Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det begynner å bli en ganske anspennt og amper stemning her på forumet. Begynner folk å kjede oss eller hva er det? Når 2/3 av alle innlegg dreier seg om ting som ikke er relatert til fly og FS så tror jeg at det tyder på at det er noe som ikke er helt som det burde. Det har vært tendens til masse kjefting og negativitet i det siste. Er folk ekstremt hårsår for tiden eller?

Har vi holdt på så lenge med FS at vi mestrer det meste og det minker på utfordringer. Det er jo ofte sånn med ungene når de begynner å gå seg lei av lekingen så starter kranglingen.

Skrevet
Har vi holdt på så lenge med FS at vi mestrer det meste og det minker på utfordringer. Det er jo ofte sånn med ungene når de begynner å gå seg lei av lekingen så starter kranglingen.

Foraene for flysimulatorer blir da aktivt brukt, og her i kaffekroken snakker man om sjekklister, flytyper, romferger osv.. Så jeg ser ærlig talt ikke den dårlige stemningen folk snakker om. Jeg mener at den dårlige stemningen kommer i trådene som tar for seg holdninger her på forumet, og jeg er av den oppfattelsen at disse trådene dukker opp alt for ofte (to ganger på to dager..). Personer som "sprer" dårlig stemning gjør stort sett ikke mer enn å ødelegge for seg selv.

Skrevet

Jeg er enig med Kåre her. Forumet har over de siste to årene blitt mer og mer ampert, med flere og flere krangletråder. Og for å være helt ærlig, så har jeg en stygg forutanelse om at denne tråden også kommer til å degenerere til den normale kranglingen. Kall meg gjerne pessimist, men det er nå ihvertfall min mening.

Dette er ikke, som sagt, et nytt fenomen. Det som irriterer meg personlig ganske kraftig er måten folk motsetter seg ethvert forsøk på å holde dem i øra (ref. hendelsen med Vidar som moderator). Og ja, jeg bringer opp igjen akkurat den hendelsen fordi den er det beste eksempelet på hvordan forumet har blitt. Jeg synes det er utrolig provoserende å se voksne mennesker (noe de absolutt fleste av oss er, ihvertfall i fysisk alder) regelrett spikre folk til veggen for det som er bagateller. For det er det den eneste riktige designasjonen på ting er!

Jeg er også medlem på en del andre fora, blant annet DCS, Airwarfare og en del ikke-simming relaterte. Og jeg blir direkte flau når jeg ser hvordan enkelte her inne rett og slett tar seg til rette og lager et vilt helv... hver eneste gang de ikke får vilja si. Akkurat som bortskjemte barnehagebarn. Noe jeg ville tro at vi alle er litt for gamle til (noe annet ville vært ganske så snodig). Såklart, mange vil nok si at jeg med denne posten deler ut ørevafling til mange, men det er, tro det eller ei, ikke hensikten.

Min personlige mening om hvordan ting har blitt såpass ille som de er nå har flere årsaker. Noen av dem er at folk ikke er tykkhudet nok, ikke tåler tilsnakk eller irettesettelse av noen (moderatører, forumeier etc), eller at folk ikke trekker pusten både to og fire ganger før de poster svar. En annen grunn er mangel på aktive moderatører. Og ja, jeg vet jeg har sagt dette til det uendelige, men jeg er hellig overbevist på at med såpass mange medlemmer som vi har nå, så det være mods tilstede som kan ta seg av ting og slå ned på uønsket adferd. Og at en moderatør stepper inn og stopper en tråd som har gått fra å være en enkel foto-tråd til å være en gjenskapning av Slaget om Stalingrad er nettopp derfor de er tilstede. Og det har blitt bevist gang på gang og på gang i mente og i bane at dette skjer.

Men hva skjer med de som er villige til å ta på seg heldagsjobben det er å holde oss i øra? Vel, folk husker forhåpentligvis hva som skjedde sist uten at jeg trenger å minne om det.

