Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siterer ett innlegg fra Flightsim.no i 1997 angående specs og grafikkort :)

Dato: 27. desember 97 23:57:11

Hei Kjetil.

Jeg anbefaler et 3dfx kort. Jeg kjører en pentium 166 (ikke MMX) med 32 mb ram og et orchid righteous 3d kort i tillegg til er ATI Rage II pro 2d kort. Min framerate er kjepe bra. Kjører Norge98 beta med max detaljer (alt er på max). Framerate er aldri under 13 uansett om jeg er på bakken eller i 10000 fots høyde. Jeg er kjempe fornøyd med dette kortet. Kjører også Longbow 2 med max detaljer og det går som en drøm. Siden det ikke går an å måle framrate i longbow 2 må jeg tippe: Siden det ikke er antydning til rykking og hakking må det værere over 20 fps. Orchid 3d anbefales på det varmeste.

Men obs obs: Maskinen må selvføgelig være konfigurert ordentlig.

Her snakker vi monstermaskin! :grin:

Avsender på posten forblir anonym..

Skrevet

Mimre mimre ... Da jeg gikk på EDB skolen (nå heter det vel næringsakademiet hvis de da ikke har skiftet navn enda en gang), så var jeg gjenstand for stor misunnelse fordi jeg hadde en IBM AT (advanced technology) med 8mhz prosessor og 640kb minne. De andre hadde XT versjonen med 4 - 6mhz prosessor og 512kb minne ..

Harddiskene var på rundt 5 - 10MB (!) og skjerkortet er noe vi ikke snakker om .. :)

Men vi klarte oss likevel på et vis, med litt programmering i Turbo Pascal for DOS 3.11, framework til regneark, og Word (dos det og, selvsagt) for tekstbehandling og enkelte dos baserte spill. :) Lotus 1-2-3 var vel i bruk rundt den tidsepoken og, mener jeg .. :)

Mvh Nils

Skrevet

Da gjorde du et røverkjøp den gangen hvis du fikk den ny for 14 høvdinger. Min bror kjøpte en noenlunde tilsvarende maskin (386). Husker ikke hvor mye minne og hvor stor disk det var i den, men han måtte ut med rundt 27000 for den. Og det var ikke det største råskinnet på markedet. Mener å huske at den maskinen han hadde mest lyst på kostet 35000, men den syntes han ikke han hadde råd til.

Skrevet

Mi far købte i 1989 en PC fra Philips. Pentium 286, 640 kb Ram (Ja, mr. Gates havde ret), 40 mb harddisk, som han fik computeren til at tro var 80 mb også lige Windows 3.0 og Norton Commander (DOS) :D

Tider dengang. Var på den maskinen jeg prøvede FS første gang. Det var vist version 3.0.

Skrevet

Min første PC var en maskin jeg fikk låne av pappan til lillebror etter at han kjøpte ny. Det var en AST 386 maskin med Vindows 98. Trur den hadde 64mb minne, 8gb harddisk osv. Forsøkte å legge inn FS 2000 på den. Tror instalasjonen tok 2 timer :grin:

Etter tre månder kjøpte jeg meg deler å bygde meg en ny pc. Var en 1.2ghz celeron med 256mb minne å 20gb harddisk.

Så ja, utviklinga har godt framover. Idag sitter man på pcer med opp mot 3ghz dobeltkjærne prosessor, flere hundre gb harddiskplas og 1 til 4gb minne osv.

Skrevet

Ha ha, det er snadder å se tilbake i tid. Jeg selv har også hatt en del fiffige computere etterhvert, men det som var ekstra gøy, var å plukke frem en fremtoning fra Commodore forleden dag. Det vi snakker om her er Commodore CDTV - Link her.. Det må vel være ca. 11-12 år siden jeg kjøpte denne. Var Commodore visjonærer med denne fremtoningen? Ja, jøss.. dette var jo det nye interaktive mediet. Jeg og en kompis testet ut CDTVen for å se om den tålte dagens lys. Dro i gang med Caplex leksikon på CD ROM, og for å si det sånn, det var et rævva brukergrensesnitt. Hadde veldig lave forventninger til opplevelsen, ble skuffa likevell. Men du store, det var moro læll. He, he. En ting er hva vi betalte for PCer før i tida, 10000-20000 eller 30000, en drøy pris i seg selv, men vi kan tenke oss hva det blir i dagens penger..

Mvh

Jonny

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...