Skrevet 12. mars 2008 16 år Hei, Vi lager avis i norsken på skolen denne uka, og i den forbindelse skal jeg sette sammen en del tekster til et Word-dokument. Spørsmålet mitt er hvordan man legger til et nytt ark FORAN, eller over, det man har fra før? Kan ikke begripe hvorfor det skal være så mye vanskeligere enn å legge til et nytt ark etter det man har fra før.
Skrevet 12. mars 2008 16 år Forfatter Hmm, nå ble jo øverste delen kuttet av og satt på en side foran den jeg hadde. Men jeg skal ha en ny, tom side foran den jeg hadde fra før. Hvis man skal ha en side etter den man allerede har er det jo bare å trykker Enter helt til man kommer til ny side, men jeg skal altså ha en ny side foran den jeg allerede har. Det er litt vanskelig å forklare, men håper dere skjønte det. Kanskje det blir lettere hvis jeg sier at jeg nå har skrevet den første nyhetssaken i avisa, og den dekker de to sidene jeg har i Word-dokumentet. Men nå skal jeg legge inn forsiden, og den må jo naturligvis komme først i dokumentet.
Skrevet 12. mars 2008 16 år Jeg vet ikke om jeg har skjønt spørsmålet ditt, men hvis du vil ha en tom side opp siden av den du har, ville jeg ha åpnet word en gang til. Da vil du få to word som du kan jobbe med
Skrevet 12. mars 2008 16 år Forfatter Jeg skal ikke ha et nytt word-dokument, men et nytt ark i det dokumentet jeg allerede har oppe.
Skrevet 12. mars 2008 16 år Lag en blank side nederst. Klipp og lim (forskyv) teksten en side nedover.
Skrevet 12. mars 2008 16 år Forfatter Var det jeg fryktet jeg måtte gjøre. Hadde gått greit hvis det bare hadde vært vanlig tekst, men det blir bare rot fordi jeg har en del grafikk og bilder, og tekst oppdelt i spalter.
Skrevet 12. mars 2008 16 år Hmm' date=' nå ble jo øverste delen kuttet av og satt på en side foran den jeg hadde. Men jeg skal ha en ny, tom side foran den jeg hadde fra før.[/quote']Utifra det du skriver kan jeg ikke skjønne annet enn at Per sitt forslag var korrekt. Slik skjønner tolker det du skriver: Sett at du har en side med tekst (side 1.) Nå vil du ha en ny side 1 som er tom, og at nåværende side 1 blir side 2. Da gjør du som Per beskriver: Gå til starten av den øverste linja på siden du ønsker en blank side foran, og press ctrl og Enter. Da lages det en blank side, og den siden du trykket ctrl enter på blir da flyttet over på en ny side.
Skrevet 12. mars 2008 16 år Forfatter Tusen takk Per og Michael, det funket Jeg var nok ikke nøye nok med å være helt øverst på arket før jeg trykket Ctrl+Enter
Skrevet 12. mars 2008 16 år Må si jeg ikke helt følger deg i problemstillingen. Kanskje enkleste løsning for deg er å lage et nytt dokument med forsiden. Så kan du du klippe fra det første dokumentet og lime inn i det nye som allerede har forside. Edit: Så at du fikk det til i mellomtiden.
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.