Såklart, vi er alle forskjellige. Enkelte tåler ikke tilsnakk uten å gå totalt postal (noe det finnes flere eksempler på), mens andre trekker på skuldrene, flirer vilt, og lar det være med det. Selv så skal jeg ærlig si at jeg enkelte ganger fortjener å få Adminslegga i skallen, siden jeg av og til er omtrent like diplomatisk som et speeda neshorn i et glassmagasin.

Bottom line, og enden på en altfor lang post, er dette: Hvis ikke selvjustis funker (noe som er vanskelig selv på små fora), så må det være admins/mods tilstede som stepper inn. Og det må også folk godta, samt forstå at forum-moderasjon ikke nødvendigvis er åpent for diskusjon. Samt, såklart, å ta eventuelle stridigheter på PM direkte med personen det gjelder slik at resten av oss slipper å se tråder av typen som har forekommet altfor ofte her inne.

Skrevet

Marius... NO synest eg du bør roe deg ned. Dette her er jo berre VRØVL. Til og med udugelege jordbærplukkarar på nordpolen veit at du tar totalt feil Er du heilt tett i toppen eller?!?!....

Hehe neida. Det du skriv her er vel noko av det mest fornuftige eg har lese her på forumet på ei god stund angåande "situasjonen\\stemninga" som har oppstått her dei siste to åra. Og eg er absolutt einig med deg. Me TRENG moderatorar her. roblemet er som du seier at det er medlemmar her inne som heilt tydeleg har problem med å retta seg etter det moderator gjer og seier.

Eg er, som du, medlem på fleire andre fora rundtom på den store verdsveven, og eg har faktisk til gode å komme over eit forum kor det er like amper stemning som her inne. Eit eksempel eg vil trekkje fram, er Dykkesiden.com. Eit stort forum med mange ulike menneske ifrå heile landet og litt ifrå utlandet. Der er medlemmane heilt ifrå første nivået på fridykking, til tekniske dykkarar heilt i toppsjiktet. Og stemninga er som eit kosleg kakeselskap. Alle flirer MED kvarandre og skøyer med kvarandre. Eg vonar at me får tilbake den gode gamle stemninga her inne. For det VAR mykje betre før i tida (trudde aldri eg skulle seia det før eg vart 25 :grin: )

Eg håpar og kryssar fingrane om at denne tråden ikkje sklir ut og sporar av som eit tog som går tom for jernbane i fartsretninga.

Skrevet

Helt enig med innleggene over her. Selv er ble jeg medlem tidlig i 2006 og vil derfor kalle meg "ny" her, i motsetning til de som har vert medlem siden 99 osv. Men jeg ha merket at miljøet her inne har endret seg betraktelig over tiden. Før var folk mer hjelpelig og delte erfaring på en god måte. Men jeg har lagt merke til at det har blitt litt høy "bedreviter" faktor her inne. Det er om å gjøre å vite og kunne mest om alt. Feks hvis noen poster et cockpitbilde fra en flight, så leter folk som en gal etter feil, som de absolutt må nevne på en dum måte. Det er helt feil måte å frem på hvis man er ute etter oppmerksomhet. Før lærte man av feilene. Nå får man som regel slengt dem i trynet.

Har også lagt merke til at enkelte medlemmer som var aktiv før, har forsvunnet eller blitt mindre aktiv. Noe som er veldig synd.

Men nye medlemmer kommer vel rett som det er, og det må vi akseptere. Og da er det åpenbart at miljøet endrer seg..

Skrevet

Her virker det som om det er konsensus om den dårlige stemningen. Jeg er ikke helt enig. Selv har jeg vært medlem fra 2000 og jeg tror mange ikke husker hvordan det var på de tider lenger. Om man husker litt tilbake var det ganske mange harde diskusjoner den gang også. Man kan selvfølgelig si at dårlig stemning før ikke er noen god grunn for dårlig stemning nå, men jeg føler rett og slett ikke at det er så ille. Joda, noen fyrer veldig opp, men det er helt naturlig i et debattforum. Men det er bare min mening :)

Mvh

Mathias

Skrevet

Selvfølgelig. Harde diskusjoner blir det når såpass mange medlemmer med hver sin mening bestandig skal ha sagt sitt, det er jo ikke til å stikke under en kniv om at det er slikt på så og si alle forum noen ganger. Kanskje mer her, men det viser jo bare at folk tørr å si sine meninger.

