Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Kikket litt gjennom tråder jeg tidligere har deltatt i da denne fanget min interesse. Traff rimelig greit med mine synsinger om hvor lenge Tørum var trener.

Nå skal jo Trond Henriksen styre frem til sommeren. Så er det vel en svensken Erik Hamren som skal overta. Hvor lenge blir han på brakka mon tro?

Det hadde vært interessant om noen utenfra kunne fått ta seg inn i de indre gemakker og analysert situasjonen i RBK. I det ene øyeblikk Nordens fotball-lokomotiv med klippekort på ligagull, toppscorere og landslagsspillere. Fotball-Europa kjente til Rosenborg og fryktet Lerkendal. Kontinuitet i alle ledd og godfot-fotball. Hva nå; trenere kommer og går/sparkes, ledere sykemeldes i tur og uorden, spillere mislykkes og drar til andre klubber og storspiller etc.

Hvorfor denne enorme nedturen? Er det mangel på dyktige folk i RBK organisasjonen? Er forsåvidt enig med Semb i at det er gjort for dårlige spillerkjøp nok en gang. Jarstein er ikke bedre enn Hirschfeld. Forsvaret er svekket. Demidov og Nordvik har ikke vist toppklasse ennå. Miller var god for Glimt men vil han lykkes i Tippeligaen? Hvem skal styre midtbanen og balansere laget ved overganger? Og ikke minst hvem skal score 15-20 mål? Blir spennende å se hva som skjer når alvoret tar til, men jeg tror ikke RBK reiser seg i år. I tilfelle er det vel på tide at det er flere enn treneren som bør vurdere sin posisjon.

Skrevet

Tja, si det.

Problemet i RBK er, at om du kommer inn som trener i klubben forventes det at dere skal ta gull og at dere skal vinne så og så mange kamper med så og så mange mål. Det er først og fremst dette som er hovedproblemet i RBK tror jeg, det er jo ett umenneskelig press trenerne til RBK har kommet under, og dette kommer til å fortsette noen år. Nå er ikke jeg RBK fan, så for min del får det bare være ett slikt press som ødelegger person etter person.

Skrevet

Er heller ikke RBK-fan og er gla for at RBK ikke er det de engang var. For min del må de gjerne ende opp som Leeds... Men hovedproblemet til RBK har vel vært 1. For dårlige signeringer, både av ansatte og av spillere 2. For lite kontiunitet. Etter Hareide ga seg som RBK-trener har det kommet 3-4-5 b-trenere som ikke hører hjemme i Norges da beste lag. Tørum, Høgmo, By Riise og nå Henriksen har alle vært assistenttrenere (med unntak av Høgmo) og assistenttrenere skal forbli assistenttrenere og ikke hovedtrenere. Men for all del, det er mye artigere å følge med på norsk fotball nå når du ikke vet hvem som vinner allerede i April..

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …