Marius Dahl Skrevet 8. mars 2008 Skrevet 8. mars 2008 Fikk tilsendt et brev med visumpapirer fra Phoenix East Aviation med UPS i går. Ettersom som jeg skal på intervju med ambasaden på mandag, var jeg avhengig av få tilsendt disse papirene fra Trondheim (der de ble sendt) og til Lunner hvor jeg nå oppholder meg. Fikk faren min til sende dette med posten i går slik at det var garantert at dette kom frem i dag, og da var det eneste alternativet Bedriftspakke Ekspress - Over natten. Dette kostet den nette som av 340 kr, men jeg var avhengig av få disse papirene i dag, så det var jeg villig til å betale. Våknet i dag og sjekket pakkesporingen til Posten som sa at papirene hadde kommet til omlastingsterminalen i Oslo. Ifølge Posten skulle jeg få dette innen kl. 10 i dag, noe som ikke var tilfellet. Tenkte at det da mest sannsynlig kom med den ordinære postutdelingen litt senere på dagen, men heller ikke da kom det. Ringte så til Posten og spurte hvor pakken ble av, og der fikk jeg oppgitt at Lunner, hvor jeg oppholder meg, var utenfor kjerneområdet og at jeg derfor ikke kunne få pakken før mandag ettermiddag... :mad: Dette blir jo altfor sent med tanke på at jeg skal til ambasaden kl. 10. Jeg sa at jeg hadde blitt garantert at denne pakken skulle bli levert i dag, men det var ikke mulig ifølge henne. Det eneste alternativet blir å ringe nedover på mandag kl 7 når kundesenteret åpner for å da høre hvor pakken befinner seg slik at jeg evt. kan plukke den opp enten i Lunner eller Oslo, men da er jeg avhengig av god del flaks da jeg drar fra Lunner kl. 7:30. En ting er iallefall sikkert; posten kan man ikke stole på! Skal ihvertfall ha igjen de pengene jeg betalte for forsendelsen. Gidder ikke betale for et produkt jeg ikke får. Siter
Jim Vold Skrevet 8. mars 2008 Skrevet 8. mars 2008 Fra posten.no: Levering til mottaker mellom kl. 06.30 - 07.00 eller kl. 08.00 - 09.00 neste morgen mandag til fredag (valgfritt for avtalekunder). Til noen mindre steder: vanligvis innen kl. 16.00. Lørdager: før kl. 10.00 (tilleggstjeneste). For nærmere informasjon ring 810 00 710. Når du oppholder i Lunnar (postnr 2715/2730), er det ingen utkjøring på lørdager der du er, i følge denne "Bedriftspakke Ekspress – Over natten Innhentings- og utkjøringsområder". Her ser jeg at noen ikke har lest grundig nok om ulike tjenester til posten. Siter
Magnus Eliassen Skrevet 8. mars 2008 Skrevet 8. mars 2008 Hvorfor kan man ikke stole på posten? Det er jo du som i dette tilfelle har gjort en feil, ved å tro at posten leverer sine "bedrift-ekspress-pakker" over natten i hele Norge noe som selvsagt ikke er mulig. Aner ikke hvor Lunner er, men tipper det er et av de "mindre stedene" som posten kaller det og at posten derfor ikke garanterer at pakken er framme tidlig på morgen neste dag Siter
Marius Dahl Skrevet 8. mars 2008 Forfatter Skrevet 8. mars 2008 Vel, nå ble vi lovt når pakken i går at den skulle være fremme i dag, dette måtte vi da også betale ekstra for. Nå er det forsåvidt riktig det du sier at det i ifølge den listen ikke er utkjøringer på lørdager her, men dette burde vel de som tok i mot pakken vite, og ihvertfall ikke love at den skulle være fremme i dag når dette da ikke var mulig. Jeg skulle kanskje ha sjekket denne listen før jeg sendte pakken, men jeg stolte på posten, noe jeg ikke burde ha gjort. Siter
Eirik - C Varvik Skrevet 8. mars 2008 Skrevet 8. mars 2008 Tipper det er mennesker du har levert pakken til, og som vi alle vet så gjør mennesker feil noen ganger. Slik er det bare, lite å gjøre med det. De har nok rett og slett bare tatt feil, noe som er beklagelig selvfølgelig. Men som du ser, så står det på posten.no at de ikke kjører ut pakker lørdag til din adresse, da er det jo ingenting å gjøre med det. Siter
Ola Haldor Voll Skrevet 8. mars 2008 Skrevet 8. mars 2008 Syns det virker snodig. Jeg bor ikke akkurat i verdens navle for å si det sånn. Jeg og pappa bestiller fra tid til annen både tape og andre videotekniske duppeditter fra Video 4 i Bergen. Når de sender "ekspress over natt" om vi så ringer kvart på tre om ettermiddagen, så står den på døra vår dagen etter! Hva er da "kjerneområde"? Vi bor ca. 10 mil utenfor Trondheim, så vil ikke påstå at dette er innenfor "kjerneområde" - i så fall virker det for meg som en rimelig stor kjerne. :confused: Om du nå mener du ble "lurt" - i mangel på annet ord - ta kontakt med Posten, så du får refundert beløpet. Jeg sendte Mac Proen min ekspress over natt fra Oslo til Rennebu en gang jeg skulle hjem å jobbe, og måtte ha den med - å drasse på en 20-30kg SVÆR kasse på toget var uaktuelt... Da kom den to-tre dager for seint, og det var en ren reklamasjonssak - pengene tilbake og litt amper Ola.. Siter
