Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det er aldeles utmerket at det finnes folk som vil lære nytt, og om jeg kan hjelpe til så hjelper jeg til. Ikke alle som kan nok til å gi info til andre, disse suger til seg nok informasjon helt til de kan nok, og da kan de hjelpe andre.

Ser ikke problemet.

Skrevet

Du får kjøpe deg briller da Alexsander slik at du ser bedre :grin:

Som sagt så er det et fåtall jeg sikter til. Alle skal få den infoen de trenger, men når folk som bygger seg simulatorer kun vil ha og ikke gi noe tilbakers da reagerer jeg. (ved ettertanke så burde vel jeg kanskje plassert inlegget mitt på simbuildsiden). BjøRn

Skrevet

Joda, jeg er forsåvidt enig i det, men når du selv velger å legge ut hjelpsom eller nyttig informasjon på et forum på internett, så må du regne med at det er ganske mange som benytter seg av den uten å kanskje kunne hjelpe deg en annen gang du ber om hjelp. Og med et forum der det er flere tusen medlemmer(her er det i allefall over 3000 medlemmer), så vil det garantert være noen som ikke kan hjelpe alltid. Å dermed kutte de ut er vel ikke akkurat mottakelig vennlighet, men det får vel bare være. :)

Skrevet

Ikke så enkelt å bare "kutte ut" noen ytterst få når en legger ut info i full offentlighet. Kan jo selvsagt slutte å skrive her da, men det går jo ut over de som fortjener hjelp,info og inspirasjon. Tenk om en skulle kutta ut u-hjelpen i Afrika bare fordi enkelte diktatorer må bestikkes for at folket deres skal få hjelp. BjøRn

Skrevet

Var da passelig fjasete innlegg synes jeg. Selv proever jeg aa hjelpe saa mange jeg kan, og har en litt skare paa msn osv naa som jeg har proevd aa hjelpe saa godt jeg kan med alle typer spoersmaal om pilotudannelse og andre aspekter av rl flyging.

Forventer jeg noe tilbake for den hjelpen jeg gir? Niks, men saa er det ikke derfor jeg tilbyr den heller...

Hvis denne posten var rettet bare spesifikt mot noe simbyggeoppstyr saa vet jeg ikke, men den saa ganske generell ut i utgangspunktet

Skrevet

Det er jo folks eget ønske om de vil gi ut info om ting her inne. Og med tanke på hvordan enkelte postere har fått en ørevafling av dimensjoner, så forstår jeg godt at enkelte kun suger til seg info uten å gi noe tilbake. Dette er i det store og hele slik forum faktisk funker. Enkelte er mer aktive enn andre, mens andre igjen kun er interessert i å lære nye ting uten å måtte gi noe igjen.

Deal with it.

Skrevet

Kjekt at mitt inlegg engasjerer folk, alle har rett til å si hva de mener så fremt en ikke er krenkende og personlig. Desverre er det noen få her (som andre plasser) som ikke er istand til å tåle kritikk ei heller i stand til å ta lærdom av kritikk, da blir det hysteri i steden for en saklig dialog.

Det er ett fåtall som er her kun for å "fyre opp stemningen" (noen har jo 1000 vis av innlegg i snackbaren og kaffikroken, men kanskje 1 eller 2 under FS relaterte innlegg, da lurer ihvertfall jeg på vedkommedes FS interesse) . Folk må selvsagt få gjøre og si det de vil,men da må de også være obs på at det vil komme noen reaksjoner på deres "oppførsel", enten i form av positiv eller negativ kritikk. At enkelte her ikke tåler mitt utspill viser vel egentlig at jeg har rett i mine anntakelser. BjøRn

Skrevet

Synes egentlig dette innlegget er bortkastet. De som vil bidra gjør det. Så enkelt er det. De andre gjør det ikke. Hvorfor gjør det egentlig noen bedre enn andre? Eller gjør det? Synes innlegget kan oppfattes på en slik måte at alle "må" hjelpe til.... Det er vel en grunn til at det er bygd opp ett såpass stort forum som fs.no er. Og det må da være for at folk skal dra nytte av det? Ikke for å KREVE noe tilbake? Kanskje man skal kreve inn årskontigent eller medlemskap?

Nei, slutt og syt, Bjørn Arthur Kleppe. Du har ikke fått med deg vitsen med ett slikt forum som fs.no er. Når du HAR funnet vitsen, send meg ett PM.....

Skrevet

Hei,

Litt merkelig post dette syntes nå jeg..

Vi mennesker er forskjellig og det vil på et formum alltid vær noen som har mer og bidra med enn andre.. Det er slik vi mennesker lærer og utvikler oss, noen syntes faktisk det er en fin ting og kunne hjelpe andre uten forventninger om å få noe igjen.

Slik jeg ser det, er det faktisk en uting og forvente å få noe tilbake i denne sammenhengen.

Men som du sier, det vil alltid være noen forumtroll som er mer interessert i og lage kvalme enn og bidra til fellesskapet. Disse må det være moderators oppgave å luke ut...

Skrevet

Det er ett fåtall som er her kun for å "fyre opp stemningen" (noen har jo 1000 vis av innlegg i snackbaren og kaffikroken' date=' men kanskje 1 eller 2 under FS relaterte innlegg, da lurer ihvertfall jeg på vedkommedes FS interesse) .

[/quote']

Det kan da hende man er interessert i fly og syns det er gøy å fly i FS selvom man ikke synes at man har noe å bidra med i forhold til veldig mange andre her som kan utrolig mye mer. Å si at de er her bare for å fyre opp stemningen blir helt feil.

Skrevet

Det er ett fåtall som er her kun for å "fyre opp stemningen" (noen har jo 1000 vis av innlegg i snackbaren og kaffikroken' date=' men kanskje 1 eller 2 under FS relaterte innlegg, da lurer ihvertfall jeg på vedkommedes FS interesse) . [/quote']

Nå er det jo allment kjent at jeg ikke flyr FS lenger. Hvorfor? Av den enkle grunn at jeg syns stemningen på forumet ble grusomt dårlig, nettopp fordi folk hevdet seg, ble "overgode" og hadde sine "jeg er best"-meninger om FSX og andre ting. FSX i seg selv ødela flysim-opplevelsen for meg - og dermed ble alt solgt.

Jeg for min del føler jeg har gitt MYE. Nå ligger ikke screenshots ute lenger, og jeg regner med flere her inne kan skrive under på at "wow, de var virkelig noe annet!" med alt arbeidet jeg la i dem for å finne den perfekte lyssettingen og det etterarbeidet jeg gjorde på dem. Og se på filmene mine! Er ikke DÈT noe? Så nå når jeg ikke lenger er engasjert i å fly i flysim, bør jeg kastes ut? Jeg er IKKE her for å gjøre kvalm - det tror jeg flere her inne kan rekke opp hånda på på at jeg aldri (i så fall særdeles sjeldent) har gjort, selv om jeg ikke engasjerer meg i å vandre tett oppunder den blå kuppelen lenger - Brumlegutt - du drar ALLE under èn kam. Personlig? Krenkende? So be it - men det er jo så og si det du gjør i åpningsinnlegget. Det er som å gå bort til noen på gata og punche i trynet og si at "det er forjævlig at du ikke driver med flysim lenger, så dra deg ut av byen min!" Rart at DU skal snakke om personlig angrep, når du selv har angrepet alle som kanskje ikke har gitt særlig mye eller noe som helst tilbake og vil ha dem ut herfra.

Og forøvrig? Nordmenn er født med ski på beina, ikke flymanualen i hånda og ferdig fagutlært i aviasjon.

Skrevet

Så slitsomt å hele tiden skulle se og dømme hva andre gjør og ikke gjør da, det er det ingen mennesker som er i stand til uansett. Særlig ikke over et forum, basert på innlegg som er der/eller ikke er der? Så mye enklere å bare gi uten å forvente igjen, skal love deg at du får igjen på den ene eller andre måten uansett. :)

Ha en strålende dag da..

Skrevet

Før vi kan ta til ett standpunkt her, må vi ha i tankene at en god del av medlemmene her inne er yngre generasjon. Vi som har holdt på en stund, da både med livet og hobbyen vår har iløpet av årene som har gått tilegnet oss en god del kunnskap og har mye å bidra med, båder når det gjelder flygning, simulator og andre nyttinge ting som vi har lært oss opp igjennom livet.

Vi må alle starte en plass, og jo flere vi får med for å nyte hobbyen vår, jo bedre er det. Selv er jeg glad for å kunne bidra med det jeg vet og kan, og de stedene hvor det ikke strekker til lærer vi jo av de andre som vet svaret.