Når det gjelder å henge ut personer, som jeg har opplevd skjer med noen (ikke navngitte) personer er rett og slett bare forkastelig oppførsel.

Dog, jeg tror ikke det blir noe bedre stemning av å ta opp en tråd som det er her for å diskutere den dårlige stemningen på forumet. Det kommer ikke til å endres noe som helst her pga denne tråden.

Skrevet
Før lærte man av feilene. Nå får man som regel slengt dem i trynet.

Jupp. Det er en av veldig få dårlige trender her på forumet ALL E burde jobbe med å snu. Ellers så er jeg fornøyd . Mye koselige folk her inne. Litt småkrangling vil det alltid være på ett sted som dette. Det er ikke til å unngå når 3000 mennesker møtes.
Skrevet

Litt småkrangling vil det alltid være på ett sted som dette. Det er ikke til å unngå når 3000 mennesker møtes.

Ja, hadde det enda vært snakk om 3000 mennesker som deltok daglig, skulle jeg ha skjønt tankegangen...

PS: For å være ærlig, så tror jeg selv ikke at en uavhengig moderator ville gjøre susen på dette forumet. Hvis jeg ikke tar helt feil, så mener jeg at vi mistet en del aktive brukere etter innføringen av en moderator på dette forumet...

Skrevet

Yepp, Roy, det var en del brukere som valgte å forlate oss, noe som jo er synd. Mye p.g.a. at disse personene hadde mye kunnskap osv. Men det er også valget de selv tok den gangen.

Helt ærlig må jeg også si at hvis valget står mellom å miste medlemmer eller å ha en eller flere moderatorer som slår ned på uønsket adferd, så er valget rimelig lett. Jeg personlig vil heller ha bedre stemning enn mange medlemmer. Mange er sikkert dypt uenig med meg i dette, men det er nå engang hva jeg mener.

Diskusjonen rundt dette temaet minner meg om hva som skjedde når jeg tok over som ChanOP på en IRC-kanal i 2001 og begynte å slå ned på en del ting (masing om sexy jenter i alderen 12 til 14 år, som hadde store pupper og ville ha kontantkort etc). Yepp, jeg fikk stort sett hele regla av oppgulp midt i trynet (at jeg bedrev maktmisbruk, jeg var en Nazi-Op, totalt løk i bollen, drapstrusler, trusler om juling etc), samt at mange, og spesielt de som ble hivd ut gjentatte ganger, hylte opp om at det ikke kom til å være noen brukere igjen etterhvert. Fikk såklart også servert regla om ytringsfrihet gudene vet hvor mange ganger. Greit nok, vi gikk fra ca. 250 brukere på en vanlig ettermiddag til mellom 70 og 100, men forskjellen var at folk oppførte seg og kanalen nå er et relativt koselig sted å være. Og jeg er igjen helt ærlig og av følgende personlige mening: Om det er det som må til for å få folk til å oppføre seg, so be it. En ubehagelig sannhet? Yep, siden man ikke skulle trenge å gå så hardt til verks, og spesielt ikke mot voksne mennesker.

Det både virker, og i mange tilfeller ER, veldig udiplomatisk (som nevnt før eier jeg få eller ingen diplomatiske ben i kroppen). Av og til virker det sikkert også veldig urettferdig, spesielt for den/de det rammer. Men når folk ikke vil eller ikke kan oppføre seg, på tross av advarsler, så mener jeg at det MÅ få konsekvenser. Permanent utestengelse er det sterkeste virkemiddelet som kan brukes, men av og til er man nødt til å gå til slike skritt. Bare fordi man er på nettet, betyr ikke at man kan ture frem som en selv vil. Uønsket adferd MÅ få konsekvenser, akkurat som i den virkelige verden.

