Gå til innhold

Revolusjonerende GTA på trappene!

Anbefalte innlegg

Skrevet

I månedsskiftet april/mai kommer Rockstar Games' nyeste versjon av GTA ut i butikkene, GTAIV. Spillet er større enn noen gang før, mulighetene er større enn noen gang før, og det er ingen tvil om at dette kanskje er årets store begivenhet innen spillverdenen!

Nytt denne gangen er onlinemulighet som standard i spillet.

Mange undrer seg over hvordan denne onlinebiten blir, og jeg fikk svaret på mail i dag morges hvor Sam Houser forteller litt om onlinemuligheten. PSX Extreme gir oss et lite referat fra intervjuet, og jeg siterer onlinebiten:

When talking about how online gameplay can unfold' date=' Houser talks about two gamers meeting up in Liberty City, driving around in a car together, listening to music, talking (we assume via headsets), and so forth. The prospect of this is actually extremely exciting, as we can just imagine a duo, or trio of gamers linking up together, robbing some banks, maybe terrorizing a rivaling gang faction, and so forth. Ideally, the scope of the online world should be what you make of it. [/quote']

Jeg har ikke ord! Jeg, som er innbitt og fullstendig fan av co-opmuligheter i et spill enten over nett eller i samme rom, får tårer i øynene av dette her! Mulighetene er jo enorme, og endelig "will my dreams come true."

Forhåndsbestilt er spillet også!

Noen flere som gleder seg til våren? :grin:

Skrevet

Nekter å tro GTA vil være så systemkrevende som Crysis, og det går faktisk overraskende fint på maskina mi. Uansett blir det MULIGENS en oppgradering innen oktober - tror du ikke? ;) Ny CPU er ikke å forakte. Om det blir billigere nå, må jeg jo bare svi mens jærnet er varmt.

COME ON, YOU PC-VERSION!

Skrevet

Nytt denne gangen er onlinemulighet som standard i spillet.

Mange undrer seg over hvordan denne onlinebiten blir

Jeg har ikke ord! Jeg' date=' som er innbitt og fullstendig fan av co-opmuligheter i et spill enten over nett eller i samme rom, får tårer i øynene av dette her![/quote']

Hvis du er et slikt fan av multiplayer, og har GTA SA på PC så vil jeg virkelig annbefale å se her: SA-MP og når du eventuelt har lastet ned så ta en kikk her: Chillpoint

Den første linker til et program som gjør SA til et mp-spill, alt som trengs er SA på PC. Den andre linken er hjemmesiden til en SA-MP server, kalt Chillpoint (tror den faktisk er svensk). Er innom ofte, det er ikke en såkalt dm-server (ikke lov å angripe andre spillere uten en grunn, les mer på Chillpoint.nl) og det er omtrent alltid en admin på, så er det noen som bedriver rulebreaking er det bare å gå i chat og rapportere med "/report ". Det er ikke pålagt å være medlem, men vil annbefale å registrere seg (både på siden deres og in-game, særlig in-game, for det gjør at din karakter, din pengesum og hvilke våpen du har lagres til neste gang du logger på), og å lese, om ikke skikkelig, så i allefall kjapt over hovedreglene deres så du ikke risikerer å bli kastet ut allerede første gang du er på. Kan til slutt legge til at ja; du kan være hvilken som helst av karakterene fra SA pluss alle de som bare går rundt på gata, samt politi, militær, sykebilsjåfør osv, og gjøre det den typen person ville ha gjort offline (pushe, hore, arrestere, drepe de virkelige statsfiende med militær kraft, heale andre som som medic, osv osv) Lykke til :)

Skrevet

Ser ikke bort ifra at jeg også skal kjøpe meg dette spillet.

Men, spillet kommer ut 30. April (?)

Hva blir prioritert da, Aleksander? Russetid eller GTA? :grin:

Skrevet

ikke no problem, man må da informere om slike ting, og jeg annbefaler Chillpoint på det aller sterkeste, men jeg får vel også sjekke ut den Ståle her nevnte. Det som er med Chillpoint er at det er så mange regler, som gjør at når du følger dem så blir det vanvittig morsomt å holde på, man kan nesten kalle serveren SA's svar på VATSIM :grin:

Skrevet

Du må registrere deg på

cp.ls-rp.com

Skrive karakterhistorie.

Få den godkjent

Logge inn.

Anbefales å se på forum.ls-rp.com for regler og alt sånt.

Tro meg. Du blir fristet.

Det med karakterhistorie utelukker useriøse spillere

Etter hva jeg ser på "score" på Chillpoint så kan folk metagame seg fram til informasjon om hvor mye penger du har ( ? ) og det er jo litt trist, for det kan fort føre til mye DM.

På LS-RP er det level som går opp etter hvor mange timer man har spilt.

DM = Deathmatching, drepe folk uten grunn

Metagaming = Bruke informasjon du har funnet ut uten å bruke karakteren din ingame, til ingame virksomhet.

Skrevet

Ser virkelig frem til GTAIV for PC ja, er nesten så ventetiden

ikke kan bli kort nok - men den som venter på noe godt.. osv..

Har hørt mye lovende om den nye versjoen, og de få teaserene

som er sluppet ut - gjør ikke forventingene mindre! Aj aj

som jeg gleder meg!

Skrevet
Ser virkelig frem til GTAIV for PC ja' date=' er nesten så ventetiden

ikke kan bli kort nok - men den som venter på noe godt.. osv..[/quote']

Er det ikke da smartere å bare kjøpe det på konsoll? Skal du vente på en pc-versjon kan det hende du må vente lenge...en pc-versjon er trossalt ikke annonsert enda engang, og jeg vil tro at MS som har betalt i dyre dommer for å få eksklusivt materiale til Xbox360 ønsker å holde det som en konsoll-titel så lenge som mulig, for let's face it, så fort det kommer en pc-versjon vil gud og hvermann og bestemora hans piratkopiere det, og da er det naturlig nok ikke like fristende å kjøpe det på Xbox selv om man kan få noe eksklusivt materiale.

Skrevet

Nei konsoll klarer jeg meg godt uten, har aldri hatt det -

og kommer aldri til å ha det heller. Jeg smører meg mer

enn gjerne med tålmodighet, har prøvd div. GTA-versjoner

hos andre på konsoll - og synes det er ti ganger bedre

på PC. I tillegg når man har gjennomført GTA x antall

ganger på PC, er det jo i tillegg morsomt å begynne med

litt modding (bytte ut alle bilder med "real cars" osv..)

At PC-versjonen ikke har blitt annonsert tar jeg med

knusende ro, slik har det vært hver eneste gang -

med de seneste GTA-versjonene. Men at også denne kommer

til PC, ja det er jeg 110% sikker på.

Skrevet
Ser ikke bort ifra at jeg også skal kjøpe meg dette spillet.

Men' date=' spillet kommer ut 30. April (?)

Hva blir prioritert da, Aleksander? Russetid eller GTA? :grin: [/quote']

Det var det da... :crazy:

Men det er jo tross alt GTA vi snakker om! Jeg må nok avse et par dagers russetid for å kose meg med selveste rosinen i pølsa innen spillverdenen ;)

Og jeg er sikkert ikke den eneste!

Men er datoen 30.april bekreftet?

Vi som har forhåndsbestilt spillet fra f.eks. CDON.com, får vi det på slippdagen eller litt senere? Er det å være for optimistisk å håpe på å få det et par dager fr release?

Skrevet

Cdon ville jeg vært litt skeptisk til når det gjelder forhåndsbestilling, om jeg ikke husker helt feil ligger lageret deres i Sverige, så selv om de sender dagen før release så tar det litt tid før spillet ligger i postkassa. Absoluttspill som Ola Haldor nevner vil jeg anbefale på det varmeste, de er alltid utrolig raske og billige. De gangene jeg har forhåndsbestilt der har jeg fått spillet senest dagen før release. Bestilte forøvrig "No More Heores" (til Wii) fra Absoluttspill i går, og det lå i postkassa i dag :)

Skrevet

Forøvrig folkens, dere som spiller på LS RP, hvilken story har dere? Hva jobber dere med?