Dag Johansen Skrevet 8. mars 2008 Skrevet 8. mars 2008 Pakker kan til tider være et emne det er vanskelig å sette seg inn i, og det er mange fallgruber å ramle ned i. Før man betaler for å sende noe express over natt bør man alltid sjekke om det er utlevering hos mottakeradresse, og dette gjelder særlig om man sender noe av gårde på fredag. Pakker som skal utleveres på lørdag skal da også merkes spesielt for dette. Men for at du skal ergre deg litt mer kan det jo nevnes at du ville fått papirene dine i postkassen i dag hvis de hadde blitt sendt som vanlig brev Siter
Marius Dahl Skrevet 8. mars 2008 Forfatter Skrevet 8. mars 2008 Men for at du skal ergre deg litt mer kan det jo nevnes at du ville fått papirene dine i postkassen i dag hvis de hadde blitt sendt som vanlig brev ;\\) Da lurer jeg på hvorfor faren min fikk beskjed om at jeg måtte sende det som bedriftspakke for at den skulle være fremme i dag... Siter
Dag Johansen Skrevet 8. mars 2008 Skrevet 8. mars 2008 Det er nok fordi de ikke garanterer levering neste dag - Det er vel stadig 10-15% av brevpost som de ikke klarer å levere neste dag. Evt. kan vekten være et hinder. Et brev kan maks veie 2 kg, men papirer kan man splitte i flere sendinger, og da kunne du nesten sendt 3 brev på 2 kg for samme pris som pakken din.. Siter
Marius Dahl Skrevet 8. mars 2008 Forfatter Skrevet 8. mars 2008 Forsendelsen min veier 300 gram, så vekt var iallefall ikke noe problem. Siter
Enok Liknes Skrevet 8. mars 2008 Skrevet 8. mars 2008 Eneste posten er til å stole på, er at de er eksperter på å få frem uadresert post. Post med påskrevet adresse synest å være det vanskligste for dem å levere, da det krever en egenskap av å sette sammen ord og tall for å få det frem til rett postkasse. Denne egenskapen mangler tilsynelatende flere av de som jobber i postvesenet. Siter
Steinar Grindstein Skrevet 8. mars 2008 Skrevet 8. mars 2008 Enok! Der kom du med dagens visdomsord :grin: For å si det slik. Jeg har sluttet å stole på posten for ca 2 år siden. Siter
Fredrik Edvardsen Skrevet 8. mars 2008 Skrevet 8. mars 2008 Eneste posten er til å stole på' date=' er at de er eksperter på å få frem uadresert post.Post med påskrevet adresse synest å være det vanskligste for dem å levere, da det krever en egenskap av å sette sammen ord og tall for å få det frem til rett postkasse. Denne egenskapen mangler tilsynelatende flere av de som jobber i postvesenet.[/quote'] Nå er det vel neppe mennesker som står og sorter posten men...husk vi lever på 2000-tallet Hva saken angår så tror jeg neppe jeg ville ha stolt på Posten om jeg skulle sende noe viktig...ikke for det, jeg får som oftest ting jeg bestiller osv. rimelig fort når det sendes med posten, men det er alltids en liten feilmargin. Siter
Stian Lingås Skrevet 8. mars 2008 Skrevet 8. mars 2008 Er nok mennesker som sorterer pakker og brev ja Unntaket er Oslo postterminal, hvor det meste går på skinner. Dere som synes posten er dritt, kan ta dere en tur til nærmeste terminal å høre om dere får være med en postmann på jobb en dag. Posten er langt ifra overbemannet. Så arbeidsmengden per person er stor nok til å måtte ta en dusj når arbeidsdagen er over Postsystemet er nok ikke så Hi-tech som dere tror.. Siter
Marius Dahl Skrevet 8. mars 2008 Forfatter Skrevet 8. mars 2008 Da jeg ikke har noe håp om å få disse papirene før jeg reiser til Oslo på mandag har jeg flyttet intervjuet på ambasaden til tirsdag. Får bare håpe at posten greier å levere papirene frem til da... Siter
Enok Liknes Skrevet 8. mars 2008 Skrevet 8. mars 2008 Jeg tar meg en dusj etter endt arbeidsdag jeg også, men har alikvel klart å gjøre det jeg skal gjøre. Feil gjøres i løpet av en arbeidsdag, men de blir rettet opp i fordi det finnes kontrollrutiner. Posten derimot, ser ut til å la det gå sport i å trykke postkassa mi full i andre ting enn hva jeg har bedt om. Posten kommer som regel frem, men når det blir litt for mye uteblivelser av viktig post, så er det noe som ikke stemmer. Og posten bør virkelig gå igjenom sin rutiner for å se hvor hvor denne haken er. Mulig det også er Cliff Clavin som går med post her på bjerget Siter
Stian Lingås Skrevet 8. mars 2008 Skrevet 8. mars 2008 Som du burde vite, er det ikke posten som avgjør hva som skal i postkassa di. Det er Elkjøp som sender ut reklame. Posten leverer reklamen mot betaling. Akkurat som når du skal sende brev eller pakke. Postsystemet begynner kanskje å bli litt rusten, men posten kommer da fram Det er utrolig mange pakker som sendes hver dag. Og med tanke på at hver pakke blir berørt av mennesker, er det rart at folk ikke setter mer pris på posten. Det er over 4 millioner som har en postkasse. Og alt som puttes oppi den, er gjort av mennesker. Hver dag. Siter
Enok Liknes Skrevet 9. mars 2008 Skrevet 9. mars 2008 Er da posten som avgjør hva som skal i min postkasse til syvende og sist. Og hadde posten vært like flinke til å levere den adresserte posten som de var å levere den uadresserte så skulle jeg ikke sagt noe. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.