*hoppe ned fra såpeboksen sin*

Skrevet

Mange gode innlegg her.

Tror det er på tide at hver enkelt sjel (meg inkludert selvsagt ;) )tar et lite tak i seg selv og innser at det er med-mennesker vi kommuniserer med.

Vi må også være litt flinkere til å se humoren som også blir presentert her. Mye av humoren her er ganske finurlig og man må lese noen innlegg 2 ganger før man forstår :) Endel helt uskyldig humor har en tendens til å bli feil oppfattet og dermed bli en stor sak.

Hva med en dugnads-innsats der vi alle skjerper oss med hensikt å bidra til vår interesse.

Så slutter vi og hakke på andre og heller motivere folk istedet :)

Da blir dette så hyggelig at vi snart må ha en konkurranse :D

Det er kanskje noe dette forumet mangler. Dag burde organisert en konkurranse en gang iblant. Det er noe som kunne vært kult og samtidig bygge opp "team-følelsen" blant medlemmene :)

Skrevet

Ett herlig innlegg igjen fra Ivar som kan langt mer enn bare å bygge cockpit, kjøre lastebil,pluss +++++. :D Han har nemlig evnen til å få frem det positive ikke bare hos seg selv men og hos oss andre. :) Hmmm, jeg får aldri slik rosende omtale. :cry:

Skrevet

Hei

Som total nybegynnere her på forumet skal jeg kanskje IKKE komme med uttalelser om stemningen, MEN jeg må få sagt at JEG har i vært fall blitt MEGET godt mottatt her på forumet. Kanskje det alle rede er på vei å bli en forandring.

Jeg har vært og er, med på andre forum hvor man blir mer eller mindre slått i hodet ved første innlegg, hvis man inte har brukt 2 uker på å lese de siste 5 års innlegg eller stiller ett "vanlig" spørsmål. Vi må skjønne at det ALLTID har vært og ALLTID kommer å finnes de som står "oben" alle andre og har glemt att de også en gang har vær nybegynnere. Det er ju faktisk så enkelt at man IKKE trenger å svare hvis man ikke gidder eller syns noen eller noen spørsmål et teite! Det skall være høyt i tak på et slikt forum MEN forskjellen mellom stor takehøyde og å være uhøflig er meget klar syns jeg.

En meget god regel er å lese innlegget minst 2 ganger innen man seder det av gårde, eller enda bedre, vent til neste dag når man roet seg litt og da kanskje det til og med er slik at man ikke ønsker å sende meldingen i det hele tatt.

Ha en god kveld ønsker jeg fra ett soligt å varmt Spania hvor vi i dag har hatt 23+ og nå kl. 21.30 ef det fortsatt klart og 15+.

Jack J Jackson

Skrevet
Hmmm' date=' jeg får aldri slik rosende omtale. :cry: [/quote'] Du skal ikke si det Paul Thomas, jeg opplever deg som en person som alltid er god med positiv feedback på de postene du svarer på, det skal du ha. Det er akkurat en slik holdning og egenskap mennesker bør ha, så det så.. :) En annen god egenskap å ha er ydmykhet og respekt, overfor medmennesker og handlinger. Jeg ser ikke poenget å sette seg selv høyere en andre bare fordi en kan eller vet bedre (eller tror en kan). Uansett hvor mye f.eks jeg kan eller presterer, så vil jeg alltid lære noe nytt, og det kan være fra hvem som helst (nybegynner eller proff, for å si det sånn). Så jeg syns absolutt du også fortjener rosende omtale, på grunn av de positive holdningene dine og den respekten og ydmykheten du viser andre.

Mvh

Jonny

Skrevet

God kveld godt folk.

Jeg ble medlem i 2003, og har vert aktiv bruker av forumet siden den gang. I løpe av disse årene har jeg registrert mange endringer her inne.