Vi er mer enn nok medlemmer her på forumet, de som gir veier opp for de som ikke gir mye. Tenk også på at det er flere enn de som spør som leser posten og drar nytte av svaret ditt. :)

Skrevet

Er ganske ny her på forumet jeg også, og på flightsim for den saks skyld. Hittil har jeg ikke svart på så mange spørsmål om ting og tang. Hvorfor? Fordi jeg er ny og ikke kan alt som dere andre kan. Men jeg bidrar med det jeg kan, og er det noe jeg vil, så er det å hjelpe! Jeg synes veldig mange her inne er kjempehyggelige og lærer bort ting veldig greit :) Så når jeg da har lært litt mer, kommer jo jeg selvfølgelig til å hjelpe til jeg og! Synes denne tråden var egentlig veldig unødvendig...

Skrevet

Dette her tar kaka. Det er åpenbart noen som for lenge siden har glemt hva dette her er for noe - et diskusjonsforum. Bare dette begrepet i seg selv skulle tilsi en høy takhøyde. Å svare på folks spørsmål om FS-relaterte temaer er vel midt i kjerneområdet for hva dette forumet er skapt for.

Det er fullstendig utrolig hva enkelte (herunder trådstarter) henger seg opp i. Ubegripelig.

Skrevet

Kjedelig at ikke alle forstår innholdet i "tråden min", mener ikke å såre uskyldige med mitt innlegg, om jeg gjør det ja da beklager jeg.

Om dere som er så fryktelig i mot mitt standpunkt gidd å gjøre litt forarbeid for dere kaster dere inn i duskusjonen her så hadde det vert fint, vri hjernen litt og se tilbakers på alle de inlegga/trådene som har blitt sletta/stoppa av moderator, hvorfor?, det er også en del folk (gode resurrser) som har melt seg ut av forumet blant annet pga enkeltes stadige evne til å kvervulere på alt. Det er faktisk folk som bygger simulatorer her i landet som overhode ikke gidder med å bry seg med å vere medlem her,hvorfor?.

Selvfølgelig skal vi ha stor takhøyde her, men da må dere som maser så mye om takhøyden tåle min mening også, eller er det å forlange for mye? Bjørn

Skrevet

Og hvordan skal folk vite at det er den og den saken Bjørn snakker om? Du kommer med stadige hint til noe/noen i simbuild-forumet, men uten å vite konkret hvilken sak det handler om (noe de fleste ikke gjør) så er det vanskelig å vite hva du snakker om. For oss som ikke er kjent med akkurat denne situasjonen/personen i simbuild-forumet så høres det ut som om du kun klager over den generelle bruker som kun tar og ikke gir tilbake..

Skrevet

Bjørn, jeg forstår hva du mener. Men å diskutere det i en tråd er heller bortkastet synes nå JEG. Og det er bare min mening, og det er ikke for å rakke ned på verken deg eller tråden!

Jeg tror at flere her inne ikke tørr å svare på spørsmål som de tror de vet svaret på, fordi om man svarer feil eller skriver en liten feil får man huden full og får høre at man har skrevet ett ord eller to feil av 20 personer før noen griper inn og sier at det er nok nå. Er man uheldig å svarer ett svar man tror er det rett, men som viser seg å ikke være skrevet avansert nok eller noe i den duren, så får man slengt en link i tryne å blir bett om å lese der og ikke svare før man vet svaret.

Såklart skal man ikke si at man vet svaret og svare om man ikke gjør det, men alle her inne svarer nok i godtroende ånd og ikke for å ødelegge. Tror stemningen på dette forumet er å ta å føle på.

Gjest Geir-Finstad
Skrevet

Eirk, jeg tror du tutcher noe vesentlig her.

Gjest Geir-Finstad
Skrevet

Vidar du er flink til en ting, holde en profil i det offentlige rom og en i det private. Måten du utførte moderator rollen på, var for meg uakseptabel. Så jeg skjønner godt at du ønsker og stenge denne tråden. Så om du inkluderer meg i din definasjon på hva som ble syting så...ja jeg likte ikke den ovenfra og ned holdningen din. Det er en ærlig sak. For ikke og snakke om maktbruken din. Men jeg er 100% i at vi trenger moderatorer. Tenkte jeg ikke skulle si mere om dette, men når du ber om tilbud så får du det.... ;)

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...