Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For cirka to måneder siden skrev jeg en mail til Canon angående en idiotisk løsning med at de gjennomførte to cashback-kampanjer som begge feiret 2007 med x antall år med Canon D-SLR. Jeg falt midt imellom disse og gikk glipp av et sted rundt 2700kr.

Det er ikke dette som er selve greia, men at jeg nå fikk en automatisk generert mail fra Canon om "takk for din henvendelse". Det tok 2 måneder, ikke 2 sekunder som det gjør hos andre :) Til og med GET har raskere automatisk svar... Selv inklusive den tiden det tar for meg å få tilbake Get internett etter et driftsbrudd

Skrevet

Cash Back er i sig selv en idiotisk kampagne. Hvorfor ikke bare sætte priserne ned på udstyret i stedet for? Det vil spare Canon for en masse administrative problemer.

At Canon er lidt langsomme i optrækket er heller ikke nogen nyhed. Mange venter et halvt år på at få cash back, andre får det slet ikke.

Den generelt dårlige service hos Canon er blandt andet medvirkende til, at flere og flere billedbureauer skifter over til Nikon, heriblandt Scanpix i Sverige (Nikon D3 er naturligvis en anden faktor).

Skrevet
Foretrekker cashback, ellers risikerer man at forhandlerne stikker av med gevinsten...

Håper det er ment som ironi, ellers synes jeg du har en slett holdning til forhandlere. Det er alltid Canon som sitter igjen med gevinsten uansett hvor man vrir og vender på det. Vi forhandlere tjener mellom -1000 til +500 kr på å selge et produkt som koster 6000 kr, også skal vi få høre av kunder at vi er grisk??? Vi prøver å overleve i et marked hvor ekstreme Internett butikker selger Canon produkter til innkjøpspris + mva + 100 kr ekspedisjonsgebyr. Og dere lurer på hvorfor Foto & Video gikk konk?

Det er vi forhandlere som får kjeft når cash back kampanjen tar for lang tid; Vi fikk kjeft når Nikon hadde problemer med flash back kampanjen, som de ikke klarte å lever i tide, selv om disse kampanjene er mellom forbruker og produsent. Så jeg er enig med Kristian at det hadde vært bedre å sette ned prisen på produktet. Seriøse fag forhandlere i Norge forsvinner dag for dag, fordi forbrukere ikke unner oss å tjene penger.

Mange fotoforhandlere i Norge er dritt lei måten Canon driver fortetning på, ikke lenge før vi boikotter alle produktene deres. Sony har skjønt det, de selger produktene sine billigere til butikker som har butikklokaler. Fordi de vil opprettholde fag butikkene hvor folk faktisk får skikkelig hjelp.

Puh! Måtte bare få det ut. :)

Skrevet

Det er blitt uttalt også at det måtte gå som det går når kunder, nei... folk... snylter på Fotovideos arbeidstid og kommer til butikken for å få veiledning, bestemmer seg for hvilket kamera de vil ha - og dernest stikker av for å bli kunde et sted som selger kameraer billig fordi de ikke yter samme service som fotovideo.

Skrevet
Jeg tenker som kunde. Jeg ser poenget ditt, men du er _nødt_ til å se dette fra kundens ståsted også. Jeg jobber på Elkjøp, så jeg ser jo hvor bra man tjener på å selge kamera. Vi løser den utfordringen ved å selge tilbehør, som vi tjener litt mer på.

Enig med deg der, vi tjener mest penger på tilbehøret også. Men det har blitt vanskeligere det også, når kunder nesten krever å få veske og minnekort med på kjøpet. Men et av problemet med bare å se det ifra kundens ståsted er at kundene også jobber andre steder, og de kan fort få samme mynt tilbake ifra meg. Jeg handel ikke bare der det er billigst, jeg er opptatt av å få en hyggelig tone når jeg handler, også fordi jeg er i samme situasjon selv.

Poenget mitt var ikke å hoppe i strupen på noen, bare poengtere at noen kunder behandler oss som om vi er svindlere. Vi er avhengig av kundene, vi har ikke råd til å selge dårlige produkter; vi har ikke råd til å selge overpriste produkter, fordi vi vil ha kundene tilbake når det måtte trenge oss. Beklager å måtte si det folkens, vi butikker lever av å tjene penger, sånn er det bare. :crazy:

Ang cashback kampanjen: Jeg er ikke så villig til å drive å snakke varmt om Canon sine produkter lengre, da de ikke behandler oss fagbutikker noe særlig bra. Vanskelig å selge produktene til Canon når Internett butikker selger de til under kostpris. Er mer giret på Sony som ser viktigheten i fagbutikker, ved å gi oss bedre priser. Så jeg kommer ikke til å nevne cashback som et argument når det står mellom Canon og andre merker, kommer kun til å nevne det når kunden har bestemt seg for å kjøpe Canon, eller spør om cashback tilbudet, da denne kampanjen ikke har noe med forhandlerne å gjøre.

Ja ja... Jeg bare syter og syter. :blush: Beklager off-topic greia. No hard feelings! :)

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...