Jeg driver å skriver en story nå om at jeg er tyske Michael Strata som har vokst opp på sjøen sammen med min far som drev hore/crack-hus på skipet, og kalte det "the floating red district of the seven seas", og har dermed fått en veldig skeiv start med å forstå hva som er riktig og galt. Etterhvert som jeg utbroderer historien om karakteren min hanver jeg i Los Santos - og håper jeg kan bli tatt inn på første forsøk... :whistle:

Skrevet

Jeg har hatt 3 karakterer.

En som var en gate-gangster

En som var med i den Italienske organisasjonen Falconi (Som er scriptet)

Og han jeg er nå har studert jus, og ingame nå er jeg med på politiakademiet.

Om du kunne sendt meg MSN adressa di Ola, så kunne vi kanskje hooka up ingame ?

Skrevet

Her er en herlig spillbeskrivelse av spillet:

Hva betyr den amerikanske drømmen idag? For Niko Bellic, som akkurat har gått av båten fra Europa, er det håpet om å unnslippe fortiden. For han fetter Roman er det visjonen om at de smmen kan finne rikdom i Liberty City - inngangen til mulighetenes land.

Etterhvert som de opparbeider seg gjeld og blir dratt inn i en kriminell underverden av en rekke tyver, sosiopater etc, oppdager de at virkeligheten er svært forskjellig fra drømmene i en by som tilber penger og status. Det er rene himmelen for dem som har dette, og et mareritt for dem uten.

Spesiellt den siste delen, får meg virkelig til å glede meg -

får jo vann i munnen av mindre! :cool:

(Ser for meg noen virkelig svære kåker oppe i rikmannsstrøkene,

med fete biler utenfor - og alt dette kan man bare "drømme"

om i begynnelsen av spillet. Da må man jobbe og slite, rane

gjøre innbrudd og kjøre taxi til øynene blir blodsprengte -

men så på slutten kan man virkelig være storkar og har x

antall millioner osv osv..)

Se et nytt filmklipp her, jeg har i hvertfall ikke sett

denne tidligere:

http://www.gamezone.no/index.php?main_page=product_info&products_id=26986

Skrevet

GTA ble jo utsatt og utsatt for en stund siden fordi de ikke klarte å lage grafikken som skulle kjøres på PS3, derfor har ikke vi med Xbox heller fått tak i spillet enda. Men jeg gleder meg :D

Er forøvrig med på Chillpoint jeg også, som politimann i swat teamet ;)

Skrevet
GTA ble jo utsatt og utsatt for en stund siden fordi de ikke klarte å lage grafikken som skulle kjøres på PS3' date=' derfor har ikke vi med Xbox heller fått tak i spillet enda.[/quote']

Tror du missforstod meg litt...

Poenget mitt var at mange utviklere har slitt med å utvikle spill til PS3 pga at arkitekturen der er helt annerledes enn den man finner i en Xbox (som er da er veldig lik en PC). Og endel utviklere har da lagt seg til den uvanen å utvikle spillet til Xbox for så å porte det over til PS3, noe som så og si aldri fungerer, og som resulterer i at PS3-versjonen blir dårligere (se f.eks på Assassin's Creed (nå hadde jo riktignok Xbox-versjonen endel problemer også, men PS3-versjonen var enda verre)). Skal man utvikle ting til både Xbox og PS3 må dette nærmest gjøres som to forskjellige prosjekter om man skal unngå at den ene versjonen blir merkbart dårligere enn den andre, "Infinity Ward" gjorde i så måte en god jobb med Call of Duty 4, der er begge versjonene rimelig like, det samme gjelder f.eks "Capcom" og Devil May Cry 4 (men nå har det aldri vært japanske utviklere som har hatt problemer med å utvikle ting til PS3 heller så...).

Det er det jeg er redd for at skal skje med GTAIV, spesielt nå som MS har investert såpass mye penger i prosjektet...

Skrevet

Jeg er på som enten politiman eller som et medlem av The Leone Family (gjeng) som drugdealer eventuelt hitman, på Chillpoint (heter Dozer). Er du medlem i TSF (Tactical Strike Force, som er politigjengen der inne) eller bare velger du å være politi? Og hva er nicket ditt?

Skrevet

Nicket mitt er nå det samme som på LS-RP, Michael_Strata. Pleier å bare velge forskjellige classes helt uten mening, men med mål å gjøre en forskjell. ;) Som regel medic, og flyr rundt i medevac-kopteret eller kjører ambulanse.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...