Det som har opprørt meg mest var verken de nye forumreglene til Vidar, eller den jobben Vidar gjorde da han var Moderator, men arogansen blant "noen" av medlemmene her inne som har ført til at forumet har mistet resurspersoner som Jørgen toll for et eksempel. For meg er det helt utrolig at personer som ikke er utdannet pilot hardnakka påstår at de har rett å at den personen som jobber som pilot tar feil osv. Med en slik holdning blant "noen" medlemmer er det ikke rart at "fagkunnskapen" forsvinner ifra forumet (Har med respekt å gjøre).

Selv forsøker jeg å opptre høflig her inne, å på andre forum jeg bruker. Men av å til kan det være vanskelig å ordlegge seg like bra av forsjelige grunner. Alle kan ha dårlige dager selvsagt. Men selv om man har en dårlig dag behøver man ikke la det gå utover andre. Føler man at man ikke kan ordlegge seg fint, ja da er det kansje like greit å la være å skrive på forumet der å da.

Ellers er jeg enig at det burde være mere aktiv moderering på forumet, sånn at man slipper slike tilstander det var her i forige uke i en tråd. Ingen er tjent med slike tilstander på et forum, og i lengden vil det føre til at brukere som ønsker å bruke forumet til noen fornuftig over tid kommer til å forsvinne da man ikke er interesert i at det stadig vekk er "medlemmer" som forsurer miljøet/diskusjoner.

En annen ting er at toleransen for off topic burde/bør bli mye strengere, slik at man ikke så ofte som nå opplever at diskusjoner sporer helt av.

Ha en fortsatt givende aften.

Edit grunnet gramatikkfeil

Skrevet

Kanskje man kunne dele det op, som vi har gjort her nede sør i Danmark. Vi har 3 sider. En for flight Simulator (www.simulators.dk , som består af et forum), en for Spottere (www.spotters.dk , som består af spottere) og en for piloter (www.pilots.dk , som henvender sig til de mere "professionelle"). Alle 3 har samme ejer, men ledes af forskellige personer.

Sjovt, fordi hernede forstår folk meget let forskellen mellem FS, spottere og piloter. Selvfølgelig er der personer, som har en profil på alle 3 sider, men de forstår let forskellen mellem de 3 sider. De ved, at når de er på simulators.dk så er det FS. Når det er spotters.dk, så er det fotografering, bilder af fly og lignende. Er de på pilots.dk, så har vi de rigtige piloter, som snakker.

Jeg er selv co-admin på spotters.dk og simulators.dk. Jeg holder mig mye i baggrunden, og laver kun nødvendige ting, hvis folk kommer op at skændes eller kommer med kommentarer som er over grensen.

På simulators.dk, har vi en regel, som siger, at der ikke må tales om real-life flyvning. Det holder folk sig faktisk meget fint til. Selvfølgelig kan man ikke undgå, at der bliver lidt snak, hvis en eller anden spør, men normalt så holder folk sig fint til reglerne (ikke mye job for mig som co-admin). Så normalt får folk som poster spotter-bilder eller poster RL flynyheder afvide, at de nok lige skal poste det på spotters.dk istedet.

Det samme på spotters.dk. Der snakker man ikke FS, medmindre det har noget med saken at gøre. Normalt acceptere folk det, hvis der snakkes om FS, men hele topics om FS skal postes på simualtors.

Jeg er medlem på pilots.dk, men kun fordi jeg engang skulle tjekke en profil derinde. Ellers holder jeg mig udenfor der, så har ikke nogen rigtig fornemmelse af hvad der sker der.

Skrevet

Nydelig skrevet Steinar.

men arogansen blant "noen" av medlemmene her inne som har ført til at forumet har mistet resurspersoner som Jørgen toll for et eksempel. For meg er det helt utrolig at personer som ikke er utdannet pilot hardnakka påstår at de har rett å at den personen som jobber som pilot tar feil osv.

Dette sier jeg meg så hjertens enig i. Det er opptil flere eksempler her inne, hvor det sider opp å sider ned blir diskutert med ordentlige piloter VS Hobby Piloter, og dette skjønner jeg ikke vitsen med? Klarer ikke folk å innrømme at, "okei, jeg tok feil. Da har jeg lært noe nytt" istedenfor å være så sta og stanhaftig at man faktisk ikke bare kan innrømme noe istedenfor å diskutere dette over lengre tid å skape dårlig stemning. Før man tilslutt avslutter posten med en eller annen setning som feks at man ikke gidder diskutere mer fordi man ikke kommer noen vei med det. Når alle som leser posten faktisk kan se at denne hobbypiloten har tatt feil.

En annen ting: Har man ingen råd, tips til løsning eller ett konkret svar å komme med, så er det jo bare å la vær å svare på posten. Istedenfor å kline ut ett "Google er din venn" pjatt. Jeg velger å tro at 90% av dem som poster her inne gjør det fordi de ikke finner svaret når de søker på internett. Derfor jeg lager poster her isåfall. Jeg søker alltid først istedenfor å sitte i 1-2 dager å vente på svar her.

Folk som svarer arrogant på poster velger jeg å overse fra nå av, jeg orker ikke legge mer energi i å svare folk som kun er ute etter bråk og å bevise hvor mye de kan - når de egentlig ikke har peiling!

Jeg setter pris på flere her inne som sitter inne med mye kunnskaper og faktisk deler den med folk istedenfor å bare si at dette har vært oppe før eller at man kan søke i google.

Ikke skyt meg fordi jeg mener at det kanskje er flere veldig unge forumbrukere her inne som driver ap med andre å legger inn kommentarer for å virke smart å tøff. Isåfall opplever jeg det slikt, de fleste av den "eldre garde" her inne svarer ordentlig å viser høflighet imotsetning til flere av de yngre brukerne.

Over og ut.

Skrevet

Jeg mener at toleransen her inne for krangling er alt for høy. Vi har flere personer her inne som kanskje har vært her i et år og allikevel kranglet mere og laget veldig dårlig stemning her enn folk som har vært her siden forumet startet. Faktoren for banning og utestengelse burde bli mye høyere!

I sommer for eks. personer gikk til direkte person angrep med de verste salvene og allikevel bare 1 ukes utestengelser.

Stemmer helt klart for mye strengere moderering!

Skrevet

Har selv ikke vært her like lenge av mange av dere andre, men jeg har sett utrolige foandringer!

Kom til forumet tidlig 2006(trur jeg det var :confused: ) og spurte om hjelp, og det fikk jeg. Fikk også ganske så ok svar på spottebilder som var tatt med et crappy kamera. Men har merket mye med foto nå at det kommer bare rett ut. "For uklart, litt for kornete" osv. T.o.m svar når noen spør om hjelp. Har sett folk bare slenge ut "Hørt om Google?" og direkte frekke kommentarer nesten, så er det ikke like greit å finne ut det de trenger hjelp til?

Også hvis noen sier ca ett ord feil i en post så kan det bli en megakrangel.

Som jeg sa så har ikke jeg vert her lenge, men lenge nok til å ha sett store endringer.

Takk for meg.

Skrevet

Artig at folk hardnakket påstår at forumet var bedre før. Tok et lite søk, og akkurat samme diskusjon var oppe for to år siden.

Flightsim forum var mer seriøst før!

Jeg kan ikke huske at forumet har blitt noe spesielt dårligere i det siste. Tror veteranene her også er av samme oppfattelsen som meg, bare tenk på "fightsim.no", Helge Bø osv.

Synd at søkefunksjonen bare strekker tre år tilbake i tid..

Gjest Børge Litangen
Skrevet
Faktoren for banning og utestengelse burde bli mye høyere!

Det du egentlig mener er at toleransen burde bli lavere?

Skrevet

Alt var mye bedre før - det har vi egentlig alltid sagt.

Problemet med oss mennesker er at vi har en tendens til å huske det positive - ikke alltid det negative. Jeg ble selv medlem i 2000 - og det var jaggu meg noen heftige diskusjoner den gang og.

Erlend André tok frem Helge Bø - han skapte mange og heftige diskusjoner i Snackbaren i sin tid.

Men uansett, her er klart rom for forbedring på forumet. Tenk gjennom det du skriver, les det gjerne to ganger, og ikke gidd å poste KUN for å poste. Dette er helt unødvendig. Tenk etter om innlegget tilfører noe til debatten.

Ok.

RTFM

Google? Clicky

Hvilken nytte har noen av disse sitatene? Absolutt ingen!

Skrevet
Her virker det som om det er konsensus om den dårlige stemningen. Jeg er ikke helt enig. Selv har jeg vært medlem fra 2000 og jeg tror mange ikke husker hvordan det var på de tider lenger. Om man husker litt tilbake var det ganske mange harde diskusjoner den gang også.

Det stemmer det ja :) Nå er det EN stor forskjell mellom 2000 og nå. Gjennomsnittsalderen på brukerne var nok høyere den gang. Ikke at det nødvendigvis er årsaken til at folk er blitt mer hårsåre og hardnakkede' date=' men det kan forklare kommunikasjonsvanskene ;)

Vi må også være litt flinkere til å se humoren som også blir presentert her. Mye av humoren her er ganske finurlig og man må lese noen innlegg 2 ganger før man forstår :) Endel helt uskyldig humor har en tendens til å bli feil oppfattet og dermed bli en stor sak.

Helt enig Ivar. Jeg har selv overreagert på noe som var ment humoristisk, men som for meg kom litt for nært. Det er utrolig lett å misforstå når vi kommuniserer skriftlig, så det kan være lurt å bruke smilies for å indikere om en er sint eller bare tuller ;)

Det som har opprørt meg mest var verken de nye forumreglene til Vidar' date=' eller den jobben Vidar gjorde da han var Moderator, men arogansen blant "noen" av medlemmene her inne som har ført til at forumet har mistet resurspersoner som Jørgen toll for et eksempel. [/quote']

Jeg har ikke vært særlig aktiv i det siste, og har ikke fått med meg at Jørgen ikke er på forumet lengre. Det er veldig beklagelig, vi trenger slike som ham her på forumet.

Jeg kan ikke huske at forumet har blitt noe spesielt dårligere i det siste. Tror veteranene her også er av samme oppfattelsen som meg' date=' bare tenk på "fightsim.no", Helge Bø osv.[/quote']

Helt enig. Jeg følte f. eks. at det ikke var behov for reglene som Vidar utarbeidet (utakknemlig jobb det der, Vidar :) ), rett og slett fordi jeg syntes ting var blitt bedre! :grin:

Jeg tror det beste vi alle kan gjøre, er å ikke bite på når noen prøver å fyre opp stemningen.

Skrevet

Får lufte noen tanker i kveld jeg og...

Jeg har vært her nå i snart 4 år, dog ikke den mest aktive debattanten, men jeg har nå stukket hodet innom et par ganger. Jeg har også hatt gleden av å møte flere av dere i virkligheten.

En ting jeg til tider har irritert meg over, er at enkelte folk lar seg provosere av småting. Og da mener jeg personer som hele tiden pirker på stavefeil, dårlig formulerte spørsmål, eller henviser til sider som justfuckinggoogleit.com. Dette er overhodet ikke noen hyggelig motakelse å få, særlig ikke for de som er nye her.

Folk må forstå at ikke alle er like flinke til å bruke internett som dem selv. Hvis man absolutt vil leke forumpoliti, bør man forholde seg i en høflig og hjelpsom tone, evt varsle tråden til moderator.

Gjest Geir-Finstad
Skrevet

Vidar, synes du har en dobbeltmoral her nå, men en ting skal du ha for, du fikk vekk noen som mobbet, det står det respekt av. Men du er ikke det spøtt bedre en oss andre her, bare så det er sagt. Men ønsker deg en fin dag.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...