Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Er det noen her inne som har en, evt. har skikkelig peiling på apple iphone? Vurdere ny mobil i disse dager, men har noen spørsmål i den forbindelse. Vet at iphone ikke støtter mms, men er det noe problem å legge til dette? Har hørt noen rykter om programvare som ordner dette. Hvordan er det med norsk språk og oppsett på mobilen? Evt. norske bokstaver i ordboken til sms? Og tallformatet når man taster telefonnr; er dette fortsatt amerikansk format (XXX) XX XXX ?

Skrevet

Jeg har den ikke selv, men en kamerat fikk nylig kjøpt seg en slik. Selv om det skal være vanskelig å få riper i glasset gikk det to dager før første ripe var på plass.

Skrevet

Da skal han ha behandlet den litt vel røft, jeg har en iPod Touch, som bruker samme skjerm og etter over et halvt år med den så er det ikke en enste ripe.

Skrevet
Da skal han ha behandlet den litt vel røft' date=' jeg har en iPod Touch, som bruker samme skjerm og etter over et halvt år med den så er det ikke en enste ripe. [/quote']

Nope! Tror det er snakk om å ha vært uheldig. Jeg tror ingen er så lost at man bestiller seg en iføn om man er av typen som behandler slikt røft...

Skrevet

Formaterte innlegget ditt litt mer oversiktlig jeg ;)

1. Vet at iphone ikke støtter mms' date=' men er det noe problem å legge til dette? Har hørt noen rykter om programvare som ordner dette.

2. Hvordan er det med norsk språk og oppsett på mobilen? Evt. norske bokstaver i ordboken til sms?

3.Og tallformatet når man taster telefonnr; er dette fortsatt amerikansk format (XXX) XX XXX ? [/quote']

Med utgangspunkt i at jeg er en iPod touch-eier, skal jeg definitivt ha meg en iPhone - men IKKE før den er offisielt lansert i Norge. Så dyre gjenstander er jeg veldig opptatt av å ha mitt på det rene, når det kommer til support, garanti osv...

1. Det går rykter om det, jeg vet det ikke selv. Det lille jeg har lest om det (for jeg er veldig opptatt av å ha MMS selv!) er at det går an å sende, men ikke motta. Det er også mange som har problemer med

- Netcom

- Tele 2

- Telenor

Onecall, Chess, etc. er det visst ingen som har rapportert noe om - ergo - det funker?

2. Norsk språk er tilgjengelig. Akkurat som at man har Æ Ø Å på plass på iPod touch. Holde inne A eller O et til halvannet sekund, så popper det opp en ekstra rekke over tastaturet med A og O i forskjellige varianter som Æ Å À og Ò Ö Ø.. Veldig plagsomt, spør du meg.. Hva med double-tap på A eller O for å få frem dette? For når man slipper fingeren fra displayet, kommer dene ekstra rekka bort, og man må starte "på nytt" med bokstaven.

3. Tallformatet mener jeg å ha sett screenshot av på mac1 at er løst.

Skrevet

Har en kamerat som har iPhone. Så vidt jeg vet er den kjøpt i USA. Det ser ut som det er Norsk alpabete på den. Men han måtte ha et SIM-kort som passet til den. Vet ikke hvordan det er å ringe fra den

Skrevet

Har Iphone selv, er ikke noe ekspert, men prøver likevel.

Iphone støtter fra "fabrikk" ikke mms, men det er det jo selvfølgelig noen glupe sjeler som har gjort noe med. Det er nå mulig å sende mms fra mobilen, men ikke motta enn så lenge. Jeg hadde ikke noe problemer med å legge det til ( har telenor) Hele prosessen med installasjon av programmet og oppsett var gjort på 5 minutter.

Norsk språk er heller ikke noe problem, det finnes norsk språkpakke som man kan laste ned og installere. Bruker dette selv og er stort sett fornøyd, ingen store skrivefeil, bare enkelte dårlig formuleringer. Norske bokstaver er selvfølgelig også noe man kan laste ned, man kan også laste ned forskjellige tastaturlayouter. Så du finner garantert en du kan føle deg tilfreds med.

Tallformatet på Iphone er ikke noe problem det heller. Man laster ned et lite kjekt program fra ifonnorway og installere det. Så får man europeisk tallformat.

Håper det hjalp deg litt på vei :)

Skrevet

Det går veeeldig mange rykter på nettet nå om at Telenor er så å si ferdige med avtalen med Apple, og at de planlegger en stor lansering Norden samtidig... Derfor ville jeg nok venta en stund med å kjøpe en iPhone, for rett å få en Norsk iPhone, og slippe masse tull med jailbreak osv..

Jeg har absolutt ingen datoer å komme med, men ja..

Mathias

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …