!

Ellers er jo Universal Studios og Islands of Adventure heftige fornøyelsesparker.

Skrevet
  • Forfatter

Var i Sea World idag. Så på spekkhoggershowet og delfin & hvalshowet :cool: Ellers så trasket vi mye rundt. Kraken ble for heftig for meg, så den tok jeg ikke, men broren min og pappa tok den. Var en feil med en av vognene, bøylene satt fast. Var en enkelt og grei fjerning av vognen; skinneseksjonen med vognen på ble senket og flyttet til siden, og en ny skinneseksjon kom opp.

Hotellet vi bor på heter Quality Inn, og ligger på 9000 International Drive, og er nabo til en firma som arrangerer helikopterturer. Stod på parkeringen på hotellet istad og tok et bilde av helikopteret som stod på helipad'en :cool: Bilde kommer litt seinere idag.

Er noen diskusjoner om vi skal på Aquatica eller på Wet 'n Wild i morra :/

Har kjøpt spesielle biletter slik at vi kan komme inn i mange parker i Orlando så mange ganger vi vil i 14 dager. Prisen tørr jeg ikke å nevne :eek:

Skrevet
  • Forfatter

Virker som om det er mange nordmenn på ferie her nå. Spiste middag på Redrock idag, og fikk vite av kelneren at han hadde servert 5-6 bord med nordmenn i går. Vil anbefale og spise der hvis noen er i Orlando, kjempegod kylling!

God påske til deg også! :)

Skrevet

Skal helt sikkert ut en tur til Orlando! Skal ihvertfall til Daytona, har en kamerat som går på skolen der, så får hilse litt på han! Tenker jeg skal spotte litt på Tampa intl. Det er så greit når man kan stå på taket til parkeringshuset og omtrent se alt av avganger og landinger!

Sliter litt med døgnrytmen. Ankom først idag fordi vi ble 3 dager forsinket i Amsterdam.. :crazy:

Skrevet

Var i Orlando selv i Januar i fjor og var meget artigt. Var innom de forskjellige Disney parkene, Universal, og oppe ved Daytona. Men må bare si en ting! Det så rett og slett dødt ut der når vi var der. Vi kjørte litt rundt og det så ut som om alt var forlatt hehe. Men fikk høre at det var fordi det ikke var noe som skjedde der når vi var der. Var visst kun i sessongen at det var noe liv der.

Var også en dag på Kennedy Space Center, men var aldri innom noen av flyplassene i Orlando, utenom når da vi kom dit og dro fra Orlando selvfølgelig. Jeg og faren min skulle egentlig ta oss en tur til Kissimee flyplassen, men fant den aldri (Klate å kjøre feil).

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …